Weggegeven kastje terugvragen???

Discussie in 'De lounge' gestart door Melissa122, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melissa122

Melissa122 Actief lid

28 jun 2011
    247
    11
    18
    Gelderland
    Toen ik op mijzelf ging wonen, heb ik als één van de eerste dingen een heel leuk klein meubelkastje gekocht. Deze heeft voor mij emotionele waarde.

Nu heb ik er een man en kinderen bij, en stond het kastje een beetje in de weg. Ik wilde deze eigenlijk niet verkopen, daarom heb ik aan mijn schoonouders gevraagd of zij het konden gebruiken. Zo zie ik het kastje tenminste nog eens terug. Ik heb hen verteld dat ik het kastje niet wilde verkopen vanwege de emotionele waarde. Zij wilden het kastje wel hebben.

Nu was ik vanochtend even aan het snuffelen op marktplaats. Ineens kom ik daar mijn kastje tegen:$. Blijkt dat mijn schoonouders het dezelfde dag nog op mp hebben gezet, en er is al flink op geboden.

Ik heb er een enorm rotgevoel aan overgehouden en wil het kastje terug. Dan kijk ik of ik er echt geen plek voor heb, of ik kijk of iemand anders in mijn vriendenkring er blij mee kan maken. En anders desnoods zelf verkopen. Dat geld kunnen wij ook wel gebruiken.

Mijn man vind dat omwille de lieve vrede te bewaren, we er maar niets op uit moeten doen en dat we in het vervolg hen maar niets meer moeten geven. Ook mijn ouders heb ik om raad gevraagd, en zij vinden ook dat als je iets hebt weggegeven, je het niet meer terug kunt vragen.

Wat zouden jullie doen?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    eeehhh

Zij weten dat het voor jou emotionele waarde heeft?

Dan zou ik het zeker terugvragen.

Of hebben ze geld tekort?

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Als je werkelijk hebt aangegeven dat je het niet wilde verkopen vanwege de emotionele waarde en dat je zo het meubeltje nog regelmatig ziet dan vind ik dat je het gewoon terug kunt vragen. Ik vind het bovendien schandalig dat ze het dezelfde dag nog te koop hebben gezet.

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Nou wel apart als jij uitlegt dat je het niet wil verkopen ivm en je s-ouders zeggen geef maar en het meteen op mp zetten.

Als het kastje zoveel emotionele waarde heeft voor jou...zou ik er wel iets van zeggen denk ik. Dat je het gezien had op MP en dat ze het wellicht niet goed begrepen hebben dat je het kastje graag in de familie hield. Ze hadden het ook kunnen zeggen als ze het eigenlijk niet wilden hebben.

5. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

In dit geval zou ik het echt wel terug vragen hoor. Vind het erg vreemd dat ze het elijk op marktplaats zetten? Dat had jij dat ook net zo goed kunnen doen... Beetje raar :(

6. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Terug vragen die handel, beetje aso dat ze het te koop zetten, zeker die zelfde dag nog.

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Zo erg zeg:$ zelfde dag op marktplaats zetten terwijl ze het zelf wilden hebben (anders hadden ze moeten zeggen dat je er een ander blij mee kon maken) en ze wisten dat het emotionele waarde had voor je. Ik zou het zeker terugvragen, ik vind ik echt belachelijk.

8. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

En als je nog lollig wilt zijn, zou ik via een ander email mee gaan bieden, goed bod doen en zeggen dat je betaald bij afhalen....zullen ze vast gek staan te kijken als jij opeens voor hun neus staat :D

9. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Wat een aso's zeg..:$

10. giraf

giraf Niet meer actief

Terugvragen? :(
    TerugHALEN! :D

11. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    :$ nou ja.... ik zou ze er zeker mee confronteren en vind het niet netjes van ze!! Zou het kastje terug vragen, zeker als het emotionele waarde voor je heeft.

12. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Zeker weten terug vragen!

13. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ja dat zou ik dus ook doen ;)

14. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Dit zou ik ook doen, kan daar echt hels omworden als zoiets mij geflikt word!

15. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wat een rare actie van je schoonouders! Zeker als je echt duidelijk naar hen toe bent geweest, maar sowieso raar om iets aan te nemen en het dan te verkopen.
    Ik zou er zeker wat van zeggen. Het zou me blijven storen, dat is ook niet goed voor 'de lieve vrede'.

Via MP een berichtje sturen?

16. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    erg raar idd..
    ik zou even bellen denk ik
    of er heen gaan!

17. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Echt heel lullig en zeker verhaal gaan halen!
    Als het om iemand gaat die je niet zo kent als directe familie of vrienden, zou ik het niet terugvragen. Dan vind ik wel dat als je het eenmaal gegeven hebt, je het niet meer terug kan vragen. Maar zeker bij je s.o.'s kan je dat echt wel maken hoor, gezien dat je je verhaal aan hun verteld hebt.

18. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Indd! Een erg goed bod doen en dan op gaan halen, Gratis natuurlijk!;) Asociaal van je schoonouders~!

19. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    omdat jullie geen ruzie en gezeur willen zou ik gewoon zeggen dat je het kastje op marktplaaTs zag staan, dat je het hun van harte gunde omdat je het niet wou verkopen aan een vreemde vanwege de emotionele waarde. Gewoon vragen of je het misschien terug mag hebben....en wie weet vinden hun het wel geen enkel punt.

kijk dat het absoluut niet netjes is begrijp ik maarja je wilt de lieve vrede bewaren dus hou je gewoon in.

Vind het wel ondankbaar van ze, en ook een beetje stiekem en een rotstreek :)

20. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Goed plan, zou ik ook wel toe in staat zijn.
    Maar ook goede kans dat ik al onderweg was geweest om mijn kastje weer op te halen.
    Ik vind het echt belachelijk dat ze hem doodleuk op mp zetten.

Deel Deze Pagina