Hoi, Ik ben sinds kort weer begonnen om fotoalbums te maken van de afgelopen jaren. Ik kreeg giga-veel reacties van (in mijn geval vooral mama's) die zo'n album graag wilden maken maar al jaaaaren 'achterlopen' of vakantiealbums. Nu zit ik hierover nate denken om dit tegen een kleine vergoeding te gaan aanbieden. Wie weet zou ik dit in de toekomst uit willen breiden en fotografen hiervoor gaan benaderen. Maar... zou jij dit door iemand anders laten doen?
Nee dat wil ik liever zelf doen. Maar ik kan daar dan ook echt uren mee bezig zijn. Ik vind het leuk. Dan duurt het maar iets langer
Ik doe het ook zelf en vind het ook leuk om te doen! Ik zorg dat ik nooit meer dan een half jaar achterloop. Ook gewoon ouderwetse inplakalbums en daar schrijf ik dan vanalles bij. En dat voor dat laatste lijkt het me dus ook niet handig om het door iemand anders te laten doen.
ik doe het ook zelf - maar probeer wel eens de 'automatisch vullen' functie... Maar dat werkt nooit goed genoeg. Ik denk dat ik het wel door iemand anders zou willen laten doen, maar dan zou ik wel een selectie geven van de foto's die er in moeten... Het is natuurlijk moeilijk omdat een ander foto's ander beoordeelt qua gevoelsmatige waarde dan jij zelf. En een foto waar ik zelf opsta, daar ben ik veel kritischer op, dan iemand anders die die foto bekijkt. Dus ook daar ga ik anders mee om. Maar ik zou het anderzijds toch wel heel fijn vinden. Dus gestemd op "ik doe het zelf" maar ergens zou ik het wel fijn vinden om uit te besteden.
Ik doe het zelf, in het album komen bij mij vaak foto's met een bepaalde herinnering of van momenten die je als buitenstaander niet weet, dus in mijn geval zou ik het niet door iemand anders laten maken. Wij maken van lange/verre vakanties foto boeken en we maken jaarboeken. Ik hou het altijd wel goed bij, het is zonde om alle foto's alleen maar op je labtop of telefoon te hebben.
Ik ben zo iemand die inmiddels een jaar achterloopt idd bij alle kinderen. De klus lijkt me nu ook onmogelijk maar zal er toch echt een keer voor moeten gaan zitten. Hoe zie jij dat voor je om werk uit handen te nemen? Als t zou kunnen graag maar zie niet echt hoe. Want idd ik schrijf er herinneringen ed bij en dat kan een extern persoon niet doen. Plus het meeste werk is niet het inplakken maar al die foto's die je gemaakt hebt met je telefoon en camera en gekregen via WhatsApp selecteren op welke je in een album wilt en op volgorde zetten van tijd... En ook dat kan een ander denk ik niet...
Ik zou het niet door iemand anders laten doen omdat ik het te persoonlijk vind ok uit handen te geven. Ik maak trouwens geen digitale boeken, maar maak albums met Project Life. Print zelf de foto's en doe die dan direct in de hoezen. Soms een paar weken niet, soms een aantal dagen achter elkaar.
Nee, zou het nooit door een ander laten doen, ik vind het zelf veel te leuk! Maar ik heb wel twee albums gemaakt voor anderen, die er blijkbaar geen moeite mee hadden om hun foto's af te staan.