Taart bakken

Discussie in 'De lounge' gestart door popje, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Wil vrijdag een taart gaan bakken.
    Wie heeft er een lekkere taart wat niet zo heel moeilijk te maken is....
     
  2. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.467
    1.654
    113
    Brabant
    MOnchou taart, mmmmmmm

    super simpel (zeggen ze ) en echt heel errug lekker!en er komt geen bakken aan te pas
     
  3. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ow jaaa hmmmmm! lekker!
    Kan je kant en klaar in een pak kopen, maar zonder pak is lekkerder!
    Gewoon koekjes verkruimelen, boter in de pan, koekjes erbij en roeren. Daar maak je de bodem van. De monchou kan je mengen met kwark of marscepone, op laten stijven in de koelkast en daarop kersen of aardbeien. Net wat je lekker vind.
     
  4. wendyfardo

    wendyfardo Bekend lid

    6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    kwark taart ook lekker en makkelijk komt ook geen bakken aan te pas alleen opstijven in de koelkast
     
  5. Een lekkere kwarktaar :D

    En natuurlijk de overheerlijke Appeltaart, zo lekker als die zelf gebakken is.
     
  6. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Appelcake met abrikozenjam

    Benodigdheden:
    150 g roomboter
    150 g bruine basterdsuiker
    2 eieren
    150 g zelfrijzend bakmeel of cakemeel
    1 zakje vanillesuiker
    3 appels
    2 eetl abrikozenjam
    1 tl kaneelpoeder

    Bereiden:
    Verwarm de oven voor op 175 graden. Vet een springvorm van 22 cm in met wat boter.

    Doe de rest van de boter en de suiker in een pan, zet deze op laag vuur en roer tot een romige massa. Haal de pan van het vuur, voeg 1 voor 1 de eieren toe en roer alles luchtig door met een pollepel. Zeef het bakmeel en voeg dit samen met de vanillesuiker toe aan het boter-suikermengsel. Meng alles goed en schep het beslag in de springvorm. Schil de appels, verwijder de klokhuizen en snijd elke appel in 4 partjes. Kerf de bolle kant van de appelpartjes in met een vork zodat je een streepjespatroon krijgt. Bak de cake in 50 a 60 minuten gaar. Verwarm tegen het einde van de baktijd de abrikozenjam in een pannetje op een heel laag vuur. wanneer de cake gaar is haal je hem uit de oven en strijk je met een mes of een kwastje de jam erover. Tot slot strooi je het kaneelpoeder erover.

    Als je de hoeveelheden verdrievoudigd kun je er een bakplaat mee vullen en krijg je een grote platte taart.
     
  7. Female

    Female Niet meer actief

    Ik ga meteen van start ok ... Een super makkelijk recept voor een taart. Als je toch zelf wilt maken voor verjaardag oid maar het is echt heel simpel!

    Slagroom-Bananentaart

    Nodig:

    Melk (ong. 50 cl gebruiken)
    Custardpoeder
    40 cl Slagroom (2 pakjes)
    2 zakjes Vanillesuiker
    1 eetl. suiker
    8 witte Gelatinebladeren
    1 pak Bastognekoeken
    3 a 4 Rijpe bananen

    Week de gelatinebladeren ongeveer 5 min. in koud waterm Maak ondertussen een dikke [/u] custardpudding. Zet de pan met pudding in een bak met koud water en doe de gelatinebladeren (even uitknijpen) erbij. Af laten koelen en heel vaak roeren. Steeds erbij blijven! Ondertussen de rest klaarzetten.

    -Springvorm bekleden met bakpapier
    -Bastognekoeken goed verkruimelen en een beetje gesmolten roomboter erdoor doen zodat de kruimels mooi donker worden. Ruim de helft hiervan over de bodem strooien.
    -Slagroom extra stijf (!) kloppen met de suiker en vanillesuiker.

    Als de custardpudding in één keer dik begint te worden de slagroom er luchtig door scheppen en goed vermengen. De helft hiervan in de springvorm verdelen. Dan de bananen erover verdelen (in plakjes) en daarover weer de rest van het slagroom-custardmengsel strooien. De rest vd bastogne-kruimels er gelijkmatig over heen strooien.
    Minimaal 4 uur in de koelkast.

    Succes!
     
  8. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik ga altijd van die pakken halen waar alles al in zit waar je alleen nog het ei moet toevoegen ik had laatst zo´n chocolade cake van koopmans eieren erbij in de oven en klaar!
     
  9. nachtvliinder

    nachtvliinder Fanatiek lid

    20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    CHOCOLADE TAART! :p
    400 grm pure chocola
    100 grm basterdsuiker
    6 eieren
    scheutje grand marnier
    tl kaneel
    3dl verse slagroom en wat extra voor erbij
    poedersuiker
    aardbeien
    vanille ijs

    De oven voorverwarmen op 180 graden

    klop in een kom de eieren en de suiker in 10 min luchtig.

    breek de chocola in stukjes en verwarm dit au bain marie. Roer dit af en toe door tot de chocola gesmolten is.
    Meng de Grand marnier, kaneel eimengselen gesmolten chocola goed door . Roer de room even goed dooren schep hem dan door de chocolade mengsel!

    giet dit in de vorm en zet het eenuur in de oven! Een breinaald (of een lepeltje) moet er schoon uit komen en dan is hij klaar.


    dit is een vochtige taart wat iets in het midden zal uitzakken!

    je kan ook Tia maria, cognac of cointreau gebruiken!

    succes en smakse
    _________________
     
  10. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Of kwarktaart, gewoon een pak kopen zelf kwark, slagroom en boter toevoegen, is zo klaar en erg lekker!
     
  11. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
  12. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Bedankt meiden, Ga ff goed kijken en recept uit zoeken. Jullie horen van mij welke taart ik gebakken heb en hoe hij smaakte
     
  13. dianne

    dianne Fanatiek lid

    10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    ow dit is een hobby van mij :D haha! Idd de pakjes van dr oetker zijn erg makkelijk om te maken.
     
  14. MollyM

    MollyM Bekend lid

    Oh Banoffie!

    Super makkelijk te maken, bodem van tarwe koekjes met boter net als bij monchou taart (kan ook bastogne koeken gebruiken, maar de taart zelf wordt ook al heel zoet) goed laten opstijven. Dan karamel er overheen strijken (zal zo zeggen hoe je dat maakt) dan plakjes banaan erop en vervolgens slagroom eroverheen en dan wat cacao poeder er over strooien. HMMMMMMMM

    Karamel maak je van gecondenseerde melk met suiker. Je kan het in blikjes kopen van Fries Meisje of zoiets. Die moet je dan 2 uur lang koken (ja schrik niet) dus dicht blik onder water in een pan aan de kook brengen en dan 2 uur lang tegen de kook aan houden. Wel goed zorgen dat ze onder water staan anders ploft het blik). Dan af laten koelen, nu is de melk karamel geworden. Je kan meerdere blikken tegelijk koken en de blik met karamel maanden lang bewaren tot je weer zo'n taart maakt (als je dat maanden lang kan wachten :) )

    Hmmm en ik moet eigenlijk lijnen :(
     
  15. lucie

    lucie Actief lid

    13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Ik heb je meteen aan mijn favorieten toegevoegd! :D
     
  16. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik haal altijd pakken cake waar je alleen water bij hoeft te doen in de oven en klaar simpel en lekker

    oeps zie dat jij taarten gaat bakken
     
  17. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    marline1983@ niet erg. maar met Cake kan je ook een heel lekker iets van maken, Jam er tussen of zo, Chocolade er tussen door....
     
  18. Angeltje24

    Angeltje24 Bekend lid

    22 nov 2006
    536
    1
    18
    Ook ik heb je toegevoegd aan mijn favorieten Judith75! :thumup:
     
  19. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    bedankt voor de tips,
    Heb een kwark taart gemaakt, Lekker makkelijk. Maar volgende maand ben ik jarig en maak ik een uitgebreide taart....
     
  20. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Kijk s naar mijn onderschrift? Heb je nog wat over? :) ;)
     

Deel Deze Pagina