Wie heeft er hier ervaring met of verstand van wasmachines? Mijn wasmachine is van eind februari 2007, dus gaat nu richting de 4 jaar. Nu maakt-ie sinds kort zo'n enorm lawaai bij het centrifugeren. Echt een heel hoog gillend geluid (alsof er een beetje WD40 op moet ofzo?). Iemand ideeën? Is ie naar z'n grootje, of is het gewoon een geval van even 'oliën'? (en hoe doe ik dat dan?) O en hoe lang 'hoort' een wasmachine eigenlijk mee te gaan? (tis een Whirlpool overigens).
geen idee wat het kan zijn maar een wasmachine heeft een levensduur van gemiddeld 10 jaar (ligt eraan hoe vaak je m laat draaien, of je m half vol of propvol doet)... zelf heb ik een whirlpool gehad die met 14,5 jaar pas overleed (iedere dag 1 keer draaien, soms 2 keer.. meestal zo goed als erg vol (kon net hand erboven doen)
Hmm ik draai m'n wassen 9 van de 10 keer goed vol (inderdaad, een hand ruimte erboven) en draai zo'n 3 wassen per week. Zeker niet dagelijks.. (soms wel eens vaker, met veel beddengoed of als de kleine meid veel viesgemaakt heeft, maar normaalgesproken zo'n 3x per week).
ik vroeg het net aan manlief en die wist het ook niet maar die had wel het goede idee om anders ff bij een harendse smid, bcc. it's ofzo binnen te lopen.. misschien dat die een idee hebben...
Een wasmachien kan meer lawaai maken als hij half vol zit. Anders zou ik beslist even naar de winkel gaan, of mailen/bellen naar de Wirlpool.
Aha, slim, zelf nog niet eens aan gedacht om het gewoon even bij Whirlpool of zo'n winkel na te vragen (lekker slim..)
Ik heb dat gehad bij mijn miele. T waren uiteindelijk de koolborstels of zoiets die versleten waren. Er is een monteur langsgeweest. K weet niet meer hoeveel het gekost heeft.
die van ons is een jaar oud maar al vanaf dag 1 maakt ie een pokkeherrie ik denk dat dat herrie bij alle wasmachines zo is
Hebben wij ook gehad bij onze vorige wasmachine. Volgens mij was er iets niet goed met de lager. Toch een nieuwe wasmachine moeten kopen, want de reparatiekosten waren te hoog.
als het goed is zit er onderaan een klepje wat open kan en daar zit een schoef in die kan je eruit draaien mischien is die vuil of zit er iets in. had het een tijdje geleden ook ik maar die schroef open en er zit een sok in van zoonlief haha, daarna was het over.
Nee hoor, mijn vorige machine is na amper een jaar gebruik overleden ( Was een indenshit ) en nu hebben we een AEG. Bij de vorige werd ik 's nachts altijd wakker van 't centrifugeren, nu merk je het niet eens zo stil dat hij is, al zitten we in de woonkamer met de gangdeur open ( Dan zie je de machine staan in de gang! ) dan nog hoor je pas dat hij draait als hij op 1600 toeren centrifugeerd! Dus lawaai is niet (altijd) normaal hoor...
Ik herken het de mijne doet het ook alleen met centrifugeren en er is een monteur bij geweest afgelopen donderdag. Bij mij zijn de lagers kapot! Dus hier wordt het een nieuwe wasmachine. Maakt hij een geluid alsof er een vliegtuig opstijgt? Probeer eens te centrifugeren op 800 toeren en kijk is of hij het dan ook doet? Hier doet hij het namelijk dan niet en we met inhoudt he anders hoor je niks.
De oude wasmachine van ons deed dit ook met centrifugeren. Er was niets kapot, alleen doordat de rubbers zo droog waren maakte hij dit hoge gillende geluid met centrifugeren idd. Was ook een Whirlpool van net 3 jaar oud. Dus als je geluk hebt kan 't meevallen, m'n vriend heeft de wasmachine open gemaakt en de rubbers goed ingevet met vaseline. Probleem opgelost! Waarschijnlijk slipt je trommel oid dan wat dit geluid veroorzaakt. Dus voordat je er een monteur bij haalt kan je dit eens proberen, kost niets alleen wat vaseline . Succes!