Sinds maandag heb ik een voorhoofdholteontsteking. Koorts is inmiddels weg, geen antibiotica gehad. De pijn is wel wat minder, maar nog steeds vreselijk aanwezig waardoor ik nog steeds pijnstilling slik (4x per dag 2 pm en 1 ibuprofen). Ook stoom ik en gebruik neusspray. Ik voel me wel een stuk beter, maar die pijn is zo vervelend. Is het normaal dat het zo lang duurt? De druk achter mijn oog en mijn voorhoofd is erg vervelend!
Het kan echt lang duren, weet ik uit ervaring. Ik heb een chronische bijholteontsteking, wat betekent dat de klachten meerdere keren per jaar terugkomen. De huidige ontsteking heb ik al vier weken...
Oh bah, daar zit ik niet op te wachten. Denk je dat het wat oplost als ik weer contact opneem met de huisarts? Misschien dat ik nu wel een kuurtje krijg?
Wat bij mij heel goed werkt is een 'neusdouche'. Ik heb er eentje van nasopure. Is een flesje waar je met warm water een zoutoplossing in maakt en vervolgens spoel je daarmee je neus en holtes. Ik vind dat fijner (en bij mij effectiever) dan stomen. Beterschap!
Heb t minstens 2x per jaar...met antibiotica gaat t altijd wel over maar krijg ik weer een schimmel van dus wacht altijd te lang met antibiotica nemen totdat t echt niet meer gaat. Maar als ik t chronisch zou hebben en 4 weken lang dan zou ik echt mn voorhoofd eraf laten halen, laten schoonmaken en weer vast draaien met schroefjes Beterschap aylen en frummeltje
Dank voor de tips! Nou ik heb nu ook momenten dat ik mijn hoofd tegen de muur wil gooien of mijn oog eruit wil halen. De druk en pijn zijn bij momenten echt erg. En ik kan best wat pijn hebben normaal gesproken. Hoop maat dat het snel minder wordt. Ik zal maandag nog even overleggen met de huisarts.
Ik kan alleen zeggen heel veel sterkte...ik heb het vorige winter gehad....kon alleen maar janken...dacht dat ik dood ging, echt waar. Als ik mag kiezen doe ik liever mn bevalling over. Ik kreeg een kuur en ben 2 dagen in bed in het donker ver onder de dekens blijven liggen.
Zo voel ik me inderdaad ook tuc...ik lig nu al vanaf maandag plat en ben het zo zat. Ik hoop dus ook eigenlijk op een kuur. Die krijg je hier niet zo makkelijk helaas. Tuurlijk wel goed, maar je moet hier halfdood zijn wil je wat krijgen.
Volgens de kno arts van mijn man is stomen juist niet zo goed. Mijn man heeft regelmatig de boel helemaal dicht..vreselijk! Beterschap en hoop dat je snel opknapt.
Ik heb het een tijd terug ook gehad en had er helaas weken erna nog flinke last van heel pijnlijk is het. Veel beterschap en sterkte
Hier ook regelmatig een voorhoofdholte ontsteking. Nog nooit een antibiotica gehad trouwens. Mijn beide huisartsen zeiden dat het meestal niet veel uitmaakt voor het tijdsbestek en de klachten. Maar over het algemeen ben ik er twee weken zoet mee. Dan is de hoofdpijn draaglijk waardoor ik weer kan functioneren Beterschap
te lang blijven lopen met voorhoofdsholte ontsteking is niet goed. Dan word het chronisch. Hier ook regelmatig last...ik kan nooit zonder antibiotica. Krijg er vaak ook nog een prednison stoot bij. Tis erg vervelend en erg pijnlijk. Ik zou toch maar even langs de huisarts gaan
Ik zou maandag zeker nog even bellen. Ik heb 2 winters terug een verwaarloosde bijholteontsteking gehad, die uiteindelijk resulteerde in een bijholte-, voorhoofdsholte- en bijna kaakholteontsteking leidde. Ik had zo'n pijn en was zo beroerd, dat ik na alle huis-, tuin- en keukenmiddeltjes geprobeerd te hebben uiteindelijk gewoon een ab-kuurtje kreeg van de ha. Toen voelde ik me gelukkig heel snel weer een beetje mens.
Ik heb ook heel vaak neusbijholte ontsteking. Heb er inmiddels al weer 3 weken last van. Ben 2 weken geleden al bij de ha geweest want had ook een vieze luchtweginfectie (in combi met longproblemen). Maar kreeg dus echt geen kuur.... Denk dat ik morgen maar weer ga bellen. Begin weer opnieuw te hoesten en bijholten is prut!
Ik heb er inmiddels al weken last van, nou is het weer te houden maar heb nu al twee AB kuren achter de rug. Ondanks dat is het nog steeds niet helemaal weg...beterschap!
Wonderlijk. Mijn KNO-arts zwéért bij stomen (mits met kamille en niet met dampo ofzo) en spoelen met zoutoplossing.. Wat raar toch dat artsen onderling zo van mening kunnen verschillen...