Ja wij ook maar nu moeten we het zelf doen. Ding gaat niet weg.. en moeten alleen dat kreng naar beneden dus een verhuizer inhuren is zonde. Is meer hoe krijgen die mannen het makkelijkste naar beneden.
Verhuizers gebruiken vaak iets van banden eromheen om beter grip te hebben (geloof ik). Misschien daar eens op googlen hoe je dat dan zelf kan doen.
Je hebt speciale transportzakken/verhuiszakken voor wasmachines, daar zitten hendels aan om hem met twee personen te tillen. Andere optie is de onderkant even openschroeven en de betonnen gewichten er even uit halen. Of gewoon tillen, zoals de meeste mensen dat doen...
Dat je moet tillen begrijp ik ook wel. Zocht gewoon wat handige tips en die zie ik bij sommige staan tjhanks! Dat kende ik allemaal niet.
Denk er ook aan om al het water eruit te laten lopen, er zit een tapkraantje helemaal onderaan. Dat scheelt ook alweer een aantal kilo. En als de machine het nog doet kun je hem op gratis af te halen zetten via marktplaats, op voorwaarde dat ze hem zelf naar beneden sjouwen.
Je hebt ook van die 'traplopers'. Een soort transportwagentje speciaal voor op de trap, met drie wielen aan elke kant. Zo'n soort ding bedoel ik: https://www.bol.com/nl/p/eazylife-transportsysteem-trappen-steekwagen-trappensteekwagen-traploper-200kg/9200000030870097/ Moet je even zoeken of je die misschien ergens goedkoop kunt huren of kunt lenen, of wellicht op marktplaats?
Je hebt ook een steekwagen met drie wieltjes aan beide kanten. Die draaien dan mee op de trap. Je kunt ze vaak ook los huren (wij huurden hem mee bij bo-rent, miss ook los te huren?)
Als je geen gekke trap hebt is het zo goed te doen! Wij hebben 2 hele smalle trapopgangeg met draaien en buizen etc etc.. Met 4 man de wasmachine omhoog getild. Zo was t voor niemand zwAar en moesten zo vaak steken, sturen en zelfs boven de macht tillen. Dus ik zou t "gewoon" doen.. Niet te lang over nadenken
Heb het mijn man gevraagd die heeft dit vaak gedaan voor zijn werk. Verhuisdeken onder de wasmachine en naar beneden begeleiden met 2 man. Dus schuiven. Met banden niet doen want dan komen de krachten verkeerd terecht op de rug van de bovenst man. Steekwagen niet doen want dat beschadigd je trapopgang.
Klopt. Deze hebben wij ook gebruikt toen onze oude wasmachine het begeven had. Onze wasruimte bevindt zich op zolder, dus moesten twee trappen af met dat ding. Twee sterke mannen laten komen, deze transporter gebruiken en het moet goed komen.