Vaatwasser groot gezin

Discussie in 'De lounge' gestart door Koningsgezin, 12 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Hoi,

Onze vaatwasser heeft het begeven, natuurlijk, vlak voor het weekend vol verjaardagen ;)

Nu op zoek naar een nieuwe, goede, vaatwasser voor een groot gezin. Onze oude is een merk dat nu failliet is en heeft het 6 jaar gedaan. Waarvan 3 jaar intensief 2 keer per dag. Reparatie is door faillissement niet meer mogelijk.

Wij zoeken een goede vaatwasser en hebben een gezin met 2 volwassenen en 3 kinderen. Vrijstaand of onderbouw maakt niet uit. Inbouw vinden wij wat afstellen een gedoe en beginnen wij niet aan.

Waar kunnen wij op letten, welke functies zijn handig? Er moet minimaal een overloopfunctie op zitten!!! Dat had de oude blijkbaar niet en ik was blij dat mijn man thuis was. Energiezuinig zal erg fijn zijn.

Iemand tips?

Groetjes

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier een Siemens, hebben hem nu 2 jaar en ben er erg blij mee.

Kent 6 tijd standen, variërend van ruim een half uurtje tot 3,5 uur (eco).

Maakt goed schoon op alle standen. Al met al echt een prima vaatwasser.

3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.731
    113
    Wij hebben een Siemens. Doet het al 10 jaar en draait meestal 2x per dag.

4. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik mis nu een kort programma. Vorige had een 30 minuten programma.
    En ik zou graag een besteklade willen ipv een bestekbak.
    Ik heb zelf geen voorkeur voor een bepaald merk.

5. Koningsgezin

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Siemens zit ik ook al naar te kijken. Waarom hebben jullie destijds voor een Siemens gekozen? Puur het merk of de mogelijkheden?

De Siemens van 2 jaar oud zal nu vast nog wel te koop zijn, welke is dat als ik vragen mag?

O ja kort programma is wel heel erg fijn ja. Die had ik ook.

6. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    Ik heb een Miele. Hij staat bijna 8 jaar, heeft verschillende programma's en een overloopfunctie. Ik ben er zeer tevreden over.

7. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Wij hebben een groot gezin (8 pers) en een Siemens vaatwasser (uit de studioline serie, weet geen typenr)
    Ik vind het vooral handig dat ik bovenin obtbijtbordjes kwijt kan. Dat kan in veel vaatwassers niet doordat het daar niet hoog genoeg is.
    Ook vindt ik t handig dat je onder die rekjes neer kan klappen zodat je makkelijk een pan of schaal kwijt kan. Als je die rekjes niet meer kan klappen verbuigen ze snel.

Wij hebben Siemens voor de kwaliteit. Paar x AEG gehad maar die gingen allebei heel snel kapot.

8. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier voor Siemens gekozen omdat in onze vorige woning alle keuken apparatuur van Siemens was en alles het nog prima deed na 20 jaar.

Oeff wij hebben hem toen gewoon bij de wehkamp besteld, zie hem zo niet meer staan op de site. Zou dan ff moeten zoeken welk type we hebben.

9. Koon

Koon Niet meer actief

Wij hebben een XL vaatwasser van Pelgrim. Wel inbouw overigens.
    Erg blij mee. Zoals hierboven ook al ergens gezegd, kunnen er bovenin ontbijtbordjes. Dat is echt ideaal. En hij is energiezuinig: A++
    We hebben hem pas een half jaar dus of hij lang mee gaat, dat kan ik je nog niet vertellen.

10. Koningsgezin

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Dank jullie wel, denk toch gezien de levensverwachting voor een Siemens of Miele te gaan.

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Wij wilden er eentje met een besteklade, zo hebben we meer ruimte onderin. Echt ideaal.

Daarnaast hebben wij zes programma’s en wat ik helemaal top vind... de vaatwasser klikt open als het klaar is. Dan droogt het zo lekker.

12. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Mijn ouder hebben er 1 met 3 lagen ideaal kun je gewoon net ff wat meet kwijt. Die tussenlaag is ideaal voor schaaltjes ed

13. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Wij hebben een miele. Die voelde in de winkel het meest degelijk. Veel metalen onderdelen ipv. Plastic. Ook blijven de rekken mooi in hun baan, lopen niet scheef over de rails, dat had ik bij de goedkopere merken sneller.
    Wij hebben een bestekla en daar moet ik wel aan wennen. Het wast wel schoner, maar het is wel iets meer werk om alles netjes neer te leggen.

14. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Wij hebben ook een Siemens. Heel tevreden over. De bestekbak zit onderin maar kun je over de hele onderkant verplaatsen, zo past er altijd meer in. Bovenin is het rek in hoogte verstelbaar, ideaal vind ik. Geen besteklade (vind ik sowieso niet fijn omdat je dan wcht alles 1 voor 1 netjes erin moet leggen) maar wel in het bovenrek nog twee extra rekjes met aan de bovenkant die zelfde gleufjes als in een besteklade, dat gebruik ik nu altijd voor mijn messen e.d.

Het is wel een inbouw, type is: sn59m532nl

15. Prj

Prj Niet meer actief

Wij hebben ook de xl van pelgrim ook inbouw. En ben nog nergens zo'n fijne tegen gekomen. Wij hebben hem 6 jaar en werkt nog perfect!

Boven ontbijt bordjes, besteklade, rekjes onder, kunnen plat makkelijk voor pannen etc.

Wij zijn met 6 en de vaatwasser staat, meestal 1x in de 2 dagen aan. WelIk hergebruiken wij glazen en borden voor ontbijt en lunch.

16. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    548
    271
    63
    Wij hebben een b merk van Siemens. Draait al 10 jaar 2 keer per dag. Is nog nooit kapot geweest.

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Valt mij op dat veel mensen de vaatwasser twee keer per dag aanzetten... hier is dat heel soms of met n verjaardag.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ook een Siemens , de vorige Siemens heeft het 13 jaar gedaan. Nooit problemen mee gehad en heel intensief gebruikt dus nu weer voor dit merk gekozen.

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Hier ook wel soms 2x per dag en vooral in vakanties wanneer de kinderen thuis zijn, we zijn met 5 personen en dan wil het weleens snel gaan hihi

20. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Ik dacht een groot gezin met minstens een kind of 5... haha!

Biny vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina