Onderhoud garage buren aan onze zijde

Discussion in 'De lounge' started by julia80, Nov 13, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,610
    2,404
    113
    Onze achterburen hebben een garage gebouwd van bakstenen met een plat dak die een deel van de erfscheiding vormt met onze achtertuin. Nu is er aan de bovenzijde van de garage een houten plank onder het platte dak die wij zelf een aantal jaar geleden hebben geschilderd. Nu is deze behoorlijk afgebladderd en inmiddels is het hout dusdanig beschadigd en verrot dat ik me afvraag of het misschien beter is om die hele houten plank te vervangen. Ik denk zelf dat dit te verantwoordelijkheid is van de buren aangezien het hun garage is en in principe zelfs het schilderen ervan. Dat laatste vond ik geen probleem om te doen maar nu er misschien meer werk aan is vraag ik me even af wat de rechten en plichten zijn. Wie weet dat?

2. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,224
    4,456
    113
    Female
    Als het onderdeel maakt van hun woning en het geen gedeelde muur is (zoals bij een rijtjeswoning) zijn zij de partij die het onderhoud moeten doen. Het kan zijn dat het onderhoud vanaf jullie erf moet gebeuren, in dat geval moeten ze toestemming vragen om jullie erf te gebruiken. Als het een schutting was dan waren jullie gezamelijk eigenaar en samen verantwoordelijk voor het onderhoud.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Is hun verantwoordelijkheid, maar moeten ze het wel weten. Wij hebben ook zo'n stukje, maar wisten niet eens dat daar hout zat, omdat we het niet kunnen zien vanuit ons huis. Dus misschien even de buren erop wijzen?

Vero0504 and masami like this.
  4. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

Oct 5, 2014
    505
    589
    93
    Daar kom je toch zeker met goed overleg wel met elkaar uit? Het hangt ervan af of het een gedeelde afscheiding is of niet. Maar door hun garage hebben jullie geen dure schutting nodig, dus een nette plank lijkt me van belang voor iedereen.

5. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,610
    2,404
    113
    Dankjewel voor de reacties. Helemaal met jullie eens. We hebben verder een prima relatie met hen hoor ik vroeg me alleen even af wat nou de rechten en plichten in deze waren

Share This Page