Ik weet niet of dat kan wat ik wel regelmatig doe is een was van 95 (90) graden draaien met soda om de machine van binnen schoon te maken
ik ook met azijn. halve fles 90 graden of 95 weet niet precies. ik doe het met een lege trommel. 1 handdoek erin voor het schudden
Ja hoor doe het hier ook ieder half jaar. gooi er een liter schoonmaak azijn in. Op 90 graden en daarna nog wel een keer na spoelen.
Ik doe het veel vaker, eens per 2 maanden. Ik spoel niet na, maar laat het deurtje open (doe ik altijd) heb nog nooit azijnstinkende was gehad. En idd zo heet mogelijk. Ik giet een flinke scheut in het bakje van de wasmiddel en een flinke scheut in de trommel zelf.
Ik heb even mee zitten lezen. Ga gelijk ff de machine laten draaien... Heb nog een fles schoonmaakazijn staan..
Ik draai regelmatig azijn mee in de wasmachine gewoon met de was mee en je ruikt er helemaal niks van. Ik zag ook dat iemand soda gebruikt dit is erg slecht voor je wasmachine omdat er een vettig laagje achterblijft (voel je ook als je met je ontstoken vinger in het sodawater zit) Wij hebben een familielid in de wasmachine wereld en die geeft als advies azijn of calgon
Ik las ergens (misschien wel op dit forum) dat azijn als wasverzachter gebruikt kan worden bij (over)gevoeligheid voor gewone wasverzachter.
Ik doe altijd bij elke was wat azijn in het bakje ipv wasverzachter. Een bekende van mij zit in de witgoed en die zegt dat wasverzachter heel erg slecht is voor je wasmachine. Wasverzachter klonterd vast. Van hem moet ik een keer in de zoveel tijd de machine leeg laten draaien met soda erin op 90 graden.
Gaatjes in je kleding komen door je trommel! daar zitten ook een soort gaatjes in of bedoel je dat niet? Azijn doe ik gewoon op gevoel ja vanboven in het vakje doe ik gewoon een scheut gaat super
maar wel of geen soda gebruiken? doe dat 1x per ong 3 maand bij de witte was is op 95 graden, was lekker wit en machine weer schoon toch? of kan ik toch maar beter azijn gebruiken of mag je er dan geen was bij in hebben?
geen soda dan blijft er een laagje achter en dat is slecht voor je wasmachine azijn is beter en denk ik nog goedkoper ook.
Ik gooi me was in de machine, wasbolletje met waspoeder erin en in het laatje waar je normaal wasverzachter in doet daar doe je de azijn in. En dan laten draaien.
Ik was al mijn zwarte kleding in de schoonmaakazijn. Gewoon in plaats van wasmiddel het bolletje vullen met schoonmaakazijn. Het heeft 2 voordelen: je machine blijft kalkvrij én je zwarte was blijft er echt zwart van! Ik heb geen vale zwarte was, en het is veel voordeliger dan die speciale zwarte-was-wasmiddelen! En het stinkt niet naar azijn hoor. Witte handdoeken was ik op 95 graden. Ook 2 vliegen in 1 klap!