Open of dichte keuken

Discussion in 'De lounge' started by Britt16, Mar 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Britt16

Britt16 Actief lid

May 18, 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Hoi,

Ik blijf twijfelen of een open keuken of half dichte keuken of gewoon een dichte keuken het handigst/leukst.
    Nu ben ik erg nieuwsgierig wat jullie het mooiste vinden.

Gr Britt

2. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    open!

Ik snap niet goed waarom iemand een keuken in een aparte kamer wil stoppen, een keuken hoort toch bij het huis?
    Als ik mocht kiezen zou ik voor een kookeiland kiezen, of een eiland tegen de muur. Super mooi vind ik dat!

3. Einneh

Einneh Fanatiek lid

Mar 2, 2009
    4,581
    0
    0
    Friesland
    Ik ook open! vind ik veel mooier! (en ook makkelijker hoef je niet steeds deuren enzo te openen)

4. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Dicht!

Wij hebben altijd een open keuken gehad, ik vind de etensluchten die overal hangen niet zo fijn, en ondanks dat je beneden verdieping ruimer oogt, vind ik het rommelig lijken.
    In ons nieuwe huis hebben we een half open woonkeuken. Ideaal!

5. Pruppeltje

Pruppeltje Actief lid

Nov 28, 2008
    309
    0
    0
    Dichte keuken. Dan blijven de geurtjes ook lekker daar. Maar dan wel groot genoeg om er een leuke gezellige tafel in te zetten. (ik haaaat onze open keuken, als ik sta te koken, rook ik iedereen het huis uit)

6. Britt16

Britt16 Actief lid

May 18, 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Okay.....duidelijk!
    Ik laat soms de afwas nog wel eens eventjes staan tot later op de avond.
    Kijk dan vind ik een open keuken niet handig, dan ziet iedereen dat meteen. En dat heb je met een dichte keuken niet.
    Maar een mooie keuken mag ook wel weer gezien worden vind ik.
    Ik blijf het moeilijk vinden.

Bedankt voor de snelle reacties.
    Liefs Britt

7. jazy

jazy Actief lid

wij hebben nu in ons huurhuis een gesloten keuken maar omdat we daar ook de wasmachine en de droger hebben staan en geen vaatwasser hebben vind ik het wel prettig. in ons nieuwe huis is de keuken open. maar daar is alles inbouw en staan de wasmachine en droger op zolder. dus dan heb ik liever een open keuken.

dus het ligt aan de situatie!

8. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    Wij hebben een open keuken en ik vind het ideaal, als er eters komen dan kan ik gewoon door blijven praten

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

Een voorwaarde van een huis voor ons was een dichte keuken! Ik vind een open keuken helemaal niet mooi.
    Wij hebben een grote keuken en wat anderen ook zeggen je hebt geen last van nare geuren en het scheelt ook heel veel stookkosten!

10. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Kan je iets meer vertellen over de situatie. Wat voor soort huis is het?

Wij hebben een dichte keuken, met dubbele deuren. Deze deuren kunnen ook open, zodat je een open keuken hebt. Ik vind het moeilijk te zeggen als ik geen achtergrondinfo weet.

11. marleen3

marleen3 Actief lid

May 27, 2006
    317
    0
    0
    Ik vind het allebei wel leuk.

Op dit moment heb ik een open keuken.
    Nadeel: geuren van de eten en de keueken moet altijd netjes zijn. Ook als je een kleine kind hebt is het lastig, komt telkens aan je kasten.

Voordeel: gezellig je kan de tv horen je kan je man en je kind zien en ook gezellig kletsen.

Ene keer wil ik een open keuken en de ene keer een gesloten keuken.

12. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    open! wat een ruimte, heerlijk. onze vorige woning was een flat en daar had ik een dichte keuken, vond het vreselijik.
    en over dat je kind aan de kastjes zit, ik heb overal haakjes en een hekje wat ik weg kan hangen als de oven aanstaat of de buitendeur open staat.

groetjes, miranda

13. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    absoluut dicht
    althans, dicht...
    we hebben er geen deur in hoor

we hebben in het andere huis een open keuken gehad.

Je kwam binnen in de keuken wat een u was en draaide je naar links zag je meteen de bank enzovort. We hebben toen ook een bar gehad en geen eettafel. Maar het huis was echt niet makkelijk in te delen, had ook nog eens een open trap. En het was gewoon 1 groot "hok" met maar 2 muurtjes waar de hal was! nee nóóit meer.
    half open is ook oke hoor.
    Wat we nu hebben vind ik ideaal.
    Je komt bij ons nu in de gang, dan de keuken en dan de woonkamer. vanuit de keuken kun je ook de serre in!
    Heeeerrrlijkkkk zou eigenlijk niet meer anders willen.
    Al mis ik idd wel het gezellige contact vanuit de keuken met de woonkamer, maar evengoed ik wilhet niet meer terug.

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben een open keuken en ik vind het erg mooi zo. Maar het ligt heel erg aan hoe de rest is ingedeeld, of het praktisch en mooi is of niet.

15. penelopea

penelopea Bekend lid

Jul 31, 2008
    993
    1
    0
    twente
    Wij hebben een gesloten keuken, vind ik persoonlijk heel fijn. We hebben een eettafel in de keuken, zodat we wel bij elkaar kunnen zitten onder het koken, en dat we er ook kunnen eten.
    We hebben verder ook een grote eetkamer die aan de keuken grenst.
    Ik zou geen open keuken willen, omdat de keuken soms toch rommelig is, en omdat ik geen luchtjes door het hele huis wil.

16. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Wij hebben een half open keuken. Keuken is vrij groot, met een kookeiland. De keuken grenst aan de serre en je moet door de serre naar de woonkamer.....heel apart. De serre is een uitbouw, de rest van het huis is gebouwd in 1900.....dus het heel wel heel veel sfeer.

17. Writer

Writer Niet meer actief

dat is een probleem waar ik aan zit te denken , willen graag andere huis , in ene kant denk ik het moet dichte keuken zijn geen luchje en rommel te zien ook kids kunnen niet zo snel heen , net de jochie van mij is gek op keuken en alle dingen wat niet mag

in andere kant als dichte keuken heb ,kan ik kids niet zo in gate gehouden met 2 kids is wel fijn als je ze gewoon kunt zien

je hebt van huisje waar grote woonkamer en andere kant eethoek is van gemaakt , en toch een dichte keuken is wel leuk

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hebben nu een gesloten keuken, alhoewel we geen deur hebben in het deurgat naar de woonkamer. Da's wel lekker gemakkelijk in en uit lopen met het eten, de vuile borden, enz.
    In ons vorige huis hadden we een open keuken, gelukkig wel een L-vormige kamer, zodat we zit- en eetgedeelte wel redelijk gescheiden hadden. Zolang dat maar kan, vind ik het best: ik wil vanaf de bank niet de keuken inkijken, want ik vind het erg fijn om af en toe de boel daar lekker even te laten staan als ik moe ben... Kan ik toch -zonder de troep te zien- lekker ontspannen op de bank.

Wat ik het meest ideale zou vinden is een huis met een halfopen keuken, die dan een soort van geschakeld aan de woonkamer vastzit, dus niet in een L en ook niet een rechthoekige kamer, maar een kleine doorloop vanuit het eetgedeelte de keuken in. En eigenlijk zou ik dan zowel een eethoek in de woonkamer willen hebben, (om spelletjes aan te kunnen doen, de kids daaraan te spelen hebben), en eentje in de keuken om te eten.
    Maarja, dan moet je wel echt een behoorlijk groot huis hebben, :D

19. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

Jan 15, 2009
    2,196
    0
    0
    Wij hadden altijd een dichte keuken, maar sinds we verbouwd hebben en een aanbouw aan het huis hebben gemaakt, hebben we de keukenmuur er uit gesloopt en is ie dus open. Mét een kookeiland dat aan één kant tegen de muur staat. Super super mooi! En als je de afzuigkap goed gebruikt ruik je het eten helemaal niet zo erg.

groetjes
    mamatoB

20. Nessy

Nessy Fanatiek lid

Feb 27, 2008
    2,309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Wij hebben een open keuken en vinden het ideaal.
    Ook onze tieners zijn er blij mee.Ik bak vaak cake en koekjes etc
    en ze vinden het heerlijk om het door het huis te ruiken. ;)

Share This Page