onattente man

Discussion in 'De lounge' started by Bloem1981, Oct 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

Aug 4, 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil niet zeuren.......maar ik ga het toch ff doen. ;)

Mijn man is echt niet attent, ik daarentegen ben dat wel. Ik denk overal aan, alle verjaardagen, trouwdagen, alles. Ik koop alle cadeaus voor alle gelegenheden. Alle kleding voor de kindjes, alles voor de verjaardagen...taart en hapjes enz. Ik sleep dan met bier, fris enz.

Met moederdag bleef mijn man in bed liggen en de kindjes en ik waren beneden, de kindjes wilde hun cadeau geven en lekker ontbijten. Ik heb toen ook verder niets gekregen. Ik maak dan altijd ontbijt met warm brood enz.

Hij koopt met de verjaardag, trouwdag nooit eens wat leuks. Hij doet nooit wat of hij zegt dat we niets doen.

Ik mis het attente en niet de de cadeaus hoor. Gewoon een ontbijt als verrassing, iets liefs. Ik doe weleens wat lekkers of een briefje in zijn koffer.

Hij is zo niet zegt hij, maar zo moeilijk is het toch niet? Ik mis die aandacht, we zijn 11 jaar samen en ik ben 31, moet ik zo nog mijn hele leven leiden denk ik soms.

Ik vind dat best moeilijk, herkennen jullie dat?

2. mol81

mol81 Niet meer actief

Maar een antwoord mogelijk; zeg wat je wilt. Dus;' schat, ik merk dat je niet denkt aan Moederdag en daar word ik verdrietig van. Ik zou het op prijs stellen als...' Als hij zegt dat hij niet zo is, kun je antwoorden door te zeggen dat je daar begrip voor hebt maar dat jij het wel nodig hebt om te voelen dat hij attent is.

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Het eerste stukje ken ik wel... Maar goed als er een feestje ofzo is dan doe ik ook liever zelf se boodschappen want hij koopt altijd de verkeerde dingen. Verder is de mijne erg attent alleen vergeet hij wel eens onze anniversary :mad:( we zijn niet getrouwd maar zo noemen we de eerste dag dat we samen waren)

4. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

ja af en toe wel herkenbaar. zoals met mijn verjaardag, hij zal echt niet uit zichzelf wat leuks voor mij halen. Heb hem een keer terug gestuurd toen hij met lege handen thuiskwam op mijn verjaardag. Ik zei dat hij maar even langs de winkel moest voor een kado. En dat deed hij ook netjes......tot hij belde, schat ik he heel goedkoop wat voor je gehaald (trots) was flink afgeprijsd :D ....

5. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,623
    0
    0
    Totaal niet herkenbaar bij mijn huidige man. Mijn man is ontzettend attent en denkt altijd aan Moederdag verjaardagen etc. Als we verjaardag vieren vind hij het belangrijker dat ik mij met de kindjes bezig houdt dan dat ik zorg voor de hapjes en drankjes. Hij neemt eens in de zoveel tijd een bloemetje mee voor mij of iets anders wat ik lekker of leuk vind.

Daarentegen mijn ex die dacht nooit ergens aan en zat alleen maar op zijn krent. Heb ik in die 9 jaar dat we samen waren nog nooit een bloemetje van gekregen. En als ik een keer wat kreeg hoorde ik dat weken en verwachtte hij ook wat terug

6. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Tot op zekere hoogte herkenbaar!
    Ik moet overal aan denken en als ik het dan vergeet krijg ik commentaar!

Gelukkig doet hij voor Moederdag bijv wel enige moeite, mijn verjaardag en trouwdag bijv ook maar 9 van de 10 keer is het dan wel vaak een paar dgn later pas!

Na mijn bevalling had ik voor hem bijv een kraammand gemaakt! Hij had niks voor mij, nog geen bloemetje!
    Heb het wel eens tegen hem gezegd maar dan krijg ik idd ook het simpele antw "ja zo ben ik gewoon niet!" Dat neemt echter niet weg dat je geen moeite voor elkaar hoeft te doen!
    Zo moet ik bijv ook altijd zelf aangeven wat ik voor mijn verjaardag zou willen, zelf kan hij niks bedenken!
    Ik ben nu inmiddels zo ver dat ik ook veeeeeel minder attent ben naar hem toe!

7. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Mijn partner is ook niet attent, maar wel ontzettend lief en behulpzaam.
    Als ik wil dat hij een kadootje haalt voor bv zijn moeder dan neem ik hem mee. Zelf zou die het niet bedenken.
    Als er voor mijn verjaardag iets gedaan moet worden zeg ik het hem duidelijk. Anders komt het niet in hem op en hij kan niet in mijn hoofd kijken.

Misschien kan je een goeie vriendin of vriend van hem inschakelen om te helpen het idee in zijn hoofd te krijgen. :D

8. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ik zeg scheiden... ;)

Manneneigen denk ik... die denken daar nu eenmaal niet allemaal aan.

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Nou dit dus precies.

Van de week nog een bloemetje gekregen van hem.
    Zomaar omdat ik het verdien en zo lief ben ik niet de laatste tijd :)

10. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Eerlijk gezegd vind ik het excuus "zo ben ik nu eenmaal" een beetje een dooddoener.

Maar goed, als je partner echt om jou geeft, jij hebt duidelijk gemaakt dat zijn onachtzame gedrag op dit punt je pijn doet en er veranderd niets, dan denk ik toch dat jij je verwachtingen bij moet stellen.
    Je kunt ook eens proberen een paar dagen van te voren een leuk briefje in in zijn tas te doen, zo van.... nog 3 daagjes dan is het onze trouwdag of dan ben ik jarig....

Al zou dat van mij persoonlijk dus niet hoeven dat ik er om zou moeten vragen.
    Maar binnen onze relatie ben ik degene die vlugger dingen vergeet.
    Maar ik weet ook dat het mijn zwakke plek is (ik weet niet meer wanneer we elkaar voor het eerst ontmoet, voor het eerst gezoend etc. hebben) maar belangrijke dagen houd ik dus bij in mijn agenda, want al zijn ze voor mij niet belangrijk, voor mijn man zijn ze dat wel, en mijn man is belangrijk voor mij, dus is het uiteindelijk voor mij ook belangrijk.

Zelf hecht ik meer waarde aan doorlopende uitingen van zorgzaamheid en liefde. Zo heb ik ook niets met valentijnsdag maar probeer ik gewoon elke dag lief te zijn voor mijn man, da's beter dan ene keer in 't jaar, omdat de dag het voorschrijft toch?

11. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,290
    113
    Nederland
    Tot op zekerhoogte herkenbaar. Mijn man vergeet de datums van verjaardagen, trouwdag, moederdag enz. Maar attent is hij zeker. Na de bevalling kwam hij ons 's morgens ophalen. Hij kwam binnen met een mooie bos bloemen en heerlijke broodjes, met filet american ;). Afgelopen donderdag is hij nog even naar de stad geweest. En komt thuis met een nieuwe winterjas voor mij. Met als reden: je bent een fantastische moeder en vrouw! Erg lief! Af en toe krijg ik een bloemtje.. Maar zoals ik al zei, verjaardagen vergeet hij :)

Ik denk dat het ook wel man eigen is.

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mijn man vergeet het ook.

Maar eerlijk? Ik ben net zo:)
    Dus wat dat betreft zijn we aan elkaar gewaagd hihi

13. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Geen cadeautje op een verjaardag vind ok echt schandalig eigenlijk
    En niks leuks/liefs met moederdag ook...

Mijn vriend is verder ook niet zo attent maar met verjaardag krijg ik altid wat en met moederdg een ontbijtje :)

Ik zou dus eerlijk gezegd not amused zijn als ie daar niet aan zou denken

En het zo ben ik nou eenmaal excuus vind ik t slechte excuus aller tijden..

14. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

Aug 4, 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon een verrassingsontbijt zou ik al helemaal super vinden. Met zijn verjaardag sta ik eerder op, maak de broodjes warm, alles samen met de kids zodat hij kan boven liggen. Die heet hij nog nooit gedaan. Ik zeg het wel eens maar dan zegt hij dat ik hem dingen verwijt. Met moederdag was echt erg, ik zat met de kids beneden en hij sliep, was niet wakker te krijgen. De kids wilde de cadeaus geven. .

Gewoon een verrassing, etentje met de trouwdag....ik moet alles regelen. . En commentaar als ik iemand van zijn familie geen kaart gestuurd heb. Het is gewoon niet leuk, alsof je niet belangrijk bent.

Hij is super lief voor de kinderen maar we zijn ook man en vrouw hé? Praten heb ik al zo vaak gedaan. Hij zegt dat hij het doet en ik zeg dan....en als je het vergeet? Dan ben ik een klootzak zegt hij dan. Slaat nergens op.

Ik neem bv ook altijd in het weekend zijn lievelingseten mee, broodbeleg wat hij lekker vindt. Gewoon kleine, simpele dingen dat je aan elkaar denkt.

15. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Misschien een beetje gemeen, maar ik zou 't gewoon eens achter wege laten.
    Kennelijk vind hij het niet belangrijk (want hij doet het voor jou ook niet) dus is het allemaal moeite voor niets.
    Eens kijken hoe dat werkt.

En commentaar als jij zijn familie een kaartje vergeet te sturen?
    Kom nou, iemand die zelf hier niet aan denkt, mag GEEN commentaar leveren.

Binnen onze relatie is mijn man van nature meer gericht op gedenkdagen (ik vind ze gewoon wat minder belangrijk), maar hij is doorlopend attent, vergeet alleen echt alles van anderen.
    Dat vergeet ik dus weer niet, weet verjaardagen, trouwdagen etc.
    Maar krijg echt geen verwijt als ik toevallig iets vergeet en dat zou ook niet moeten gebeuren:x.

Hang een kalender op in de woonkamer met alle data die herdacht moeten worden met kaartje of iets dergelijks en vertel je man dat hij zijn eigen familie voortaan lekker zelf in de gaten mag houden:D

16. augustus

augustus Niet meer actief

Hier nog zo 1.

Ik ben er inmiddels wel een beetje handiger in geworden en zeg bijv. `Oh Rosalie het is bijna moederdag, wat gezellig dat je zo even met papa naar de winkels gaat`.

Na mijn bevalling heeft mijn moeder hem ingefluisterd (gestalkt per sms dus) dat het wel leuk is als ie iets koopt. Hij kwam toen met een Pandora armband met bedels.

Hij had overigens wel laatst uit zich zelf iets voor mijn verjaardag `gekocht`. ALthans ik stond mooie schoenen te passen en toen zei hij, weet je wat die koop ik en krijg je voor je verjaardag. Dus misschien komen er wel mooie tijden aan nu hahahah

Ben er iig wel achter dat er chaggie van zijn zonde van mijn tijd is. Hij gaat er iig niet door veranderen

Nu ben ik voor de kerst al bezig zo van `jeetje die SENDRA laarzen passen precies onder de boom`. Tja leuk is het niet, maar het werkt wel!

17. Carlien

Carlien Fanatiek lid

Feb 23, 2010
    2,133
    1
    36
    Twente
    Mijn man heeft dat ook, maar we hebben het erover gehad, de oplossing..

Hij zet nu alle belangerijke data in zijn mobiel en dan krijgt hij een paar dagen daarvoor een waarschuwing en de dag ervoor, moet genoeg wezen dacht ik zo!:cool:;)

Mannen moet je gewoon duidelijk zeggen wat je wilt, dat lukt niet met hints en weet ik het.. Tenminste de gemiddelde man!

Gr.
    Carlien

18. Yelice

Yelice Niet meer actief

Wat jammer dat je man zo onattent is :( kleine moeite om zo nu en dan eens een bloemetje te geven of een ontbijtje klaarmaken.
    Ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vind.
    Mijn man is wel attent.
    Krijg geregeld bloemen of iets anders van hem.
    Het zijn de kleine dingen want het hoeft echt niet per se iets groots te zijn dat ik krijg of uberhaupt dat ik iets krijg.
    Kan ook een lief compliment zijn.
    Mijn man was altijd al zo dus of je het iemand kan aanleren? zou toch eens met je man er over praten dat het je zo leuk lijkt als hij je eens verrast.

19. augustus

augustus Niet meer actief

O ja ik koop ook weleens zelf bloemen, zet deze op tafel en bedank hem dan nadrukkelijk.
    Hij kijkt dan echt zo van HUH (loopt rood aan).
    Maar laatst nam ie wel een bosje mee van de markt.
    We komen er wel.

20. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

Aug 4, 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zeg het zo vaak, nu met zijn verjaardag heb ik hem een weekend weg cadeau gedaan, chocolade namens de kids, aftershave, een koffie mok to go. Hij kan dan gewoon zeggen...met sinterklaas en kerst doen we maar niets want we gaan al een weekend weg....

Share This Page