Auto aangereden en geen briefje achter gelaten!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lamode, 14 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Hoi dames,
    Gisteravond had ik onze auto op de oprit geparkeerd. Nu wonen wij net op een bocht en door de gladheid is er waarschijnlijk vannacht een auto tegen onze bumper gereden.

De bumper is ingedeukt, achterlicht kapot en parkeersensor licht eruit.
    De buren hebben niks gehoord of gezien. Mijn man is een rondje gaan lopen in de wijk om ons heen om te kijken of hij een auto ziet met schade.

Kan iemand me tips geven hoe we dit het beste kunnen oplossen, aangifte doen of niet, schade verhalen op wie etc.
    Alvast bedankt voor het meedenken.

Liefs Ikke

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Ik heb geen tips voor je, maar pffff, wat asociaal zeg....

Lamode vindt dit leuk.
  3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Politie bellen. Je eigen verzekering bellen. Die kunnen jullie verder ook advies geven over wat je nog kunt doen.

Lamode vindt dit leuk.
  4. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Enorm associaal inderdaad!
    Ben zo boos ...laat op z’n minst een briefje achter o.i.d.

Ik ga nu de politie bellen voor tips.

5. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Wij hebben dit helaas al meerdere keren meegemaakt.

Als je geen aanspraak wilt maken op je all risk verzekering (en dus je schadevrije jaren niet wilt laten aantasten) of je bent niet al risk verzeker kun je aanspraak doen op de waarborgfonds.

Je moet dan wel goed opletten hoe je het aanpakt.
    1) je moet getuige hebben dat je auto schadevrij is achtergelaten. (Je partner is voldoende)
    2) je moet getuige hebben dat je de auto met schade weer hebt aangetroffen zonder dat je tussendoor gereden hebt
    3) je moet getuige hebben dat je tussendoor niet gereden hebt
    4) je moet aangeven dat je je best heb gedaan om de dader te achterhalen. Denk aan flyers, langs de buren gaan, wellicht camera beelden opvragen.
    5) je moet digitaal aangifte doen (omdat je geen dader hebt)
    6) schade moet door een ander voertuig gedaan zijn.
    7) je moet een inschatting/rapport van een autobedrijf krijgen van de schadeomvang. (Beetje afhankelijk hoe je verzekerd bent, maar soms krijg je deze kosten vergoed (zonder aantasting schade vrije jaren)).

Volgens mij was dit het wel. Ik heb het toen via rechtsbijstand laten lopen. Maar je kunt het ook zelf doen.

Mocht je nog vragen hebben, let me know.

Lamode vindt dit leuk.
  6. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Let op wat je tegen de politie zegt zodat je je claim bij de waarborgfonds niet kwijt raakt.

7. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    828
    534
    93
    Je zou een claim kunnen indienen bij het waarborgfonds maar dan heb je wel een eigen risico van € 250, ook heb je getuigen nodig die verklaren dat de schade er nog niet was toen je hem parkeerde, moet je aangifte doen en zijn er nog wat andere voorwaarden.
    Je zou ook een oproep in de buurtapp kunnen zetten en vragen of iemand wat gezien heeft en/of degene die de schade heeft gemaakt even contact met jullie wil opnemen. Musschien merkte die het niet of heeft hij wel geken en zag de schade niet.

Lamode vindt dit leuk.
  8. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

30 jan 2021
    2.381
    1.917
    113
    Daarom staat ons auto in het zicht van camera bewaking, helaas te vaak dit gezeur gehad, nu ben je gewoon de sjaak als het weer gebeurd.. het is spijtig maar jammer genoeg is het nodig om deze stappen te moeten zetten :(

Lamode vindt dit leuk.
  9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Oh wat balen zeg. Hier ook eens gehad, maar iemand anders had het gezien en heeft het kenteken van de schuldige bij ons achter gelaten. De politie heeft diegene toen gebeld, bleek ook nog eens om een collega te gaan.

Lamode vindt dit leuk.
  10. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Hoe bedoel je dit?
    Ik heb de politie verteld wat er is gebeurd en hun adviseerde me digitaal aangifte te doen en morgen rechtsbijstand te bellen hierover.

11. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Mijn vriend had ooit verteld dat hij gereden heeft voordat hij de schade gezien heeft, maar had ondertussen niks geraakt uiteraard. Hij verloor toen zijn claim op de waarborgfonds.

Lamode vindt dit leuk.
  12. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Nou ja zeg, ongelooflijk zeg!
    Alsof het nog niet erg genoeg is krijg je dat er ook nog bij.
    Dank je wel voor je tip! Gelukkig is niemand meer de deur uit geweest en kunnen buren dat wel bevestigen.

MinnieM vindt dit leuk.
  13. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Sindsdien controleren wij de auto's altijd voordat we wegrijden. Triest dat het moet, maar door schade en schande wijzer geworden. :$

Lamode vindt dit leuk.
  14. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Je moet laten zien dat je vooral alles er aan hebt gedaan dus vandaag alles in werking zetten. Dus meteen ook je verzekering bellen de aangifte doen en alle formulieren invullen. Dan zal het waarborgfonds zeker uitkeren. Ik heb een keer gehad dat ik zogenaamd te langzaam was geweest een dat te laat met aangifte doen en toen mocht ik er al geen aansprake meer op maken.

Lamode en MinnieM vinden dit leuk.
  15. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Klopt. Goed punt. Je moet volgens mij binnen 14 dagen aangifte doen. Als je daar te laat mee bent vervalt je claim ook. Je kunt online ook op de waarborgfonds kijken. Maar het staat daar niet opgesomd.

Ik vind dat hele proces wel erg vervelend moet ik toegeven. Ik heb het idee dat ze overal maar boobytraps leggen waar je de mis mee in kan gaan. Pas als je het parcours een paar keer gereden hebt, weet je waar je op moet letten. :rolleyes:

Vitamientjuh en Lamode vinden dit leuk.
  16. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    Dat is helemaal trest

Lamode vindt dit leuk.
  17. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Ja echt en toen had een auto m’n hele zijkant in elkaar gereden zonder briefje achter gelaten te hebben....

18. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik heb dit een aantal jaar geleden gehad op de parkeerplaats van het tuincentrum. Ik ging even snel hondenbrokken halen...kom ik terug, zit er een flinke afdruk van iemands trekhaak in mijn auto :eek:

Maar ik wist helemaal niet dat je hier überhaupt nog iets mee kon! Heb toen zelf alle kosten betaald, echt zo rot :(

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij hebben het ook eens gehad en vanwege geen enkele getuige, hadden we mooi pech en konden we het zelf betalen. We hebben het toen volledig zelf betaald, want via de verzekering zouden we schadevrije jaren moeten inleveren en dat was op termijn duurder dan die reparatie zelf betalen. Maar dat ligt natuurlijk ook aan de kosten van de reparatie, hier gaf de schadehersteller meteen al aan dat het waarschijnlijk niet zou lonen het bij de verzekering in te dienen.

Deel Deze Pagina