Ik doe vaak een schepje soda bij de witte was. Wordt mijn was mooi schoon van en de machine ook. 2 Vliegen in een klap
Als je azijn gebruikt maakt het dan nog uit wat voor azijn...ik gebruik namelijk gewoon keuekenazijn om ook de waterkoker te ontkalken...
De wasmachine monteur vertelde ons dat ik er beter een oude handdoek of iets dergelijks erbij kan gooien als ik 'm schoon was met soda. Het water klotst dan beter dan dat het rond draait in de trommel. Het klonk wel logisch, dus ik gooi er een oude handdoek in. Was overigens schoon op 90 graden met alleen soda.
Ik was eens per maand een was (sokken, onderbroeken, witte handdoeken) op 90 graden. Ik ga ervan uit dat dit voldoende moet zijn .
Ik laat de wasmachine leeg en reinig het dan met azijn. Er zit hiervoor een speciaal programma op de wasmachine. Erg handig!
Ik gebruik schoonmaakazijn voor een lege machine als reinigingsbeurt, en normaal gebruik ik bij elke was natuurazijn ipv wasverzachter
Door een monteur is mij verteld dat schoonmaakazijn te agressief is voor de wasmachine. Als die verwarmd wordt tast dat het rubber aan in de machine. Dus ik gebruik geen schoonmaakazijn, maar gewone.
Ik koop het meestal online bij een drogisterij. Ik koop altijd kristalsoda. Dat is iets grover van structuur en klontert niet.
Nadat je het zeepbakje hebt schoongemaakt voortaan wassen met een wasbol. Dan blijven die leidingen van het zeepbakje naar de trommel lekker schoon. Dat gaat namelijk altijd meuren en die krijg je slecht schoon.
Ik reinig met een lege trommel, soda klein beetje in het bakje en klein beetje in de trommel en natuurazijn in het wasverzachterbakje. Met de normale wasbeurten gebruik ik ook altijd natuurazijn i.p.v. wasverzachter.
Hoeveel soda? Gewoon de hoeveelheid die je ook aan wasmiddel zou gebruiken? Heb nog wel eens de neiging om veel te veel te gebruiken voor dit soort dingen
Je kan ook een fles schoonmaakazijn door de machine doen. De wasmachine aan zetten en dan de fles leeg laten lopen in de wasmiddellade. En dan op 90 graden. Dat ontvet en ontkalkt.
Schoonmaakazijn werd hier gewoon geadviseerd door de witgoed man. Heb ook gewoon 10 jaar met de wasmachine gedaan hoor.