Ik doe ook al jaren azijn in de wasmachine als ik 'm schoon maak. Rubbers zijn allemaal nog prima. Soms doe ik er dan ook nog wasgoed bij maar als dat daarna stinkt naar azijn moet ik t alsnog even alten naspoelen. Was in Soda wassen kun je wel doen met witte was, gekleurde stukken kunnen verkleuren.
Ik zet mijn wasmachine op de heetste stand en gooi er een vaatwastablet in. Werkt super! (wel leeg laten draaien dan haha)
Soda ligt gewoon onderin de schappen bij de schoonmaak producten. Ik gebruik dus die korrels in een zak.
Ik gebruik ook vaatwastabletten. 1 op 90 graden. Soda is gootsteen ontstopper, niet goed voor je wasmachine. Volgens collega wasmachine reperateur
Soda is niet alleen gootsteenontstopper hoor. Het kan voor veel meer gebruikt worden. Het maakt alleen wel aluminium kapot, en is dus niet geschikt voor oudere wasmachines met een aluminium trommel. Tegenwoordig zijn die allemaal van RVS. Wel apart dat de meningen hier zo over uiteen lopen. Ik heb namelijk juist wel eens van een monteur gehoord dat soda géén kwaad kan in de wasmachine. Zelf maak ik m'n wasmachine trouwens ook schoon met een vaatwastablet, vind alleen dat geluid irritant haha.
Caustic soda is gootsteenontstopper, die moet je inderdaad niet in je wasmachine gooien. 'Gewone' soda is een totaal ander product...
Ik ga morgen mijn machine maar eens laten draaien op 90 met een vaatwastablet. Deed voorheen altijd met speciale wasmachine reiniger maar een vaatwastablet scheelt behoorlijk in de kosten! Officieel elke maand herhalen toch? Zo'n schoonmaakbeurt?