wasmachine reinigen met soda op 90 graden: met of zonder wasgoed?

Discussie in 'De lounge' gestart door hanna76, 12 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Helemaal geen azijn gebruiken? Dat gebruik ik als wasverzachter....

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik zie bij oma weet raad dat je beter natuurazijn ipv schoonmaakazijn kan gebruiken

3. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik doe ook al jaren azijn in de wasmachine als ik 'm schoon maak. Rubbers zijn allemaal nog prima. Soms doe ik er dan ook nog wasgoed bij maar als dat daarna stinkt naar azijn moet ik t alsnog even alten naspoelen.
    Was in Soda wassen kun je wel doen met witte was, gekleurde stukken kunnen verkleuren.

4. JoyS

JoyS Actief lid

9 jun 2015
    111
    0
    0
    Gelderland
    Ik zet mijn wasmachine op de heetste stand en gooi er een vaatwastablet in. Werkt super! (wel leeg laten draaien dan haha)

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Soda ligt gewoon onderin de schappen bij de schoonmaak producten. Ik gebruik dus die korrels in een zak.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik gebruik ook vaatwastabletten. 1 op 90 graden. Soda is gootsteen ontstopper, niet goed voor je wasmachine. Volgens collega wasmachine reperateur

7. Islah

Islah Niet meer actief

Soda is niet alleen gootsteenontstopper hoor. Het kan voor veel meer gebruikt worden. Het maakt alleen wel aluminium kapot, en is dus niet geschikt voor oudere wasmachines met een aluminium trommel. Tegenwoordig zijn die allemaal van RVS. Wel apart dat de meningen hier zo over uiteen lopen. Ik heb namelijk juist wel eens van een monteur gehoord dat soda géén kwaad kan in de wasmachine.

Zelf maak ik m'n wasmachine trouwens ook schoon met een vaatwastablet, vind alleen dat geluid irritant haha.

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

In Washandje verpulverden en was hand dicht met haar elastiek

9. Islah

Islah Niet meer actief

Goed idee! Dankje!

10. mumija

mumija Niet meer actief

Ja haha dat is een goede tip van dat washandje! Ga ik ook eens proberen.

11. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Caustic soda is gootsteenontstopper, die moet je inderdaad niet in je wasmachine gooien. 'Gewone' soda is een totaal ander product...

12. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ik ga morgen mijn machine maar eens laten draaien op 90 met een vaatwastablet. Deed voorheen altijd met speciale wasmachine reiniger maar een vaatwastablet scheelt behoorlijk in de kosten!
    Officieel elke maand herhalen toch? Zo'n schoonmaakbeurt?

Deel Deze Pagina