Vriend heeft zin in zuurkool. Dit eten we zelden want zuurkool is het enige eten wat ik niet zo lekker vind. Vandaag heb ik toch besloten om het maar weer eens te proberen. Ik wil er een ovenschotel van maken met bladerdeeg en eventueel ananas om het zure een beetje te verminderen Hebben jullie lekkere recepten? Ik heb eventueel in huis: gehakt, prei, paprika, ananas, bladerdeeg, rookworst, ui, kipfilet. Maar kan altijd nog even naar de winkel als er echt iets anders bij moet volgens jullie
Ik vind stampot zuurkool altijd érg lekker!!! Ook gewoon ananas erbij en gebakken spekjes...Heerlijk!!! Schotel heb ik geen idee van hihi! Succes!
Zuurkoolschotel (4 pers) benodigdheden: 1 pak zuurkool 500 gr gehakt aardappelpuree (van aardappels of uit een pakje) 50-100 gr katenspek ananas paneermeel strooikaas olijfolie De zuurkool opzetten en laten koken. De ananas in kleine stukjes. Het gehakt rulbakken met een beetje olijfolie, eventueel kruiden naar eigen smaak en uit laten lekken. Dan de puree maken, kant en klaar uit pakje of stampen van gekookte aardappels (wat je maar lekker vindt). Begin met in de ovenschaal de katenspek te leggen. Dan een laag puree in de ovenschaal, daarop het gehakt, gevolgd door weer een laag puree, dan de zuurkool en ananas. Laatste laag puree (alles wat over is). Dan de paneermeel en als laatste de kaas. Dan in de oven 30 min op 190°C. Eet smakelijk Als variant kan je misschien nog extra uitgebakken spekjes bij het gehakt doen. Succes!
zuurkoolschotel/zuurkooltaart: benodigheden: - pakje zuurkool - 1 pak bladerdeeg - gehakt (ik pak meestal zo een 300/350 gram) - prei - blikje ananasstukjes - 1 ei - evt. geraspte kaas zuurkool even koken in het ananassap (met beetje water), het gehakt rul bakken en de prei snijden. dit alles met de ananasstukjes goed mengen. ovenschotel invetten en bekleden met het bladerdeeg. nog wel iets overhouden. de zuurkoolmix erin doen en reepjes bladerdeeg eroverheen (net als bij appeltaart) dan bestrijken met het ei en evt. geraspte kaas eroverheen. dan een half uurtje (dacht ik) op 200 graden in de oven. echt heerlijk!!!
hihihi. nou geen boerenkool of zuurkool Maar bedankt hoor, nou krijg ik ook zin in zuurkoolstampot..... WHAHAHA en eerst dacht ik nog, wie eet dat nou met dit weer? Maar tis zo lekker... hoe ik m maak... gekruide zuurkool in overschaal, dan vers gemaakte aardappelpurree met spekjes erdoor, en daartussen ananas schijfjes leggen... dan op de purree rookworst in plakjes, en daaroverheen beetje eigeel smeren.... beetje panneer meel erover.. HMMMMMMMMMMMMMMMMM jaloersssss