Hoi meiden, ik zit al een tijdje met een probleem: de wasmachine stinkt naar vies water Ook de was ruikt dus niet helemaal fris.. ja een beetje vies verhaal maar willen er maar al te graag vanaf! We dachten dat het aan de afvoerbuis kon liggen, die loopt omhoog ipv omlaag... dit is een bovenlader en onze oude wasmachine (gewone deur aan de voorkant) had het ook. Iemand ideeën?
Probeer eens twee keer een kookwas te draaien. Gewoon twee keer een was op de hoogste temperatuur, met als het kan wat azijn of soda in de trommel. Je moet dus een was draaien zonder kleding of zo erin, je kunt er voor het gemak wat doeken oid indoen. Ik kan je bijna garanderen dat de stank dan voorbij is
(Bij ons was het probleem op deze manier opgelost, het lag aan de resten vloeibaar wasmiddel in de machine, en ik was altijd op max 40 graden dus dat ging niet goed weg. Twee keer een kookwas met azijn en het was echt weg als sneeuw voor de zon!)
Heb je het filter er al eens uitgehad, zit meestal onderaan aan de voorkant, al of niet achter een luikje, daar zit een schroefdop, die kun je losdraaien, grote kans dat er een hoop rommel en vuil water uitkomt. En dan idd een kookwas draaien met een wasbolletje azijn erin.
Hadden wij ook een tijdje, bleek aan het wasmiddel te liggen. Tijdens het draaien van de was stonk het iedere keer enorm naar afvoer. Ander wasmiddel gebruikt en nu is het goed.
Ik draai een of twee keer per maand een lege machine met soda op 90 graden. Dan heb je nooit meer stinkende was
ipv azijn of soda werkt een vaatwastablet ook... miss handige tip als je het andere niet in huis hebt... En dan een vraag ook hierover... iemand zei hiervoor iets over een filter die onderaan zit? Hoe doen jullie dat leeg laten lopen dan? Onze wasmachine staat op de grond en de slang komt dan niet genoeg omlaag om goed leeg te lopen zeg maar... beetje vaag verhaal misschien, maar denk daar al een tijd over na hoe ik dat moet gaan doen... iemand een goed idee??
Nou het is een heel stuk minder nu, heb de eerste keer met azijn en de tweede keer met soda gedaan en de stank is bijna weg... maar dus nog niet helemaal! *grmbl* Of blijft dat altijd een beetje zo? Iemand nog meer tips?
misschien het slangetje uit de wasmachine halen waar dingetjes in kunnen zitten (knopen speldjes etc) er zit ergens een klepje dat je open kan maken en een slangetje uit kan halen die je open kan maken. Ook regelmatig het bakje voor de wasmiddel eruit trekken en schoonmaken dan kan je ook het 'gat' wat dat bakje inzit schoonmaken die zit soms helemaal vol slijmerig oud wasmiddel en dat kan ook stinken
Heb je al gekeken tussen de afsluitmanchet bij de deur en die rand? Daar kan ook troep (pluisjes/stofjes) tussen gaan zitten. En inderdaad de pomp eens schoonmaken. Hier stond er een keer een laagje bruin stinkend water in, brrrr stonk een uur in de wind!
Ook ik doe eens in de zoveel tijd de wasmachine een keer laten draaien met een lege trommel en soda. Op 60 graden gaat prima, maar als je wasmachine eenmaal een tijdje al niet meer fris ruikt zou ik kookwas doen op 95 graden.
Geen vloeibaar wasmiddel gebruiken, schijnt echt slecht te zijn voor je machine. En een kookwas draaien en bleekmiddel in je wasmachine doen. Dat doe ik sowieso 1 x in de 2 maanden. Oja en niet te zuinig zijn met je wasmiddel. Dan wordt hij ook sneller vies, vertelde monteur.
Ik heb t zelfde probleem , dus ik lees even mee. De kookwas heb k al geprobeerd maar bleek in je wasmachine? Nog nooit van gehoord ook