Sinds een paar maanden komen er regelmatig kleren met grote gaten en scheuren uit de wasmachine. Ik dacht eerst dat ik een te hoog toerental had ingesteld op wollen truien, maar vandaag kwam er een spijkerbroek met een gerafeld gat van 10cm op 1200 toeren en 30 graden Spijkerbroeken zijn toch redelijk sterk, zou je zeggen. Ik hou van kleding kopen, maar dan wil ik wel graag zelf bepalen wat ik vervang, niet dat de wasmachine bepaald wat weg moet... Alles met haken en bh's gaan apart in zo'n zakje. Omdat ik ook al eens een bh-beugel verstrikt in een wollen trui heb gevonden. Maar bij deze was zat niks scherps. Weet iemand hoe dit komt, en wat ik eraan kan doen? Wasmachine is pas een paar jaar oud, doet het verder gewoon goed.
je kan een monteur laten komen om de trommel na te laten kijken en anders toch een nieuw wasmachine kopen.
Voel even met je hand door de trommel of er iets scherps zit. Een braam (scherfje van het metaal wat uitsteekt) of een schriefje of spijker die vast zit in een gaatje. Doe ook alle ritsen van broeken en vesten dicht! (Dit heeft mij een aantal blousen gekost...
Trek dan even een handschoen aan als je dat doet, want aan zo'n braampje kan je goed je hand openhalen...
Ik heb dit helaas ook regelmatig. De kleding komt op de een of andere manier tussen de rubber en wordt dan stuk gedraaid. Mijn was zit niet te vol.
Ik vind 1200toeren persoonlijk al torenhoog , was bovenkleding nooit hoger dan 600toeren. Bij een hogere torental merk ik snel slijtage, vooral bij bloesjes/ truien ed. Dat en controleer de trommel idd
Ik draai op 1400 en nooit gaten, wol op 600 trouwens. Zou ook even je trommel nakijken, en idd ritsen enzo dichtdoen.
tip ga met een sterke magneet door de trommel. Zo vind je eventueel spijkers, ijzerstukjes,... die er misschien in zitten ga met een nylonkous door de trommel. Zo merk je direct als hij ergens blijft haken. Anders, denk ik ook aan een (zelfs heel klein) scheurtje in het rubber. Succes ermee, Emilie
Dit hadden wij ook; er was iets met de rubber rand in de opening van de trommel. Die moest vervangen worden. Best duur Maar kreeg ook de waarschuwing dat deze waa versleten omdat ik de trommel vaak veel te vol deed. Dat doe ik nu dus niet meer