Hoi, Lees een topic over de vriendenloterij en ben blij dat veel mensen er happy mee zijn maar bij mij gaan mijn haren rechtop staan. Waarom ??? Omdat ze al zeker anderhalf jaar geld van mijn dochter haar bankrekening plukken terwijl het helemaal niet mag want ze is minderjarig.En we hebben het rekeningnr geblokkeerd bij de bank en het gaat gewoon met een ander nr er weer af. En we hebben tig keren gebeld,tig keren geschreven en zelfs aangetekend het op gezegd maar nee hoor....we komen er niet vanaf.:x Bank ingeschakeld,contact gehad met consumentenbond voor advies en zo maar door.Mijn dochter is volgens de "Vrienden"loterij meerderjarig en niet minderjarig.Zelfs een kopie sturen van haar ID kaart was voor hun geen bewijs.Leuk die vriendenloterij....die helpen wel arme kindjes maar wel over de rug van andere kinderen. Ben zo klaar met ze !!! Zelfs het advies opvolgen van een wetswinkel helpt niet. En zoek maar op internet.....je wilt niet weten hoeveel mensen er niet vanaf komen.Maar om het zakgeld van een minderjarig meisje van haar rekening te plukken is gewoon wel erg min.Bah !!:x En dan worden we ook nog lekker gespamt met gewone post en emails van ze of gebeld of we lid willen worden.
wat dacht je van een gerechtelijke procedure? Ik liet me de pis toch echt niet lauw maken door zulke gasten. Dat win je wel, moet anders gek lopen en kun je alle kosten op hun verhalen.
wat dacht je van opzeggen? als je er al anderhalf jaar mee bezig bent? Of anders aanvullen van je eigen geld als je wel mee wilt blijven spelen?
het gaat wel ver zeg! Ik zou een andere bankrekening voor je dochter openen en deze opzeggen! Enne die post of je ook lid wilt worden retour sturen en er op zetten dat de geadresseerde reeds lang verhuisd is! Zo ben ik uiteindelijk van de post van de postcodeloterij afgekomen! Wat een stelletje...
Vroeger bestond te bankgiro centrale, waar je klachten kon indienen bij ongeoorloofd automatisch incasseren. Bij 2 gegrond verklaarde klachten werd de incaseerder (dus in dit geval dan de vriendenloterij) verboden om nog verder automatisch incasso's te doen, de machtiging om automatisch incasso's te gebruiken (bij iedereen dan he) werd dan ingetrokken. Dat was aan hele strikte regels gebonden. Volgens mij bestaat de bankgiro centrale niet meer, en is het dacht ik overgenomen door Interpay, maar dan zou je eens moeten onderzoeken. Vroeger was een dreigement met bankgiro centrale doorgaans voldoende om een eind te maken aan de ongeoorloofde situatie...
je hebt op internet toch ook van die standaard opzegbrieven... speciaal gemaakt voor bijv die loterij!! maar ik zou het ook niet pikken hoor echt belachelijk!!!
dat is dan wel een beetje raar... maar ik wist niet eens dat die loterij al anderhalf jaar bestaat...
geld storneren van eenmalige incassos en incassos van loterijen kan niet. Volgens mij is de gedachte erachter dat als je iets wint en een grote prijs wint je het nog kan storneren. Of juist dat je het elke keer storneert als je niets wint.
Dit is dat volgens mij Vrienden Loterij Opzegbrief - Opzeggen.nl en dan doe er gewoon een brief bij met je verhaal!! Dat je het geld terug eist. Desnoods even aangetekend versturen... weet je teminste wel zeker dat het aankomt. Succes ermee hoop dat je er snel vanaf bent!!! Ik heb het toen ook zo gedaan met mijn loterijen eerst ook heel gedoe om er vanaf te komen. en toen was het inene geregeld !!
Ik heb mijn man gevraagd want die heeft zo'n machtiging om automatische incasso's te doen en hij zegt dat na een bepaald aantal klachten inderdaad die machtiging wordt ingetrokken. Raar dat dat nog niet gedaan is.... Hij zegt ook dat je je rekening kan laten blokkeren voor *alle* automatische incasso's misschien is dat een idee?