Vergoeding schade door muizen??

Discussion in 'De lounge' started by Sanne2011, May 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

Feb 23, 2011
    4,151
    0
    0
    Wij hebben vorig jaar een huis gekocht. En zijn er zojuist achtergekomen op zolder, in de schuur en in de keuken muizen te hebben. Ze hebben al voor honderden euro`s aan schade veroorzaakt, o.a. aan;

* visspullen
    * parasol
    * partytent
    * wiegbak
    * maxi cosi

etc etc

We hebben de milieudienst erbij gehad en er staan gifdozen. We hopen dus snel dat we er vanaf zijn, maar .... heeft iemand enig idee of we deze schade kunnen verhalen?

We zijn bezig voor een tweede en in de wiegbak zitten pisvlekken, is de stof eronder iets aangevreten en de muizen hebben het gif meegenomen in de wiegbak.... erg vies dus en het liefst heb ik alles nieuw...

Wie o wie heeft er tips?

2. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Maar op wie wil je de schade verhalen, de vorige eigenaar?
    Hoe lang wonen jullie er al?
    Het lijkt me namelijk heel erg lastig om te bewijzen dat de muizen van de vorige bewoners zijn, wie weet zijn ze er pas gekomen toen jullie er je intrek namen, dat gaat een welles nietes spelletje worden... ;)

En ik weet niet waar je verzekerd bent vwb je inboedel, maar de meeste verzekeringen hebben een uitsluitingsclausule voor schade veroorzaakt door ongedierte, maar dit zou je na kunnen gaan...

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Heel misschien de inboedel verzekering maar ik denk dat je pech hebt.

4. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

Feb 23, 2011
    4,151
    0
    0
    We hebben het huis gekocht van Achmea vastgoedbeheer. Het huis heeft hiervoor 1,5 jaar leeg gestaan en ervoor is het een huurwoning geweest.

Ik zat zelf idd aan de verzekering te denken.

Meer mensen die tips of ideeën hebben of wellicht hetzelfde hebben meegemaakt?

Bah... ik baal er flink van!

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ik ben ook bang dat je het nergens kan verhalen..
    Maar us het nooit eerder opgevallen dat ze er zaten?? Want als ze zoveel schade verricht hebben dan zitten ze lijkt mij er al wel een tijd..
    Hier ook muizen gehad alles onder de keutels maar korrels op zolder gezet nu Standard en nooit geen last meer van gehad

6. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

Feb 23, 2011
    4,151
    0
    0
    Nee, eerst in de schuur kwamen we erachter, paar weken geleden. Dus steeds vallen gezet etc. 1x een muis in de woonkamer gezien, maar die gevangen en ver weg uitgezet. Zolder erna ook maar eens nagekeken en kwamen we er dus vorige week achter dat dat ook keutels lagen.

Helaas niet eerder opgevallen dus :(:x:(

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ik denk dat je pech hebt, je kunt je inboedelverzekering proberen, maar ik denk dat je daar ook bot vangt.

Wij hebben nu ook doosjes staat, binnen en buiten, gezet door de milieu dienst. Al 2 keer hebben wij een muizenvanger gehad op de begane grond, inclusief de keuken.

Het zal ff helpen, maar wij wonen aan een groot grasveld achter, en als het koud wordt dan gaan ze opzoek naar warmte.

Volgens de meneer van de milieudienst zal het volgende week alle muisjes uit huis zijn, en dan moeten we vanaf oktober/november preventief gaan plaatsen ...

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Ik denk dat het lastig gaat worden het te verhalen ergens.

Ik zou trouwens wel alles gaan desinfecteren. Muizen trekken een urine spoor en daarbeidsongeschikt zitten heel wat ziektes in.

9. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

Feb 23, 2011
    4,151
    0
    0
    Zojuist gebeld met de inboedelverzekering (wist niet dat ze bereikbaar waren vandaag) en helaas,.... we hebben de ongediertedekking niet aan staan,...

Nooit geweten dat dit kon... Pffff bah zeg...

En alles desinfecteren... geen idee hoe. Op de 1ste verdieping (slaapkamers) zitten ze gelukkig niet. Keuken al paar keer de lades schoongemaakt. Ze vreten het spul wel dus hopelijk snel geen last meer.

Bah baal er flink van, we hadden graag de mc en de kinderwagen voor de tweede willen gebruiken!!

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Emmers met dettol en alles gaan afnemen.

Wasbare dingen wassen

11. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    Hoe lang hebben jullie het huis?
    Mijn moeder ontdekte een kakkerlak, maar had het huis toen net gekocht.
    De woningbouwvereniging waar ze het van kocht heeft toen de ongediertebestrijder betaald.

12. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

Feb 23, 2011
    4,151
    0
    0
    Sinds augustus. Het bestrijden van de muizen is gratis in onze gemeente, dat scheelt weer.

Helaas dus geen aanspraak op nieuwe spullen. Nu alles maar goed wassen en de kapotte zooi weggooien.

13. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    Lijkt me echt vreselijk.
    Zuur dat het zo gaat dan!

Share This Page