Toen wij twaalfenhalf jaar geleden trouwden moest ook alles van Miele, want schoonouders hadden dat ook Inmiddels nog steeds alles wat we toen kochten in gebruik zonder problemen. Met de nieuwe keuken drie jaar geleden alles van Bauknecht gekocht. Wat een rommel! Vaatwasser: we hebben inmiddels de tweede en die is ook al weer voor de tweede keer stuk! Volgende week komen ze een nieuwe leveren van een ander merk, omdat de leverancier nu toch ook wel een beetje begon te balen. De eerste bauknecht was 6 keer stuk in dik 2 jaar. Vorig jaar juli een nieuwe gekregen van zelfde type: nu voor tweede keer stuk. Bagger! Moet je raden wat onze nieuwe vaatwasser wordt.... Voordat we nieuwe keuken hadden hadden we twee keer een tweedehands miele vaatwasser van 12 en 15 jaar. Nooit trammelant gehad, en nu dus al drie jaar tobben.
Mijn moeder heeft een Miele en de oma van mijn man, die zweren erbij, en het werkt ook al jaren en jaren goed hoor. Zelf hebben we een Asko, vergelijkbaar met Miele, ook de prijsklasse en ook dat bevalt me heel goed. Hiervoor had ik een Whirlpool of Bosch, weet het niet meer, maar zo vaak ellende met dat ding, toen de oudste geboren werd en ik opeens 3 x zoveel was had, stopte hij er een maand later mee. Toen de Asko gekocht en die heeft probleemloos al heel wat wasjes gedraaid. Met grauwe witte was nooit problemen gehad, ook niet met die vorige. Ik maak de wasmachine vaak eens in de maand schoon met een fles azijn en kookwas, pluizenfilter legen we om de zoveel tijd en ik heb een stralend witte was.
Ik heb al 7 jaar een samsung. Ben er erg tevreden over en de witte was is nog steeds wit. En ik was gewoon met lidl wasmiddel. Eens in de zoveel tijd ff lege trommel met soda om te ontkalken en de filter schoonmaken.
Ik heb al 11 jaar een Miele. Heb er nog nooit wat aan gehad en ik was er elke dag mee. In een huishouding van 7 personen is er altijd wel wat te wassen.. Ik was altijd op 40/50 graden en mijn was is brandschoon! Nooit last van grauwe was of vlekken die er niet uit gaan. Ik was met Ariel en Lenor. Heb ook jarenlang met Lidl wasmiddel gewassen en dat ging ook prima.
Hier al bijna 8 jaar een candy, doet het perfect, nog nooit problemen mee gehad... Witte was blijft wit, wissel wel regelmatig tussen vloeibaar wasmiddel en poeder. Was zo goed als alles op 40 graden, soms 60, soms een koude was. Kwam er vorig jaar achter dat ik hem nog nooit gereinigd had (met azijn, lege kookwas e.d.) dus dat doe ik nu wel trouw om de maand om de levensduur te verlengen, maar er is nooit eerder een aanleiding geweest om hem te reinigen. Mijn moeder en oma hebben ook altijd een miele (gehad) en die zweren er idd bij, maar als ik zie dat ze bij de laatste miele (4 jr oud nu) toch al 4x problemen heeft gehad blijf ik toch maar bij mn eigen merk. Kan het trouwens niet zijn dat het de combi was/droger is die problemen oplevert, omdat die toch intensiever gebruikt wordt dan een aparte wasmachine?
Hier hoor ik verschillende verhalen over miele. Mn tante zweert erbij, ondanks een hoop trammelant mrt dat ding. Mn moeder heeft een miele gehad en xegt, nooit meer. Vriendin van mn moeder heeft altijd dure miele's maar standaard komt er 1 a 2 x per jaar een monteur van miele omdat er weer wat kapot is of storing geeft... maar ja, ander merken zijn volgens haar niet goed, miele is de bestr Man van mn collega is wasmachine reperateur en zn zoon werkt als reperateur bij de miele. Ze hebben me allebei een miele afgeraden..... Miele er is geen betere, vroeger ja. Ze zijn errug duur en als er wat is dan bdtaal je ook de hoofdprijs voor reparatie en onderdelen. Ze hadden zelf ook geen miele. Zegt genoeg. Op aanraden van hun een aeg droger en wasmachine gekocht. Super spul. Ik heb trouwens nooit last gehad van grauwe witte was. Niet met de 15 jaar oude bouwknecht en ook niet met deze machine. Grauwe was ligt echt aan het vui. Wat in de machine achterblijft en het wasmiddel. Mijn moeder heeft een asko. Ding heeft het nu na 15 jaar zo'n beetje begeven. Maar goed, had ook gemiddeld 3 wassen per dag van 6 personen....
Hier al 9 jaar een siemens en tevreden. Was is altijd schoon. Ik heb hiervoor ook een was/droogcombinatie gehad en dat zou ik dus nooit meer doen, vreselijk. Was werd inderdaad niet schoon en de programma's gingen ook niet lekker. Ik wist trouwens niet dat je witte was voor de donkere moest doen Volgens mij kijk ik daar niet eens naar en witte was is ook gewoon wit. Hier wel om de zoveel tijd even een lege trommel met azijn op 90 graden en filters even schoon maken.
Lijkt mij onzin, de machine spoelt niet voor niets zo lang. Op mijn kortste programma (van 1,5 uur) duurt van de hele was het spoelen een half uur dus dat lijkt me meer dan genoeg. En vervolgens nog afpompen... Sowieso zet ik 'm na zwarte was vaak nog eens op extra spoelen, om wasmiddelvlekken (gebruik meestal poeder namelijk) te voorkomen.
Bedankt voor jullie ervaringen en adviezen zover! Nog even ter verduidelijking: ik gebruik alleen maar wasmiddel in poeder-vorm. Verder sorteer ik alles echt goed: alleen witte was, alleen zwarte/donkere was, en bonte was. M'n handdoeken en beddengoed was ik 1x per maand op een kookwas. De droogfunctie gebruik ik echt nooit, dus dat kan geen extra "belasting" voor m'n machine zijn. Verder qua waspoeder gebruik ik dus altijd Ariel voor witte en donkere was (verschillende verpakking) van de Makro (professional-lijn) en als wasverzachter Lenor of Robijn. De werkkleding van mijn vriend zijn voornamelijk overalls die vol met vuiligheid en olie zitten (automonteur) en daar blijven echt vlekken in zitten. Ik snap ook wel dat je niet alle vlekken eruit krijgt, maar soms ruiken ze nog steeds wat "muffig" nadat ik ze op een 60 graden was gewassen heb. En wat betreft de witte was, ik heb echt geen flauw idee waar het door komt. Heb al meerdere malen het oxi-nog iets poeder van Vanish en vlekkengel van Ariel geprobeerd, maar echt niets helpt. M'n schoonouders en vader hebben allebei ook al járen Miele wasmachines, en daar is de was altijd mooi schoon (en wit). Dus daarom overwegen we ook om een Miele wasmachine te kopen.
Ik heb het ooit ergens gelezen, dus nu houd ik er rekening mee, puur om het te voorkomen. Maar ik kan me ook haast niet voorstellen dat het daar aan kan liggen.
Anders eens je schoonouders de overals van ke vriend uit laten wassen met de Miele en kijken of dat scheelt? En witte was? Zo kun je misschien testen of het verschil maakt. En zou de smeer van de overalls niet in de machine kunnen blijven zitten en dat dat de was grauw maakt? Man komt ook altijd met witte shirts thuis die van top tot teen onder de olie en smeer zitten en gaat er ook niet uit maar ruiken niet muffig nadien, maar doe ze ook vaak in de droger met robijn droogtrommeldoekjes
Ik sluit me een beetje aan bij Daantje... Ik denk dat het te maken heeft met het smeer wat uit de overalls van je vriend komt, misschien gaat het op de lagers of buitenkant van de trommel zitten en omdat je natuurlijk niet na iedere was een lege kookwas draait blijft er vettigheid achter die dan vervolgens loskomt bij latere wassen. Als je man nou meerdere overalls heeft (en ze dus niet persé de volgende dag weer aanmoeten) zou ik ze na het dragen eerst een nacht in de azijn, biotex of vanish zetten en de volgende dag wassen, daarna evt. een korte lege was (of alleen een doekjeswas oid) voordat je weer andere wassen gaat draaien.
Heb even gelezen wat je probleem was. Heb trouwens zelf een indesit was/droog combinatie, helemaal geen problemen mee . En wast naar mijn idee nog helemaal goed. Maar ik lees dus dat je kleding van je man wast waar vuil en olie in zit, misschien dat het daar aan zou kunnen liggen?! Olie is natuurlijk niet heel goed voor je kleding en weet niet of dit in de machine blijft zitten. En misschien dat het daardoor grauw/grijs word. Ik zeg, was die shirts even met de hand een tijdje en kijken hoe je witte was er dan uitkomt! En dan even je machine goed schoonmaken. Weet het niet hoor of dit gaat werken, maar niet geschoten is altijd mis
Ligt eraan of de trommel van aluminium is. Tegenwoordig zijn nagenoeg alle trommels van RVS dacht ik...
Wij hebben 8 jaar een indesit gehad en die deed het nog prima. Door een hele vochtige ruimte waar hij stond is hij gaan roesten en kon niet meer verplaatst worden. Dit moest wel gebeuren dus hebben een nieuwe gekocht. Weer indesit. Ben er super tevreden over.