En anders kan je het natuurlijk ook voorweken in sodawater voordat het gewassen wordt, bedacht ik me net.
Ik heb nu zo'n 6 jaar een Miele....hiervoor een AEG gehad, ook heel goed. Maar de Miele daar ben ik zeer tevreden over! Wast zeer schoon en gelukkig nog nooit kapot geweest. Mijn man is bakker dus ik heb ook veel te maken met supervuile en vette was. Ik doe daar standaart een schep soda bij, en was die op 95 graden. Altijd superschoon! Dus ik ben heel tevreden met mn Miele.
Super bedankt voor jullie ervaringen! Denk dat het toch een Miele wordt, en dan we de Hotpoint houden om de overals te wassen!
Hier afgelopen jaar een Siemens gekocht. Na Miele zowat "de beste" (hier in BE dan toch), maar dan wel aan 2/3de van de prijs van een Miele. Vroeger gingen Miele's lang mee. Mijn moeder heeft er één die dit jaar zijn 33ste verjaardag viert ... Gekocht toen ze trouwden. Maar tegenwoordig zijn de huidige toestellen gemaakt om eigenlijk maximum 15 jaar mee te gaan. En zijn er dus na 15 jaar ook quasi geen vervangstukken meer te vinden. Ik hoop dat mijn Siemens het 10 à 15 jaar uitzingt. En is ie dan kapot, dan koop ik er wel een nieuwe, aan de dan geldende meest zuinige normen (die dingen veranderen en evolueren toch voortdurend). Want daar hebben we ook wel naar gekeken, dat ie qua energie zo zuinig mogelijk is. Maar als een Miele tegenwoordig quasi even lang mee gaat als een ander toestel van een degelijk merk, zag ik niet in waarom ik persé 1100 euro zou betalen ipv 700 euro (voor mijn huidig toestel).