Morgen krijg ik een radioactieve slok. Daardoor wordt er geadviseerd om 10/11 dagen niet voor kinderen onder de 10 jaar te zorgen. Wij hebben zelf een zoon van bijna 3 jaar. Nu moet mijn partner thuis zijn om voor onze zoon te zorgen. Hij gaat trouwens naar het huis van zijn broer. Verder hebben we geen opvang. Maar is het nu echt zo dat mijn partner allemaal vakantiedagen op moet nemen? Het valt niet onder zorgverlof omdat ik gewoon voor mezelf kan zorgen. Heeft iemand er verstand van? Mijn partner werkt trouwens in de transport wereld. Liefs, Amy
Zorgverlof is er toch ook voor als dat jij bijv in het ziekenhuis ligt en niemand voor je zoon kan zorgen? En anders zeker 1-2 dagen calamiteitenverlof, daar heb je sowieso recht op
Een vriendin van mij heeft dat onderzoek ook gehad een aantal jaar geleden. Haar vriend heeft toen gewoon 60uur zorgverlof gehad hoor!
Nee het valt onder zorgverlof en niet onder calamiteitenverlof. Calamateitenverlof is alleen voor iets wat niet is te voorzien, dus bijv je kelder loopt onder en je moet naar huis om hiervoor het een en ander acuut te regelen. Omdat dit is "te voorzien" moet dit vallen onder zorgverlof. Dus in mijn ogen hoeft je partner geen vrije dagen op te nemen, maar kan dit vallen onder het kopje zorgverlof. Let op, dit potje is wel gemaximeerd op een aantal dagen. Ik meen 10 dagen, maar kijk dat even na in de CAO. Dus heeft hij meer nodig dan er in het potje zit, dan zal hij de rest inderdaad vanuit vakantietegoed moeten opnemen. Sterkte ermee!!!
valt ook onder zorg verlof, dit omdat de andere partner niet in staat is om voor kind te zorgen krijg je wel 70% uitbetaald en is (tenminste bij mn man was t ) 10 dg dat je hebt hij heeft roomin in gezeten toen ons dochtertje in t brandwondcentrum lag ik kon niet bij haar zijn (alleen op bezoek) ivm met onze kleine man die net 6 wkjes was en de borstvoeding hij heeft 10 dg zorgverlof gekregen en zelf erna nog 1 wk vakantie opgenomen
maar niet alle bedrijven hebben z,n regeling. Bij mijn vriend zijn ex baas was het zo dat je eerst je vakantie dagen moest opmaken en daarna kon je pas aanspraak maken op zorg verlof. Belachelijk he
manlief zn werkgever probeerde er ook onderuit te komen maar manlief eindigde zo in tranen dat t ziekenhuis de telefoon over nam en hun woord hadden gedaan (die hebben er meer verstand van) probleem was: manlief was de eertst die aanspraak wilde maken op zorgverlof van t personeel en ze waren bang dat t personeel zorgverlof ging misbruiken
ja het is wettelijk bij me vriend zijn exbaas hadden ze het ook wel maar daar was dus de regeling dat ze eerst hun vakantieverlof moesten opnemen. Door al het gezeik daar is hij gewoon blijven werken en op den duur overspannen geworden(ik werd net na de bevalling 3 x opgenomen totaal 3,5 week) en heeft 1 jaar thuis gezeten dus achteraf hadden ze hem beter zorgverlof kunnen geven pffff
ik weet niet of dit er ondervalt, ik zelf wordt geoppereerd aan een hernia en kan dus niet voor mezelf en gezin zorgen en mijn partner krijgt daarvoor dus zorgverlof. max 10 werkdagen (dus 2wk) en krijgt dan 70% doorbetaald. we hebben het eerder aan moeten vragen omdat ik met gebroken vliezen bedrust moest houden en werkgever deed toen ook moeilijk. uiteindelijk met pno besporken en na veel doorzeueren uiteindelijk toch gekregen.
Mn man heeft contact gehad met zijn werkgever en omdat ik voor mezelf kan zorgen valt het niet onder zorgverlof. Helaas kost het hem dus gewoon zijn vakantie dagen.
Ja, ik kan 2 weken niet voor onze zoon zorgen. Mijn man en de kleine gaan ergens anders logeren en omdat er geen oppas verder is kan mijn man 2 weken niet werken. Nu balen we een beetje omdat hij nu zn vakantie dagen moet inleveren. Er is echt geen andere oplossing. Het vervelende is ook dat mijn man om 6 uur de deur uitgaat en geen van de opa's en oma's wil al vanaf 6 uur oppassen. Tevens is hij ook pas om 19.00 uur thuis. Volgens ons is de enige mogelijkheid dat hij vrij is anders zouden we niet weten waar we onze zoon moeten laten.
Is het anders een oplossing dat je man een deel van de dag vrijneemt? En dat hij dan gaat werken vanaf het moment dat de opa's/oma's wel kunnen/willen oppassen? Vind het trouwens wel raar dat de opa's/oma's niet willen oppassen. Lijkt me niet meer dan logisch toch dat ze op hun kleinkind gaan passen omdat het voor mama's gezondheid is? Ja, tenzij ze zelf nog aan het werk zijn.... maar dan is het geen kwestie van niet willen, maar niet kunnen.
ja ondanks dat het wettelijk is geregeld, moet je dat soort dingen nog wel in een soort van overleg doen..,.... lijkt me handiger voor de werksfeer
uhhm heel simpel het is bij de wet geregeld dat je als werknemer 10 dagen per jaar (bij fulltime) recht hebt op zorgverlof voor iemand in het gezin. Jij zegt hij krijgt het niet omdat je voor jezelf kan zogen, maar hij zorgt niet voor jouw maar voor jullie kleine, die niet voor zichzelf kan zorgen. Dus zijn werkgever Moet hem die 10 dagen geven .Kortdurend zorgverlof | Zorgverlof | Rijksoverheid.nl let ook op dit stukje..Deze afspraken gelden boven de wettelijke regelingen. Daaraan zijn echter wel beperkingen. Werknemers en werkgevers kunnen afspreken dat de werknemer een deel van het kortdurend zorgverlof compenseert met vakantiedagen. Daarvoor mogen alleen de bovenwettelijke vakantiedagen worden gebruikt. Dit zijn de vakantiedagen die een werknemer heeft boven op het minimum aantal vakantiedagen.en dit is dus alleen! als het in de cao beschreven staat dat er vakantiedagen gevraagd kunnen worden voor opname van zorgverlof.