De wasmachine die ik uitgezocht had van 9 kilo is nu tijdelijk uitverkocht en ik heb uiterlijk morgen een nieuwe nodig. Maar wat is nu wijsheid, een machine van 8 of 10 kg aanschaffen? wij zijn met zijn 4en, kans is groot dat wij tijdens de levensduur nog eenmalig uitbreiden. Er moet een dikke tijk inpassen maar ook tweepersoonsdekbedden.
Ik krijg ons dekbed (240x220) met wat moeite (vooral het dikkere gedeelte) in onze 7 kilo machine gepropt . Veel meer wijsheid heb ik niet, ligt ook een beetje aan je wasgedrag.
Ik vind het niet erg een keer meer te moeten wassen. Ik heb nu een 6 kilo maar ik krijg de spullen er niet in die ik graag goed zou willen wassen. De kleertjes van de kinderen zijn nog klein, dus dat scheelt. Zou als het gepropt in de 6 kilo kan in een 8kg gewoon kunnen draaien? (nu word hij niet blij als ik hem aanzet en mijn tijk is kleddernat met wasmiddel erin.
Ligt er aan welke hoes je hebt? Ik heb een 2x 2pers bankhoes en die passen makkelijk in mijn 6 of 7kilo wasmachine (weet zo gauw ff niet meer wat ik heb)
Ik gok dat je dan een 7 hebt. In mijn oude wasmachine paste de bankhoes van onze 2x2 hoekbank maar moest ik hem blijven wassen en telkens anders opgevouwen erin doen omdat alleen de buitenkant schoon werd
Je komt met een 8kg echt een heel eind hoor! Ik wil hierna ook een 8, nu een 7 maar dekbedden is inderdaad proppen haha
Wij hebben een 8kg en dat is prima! Dekbed past er makkelijk in. Soms stou ik er dan nog enthousiast handdoeken bij maar dan gaat hij tegensputteren na de eerste water tap beurt
Het lijkt mij voor het beddengoed fijner. Heb het idee dat dat nu niet heel goed wordt gewassen. En in de hoop dat ik dan wat minder vaak moet wassen. Soms past net niet alles erin.
Ik vind het ook wel een handig topic . Zoals ik al schreef, is ons dekbed eigenlijk teveel proppen in onze 7 kilo trommel, dus het is handig om te weten dat 8 kilo evt al groot genoeg is. Onze machine is nu 8 jaar, dus ik verwacht/hoop er nog wel even mee te kunnen doen, maar als hij stuk gaat, komt er wel gewoon een nieuwe. Ik zou zelf voor 8 max 9 gaan, want 10 lijkt me gewoon erg groot, en ik wil wel gewoon de trommel vol hebben met oog op verspilling. Wij hebben ook een gezin van 4, maar hier geen uitbreiding meer. Onze zoon is wel al 1m40, dus zijn kleren beginnen toch ook wel ruimte in te nemen . Plus hij produceert vrij veel beddengoed, want hij is niet zindelijk (beperking) en heeft snachts nog wel eens ongelukjes.
Ik wil idd ook geen geprop hebben ivbm het goed schoon worden. Ik ga eens opzoek naar de energie kosten van mijn 5 kg machine. Die is al een aantal jaar oud en energie klasse a+. @MamavanLieverd dan snap ik dat je hem ook direct smorgens aan wilt zetten ongeacht of je genoeg wasgoed hebt opgespaard. Zijn jullie met zijn 3en? @Sassie1981 als het niet allemaal past is het ook onhandig. Beddengoed wil je natuurlijk zo heet mogelijk wassen. En de rest zo laag als kan. @haailena Ik snap het wel, hoe sneller je ervan af bent hoe beter. Al blijft het een illusie om de was af te hebben xd @mam1991 Hoeveel kg is het vulvermogen op dit moment bij jullie wasmachine? Ik heb nog even een beetje rondgekeken. En wat blijkt nou, die 9 kg machine is zuiniger dan die van 8 kilo van hetzelfde merk. Vanmiddag ga ik toch maar eens even in de winkel kijken naar wat ik mij nou letterlijk voor moet stellen bij die laadvermogens. Coolblue zegt dat hij deze week nog moet binnenkomen. En de week is bijna voorbij dus ik neig er nu naar om even mijn adem in te houden en dan maar op de bank te crashen.
Nee, met zijn 4-en, maar dochter moet nog 2 worden en slaapt nog in een ledikant, dat scheelt natuurlijk veel was. Ik denk dat ik nu zo'n 9 wassen draai in de week, soms dus meer als mijn zoon een lekperiode heeft (is soms elke nacht en soms ook weken niet), in de zomer vaak iets minder doordat ik dan minder kleding heb (korte broeken en t shirts nemen veel minder plek in dan spijkerbroeken en truien, zeker met een man van bijna 2 m). Maar als de 9 kilo zuiniger is, zou ik die paar dagen afwachten en daarvoor gaan. Heb je een adresje waar je met je was heen kunt, of doet je wasmachine het nog wel?
Onlangs voor hetzelfde vraagstuk gestaan maar toch gewacht op de 9kg. Misschien een andere 9kg wasmaschine uitzoeken? Wij hebben er nu 1 van bosch, geweldig ding! Eventueel bij ander bedrijf bestellen? AO.nl hebben wij hem vandaan omdat hij bij coolblue uitverkocht was.
Ik heb het energieverbruik eindelijk gevonden van onze huidige machine. Wat blijkt tot mijn verbazing, die van 9 kilo is zuiniger dan onze huidige 5 kilo :O Dus is het niet waard om hem te bewaren voor de halve wasjes. Hopelijk heeft die van 9 een functie voor halve lading. Ik zou er idd wel rekening mee houden dat jullie dochter nog veel meer was gaat opleveren. Dat is ook prettig om kwijt te kunnen. De wasmachine van 5 kg doet het wel, dus voor de gewone was is het prima. Ik kom om in de kinderkleding en beddengoed dus al zou hij het niet doen zouden wij zonder ongelukken makkelijk 2 weken vooruit komen. De haast zit hem in de hoes van het matras zelf. Die ligt nu doorweekt te zijn met wat klonten wasmiddel erin. Ik heb een vriendin die zo lief is dat ik hem daar mag wassen maar ik voel mij daar toch iets te opgelaten voor. Ik heb hem nu onder water gezet.
wij hebben een 9 kilo. bij aankoop waren wij met zijn 4en. heb wel veel was van kids. nu met ons 6en. heb het wel nodig.
Ik heb ook een 9 kg wasmachine. Heel erg tevreden ermee, wel is me wasmachine vaak niet geheel gevult (ben nu natuurlijk ook maar met 1 volwassen en 2 kinderen) de hoezen van me ektorp bank passen beide geheel erin, 2 site en 3zits lounge. Dus zeker als je even kan wachten zou ik het doen, ben er erg tevreden nee een vaak is de 8 kg ongeveer qua prijs gelijk aan de 9 kg