Onze droger en wasmachine staan naast elkaar op de zolder. De droger is een condens, daar moet ik dus regelmatig een bak vol water uithalen.... Aangezien ik dan niet zoveel zin heb om naar bedienden te lopen, dacht ik: kan ik dit niet gelijk ergens in de wasmachine gooien? En ik hoef niet heen en weer te lopen met een klotsende bak, En de wasmachine hoeft minder water te pakken uit de kraan.... Weet iemand dit? Of is het voor elke wasmachine anders?
Onze droger staat trouwens ook afgesloten op de afvoer, misschien is dat een optie? Dan hoef je dus niet steeds een bak met water eruit te halen
Je kunt je condensdroger ook laten aansluiten op de afvoer. Is dat geen beter idee? Of anders boven een emmer zetten die je na twee droogbeurten mee naar beneden neemt?
Ik leeg hem ook in de wasmachine, wel pas op het moment dat ik hem ga aanzetten. Ik kijk dus altijd voor ik de wasmachine aanzet of wr nog water in de droger zit. Ik gebruik het trouwens ook voor mijn strijkijzer.
Ik gooi ook de bak van de droger leeg in de wasmachine (gewoon in de trommel). Vind het zonde om schoon water weg te gooien.
Hier is er voor 10 euro een setje op gemonteerd die uitkomt in de afvoerbuis van de wasmachine. Hoef nu geen bakken meer leeg te gooien. Water word automatisch afgevoerd. Misschien eens kijken of dat bij jouw droger ook kan?en anders inderdaad voor het wassen in de wasmachine gooien of uit het dakraam. Maar zal een wasmachine daardoor minder water pakken?? Volgens mij niet. Die pakt gewoon automatisch een hoeveelheid. Vandaar dat je bij sommige middeltjes extra water toe moet voegen via het wasmiddelenbakje.
Ik doe het gewoon in de trommel voor ik een wasje aanzet. Vind het altijd zonde om schoon water weg te gooien.
Als ik het water in de wasm gooi dan gaat hij eerst afpompen en dan start het programma,dus minder water pakt hij dan niet.maar je bent wel vh water af.
Wij hebben onze warmtepompdroger ook op de afvoer aangesloten. Dus inderdaad geen gesleep met klotsende bakken. maar mijn wasmachine is "intelligent" en bekijkt zelf hoeveel water hij nodig heeft voor de hoeveelheid was. Ook wanneer er water in de machine zit bekijkt hij hoeveel er nog bij moet. de meeste modernere machines zijn zo intelligent. Tips: je plantjes zijn er ook blij mee. En zoals gezegd je strijkijzer ook
Die van ons wel, die heeft daar een sensor voor. Mijn ouders hadden een wasmachine waar de thermosstaat van stuk was, toen hebben ze hem een poosje steeds zelf gevuld met warm kraanwater (wel bovenlader )
Bedankt voor jullie antwoorden! Gooien jullie het gewoon in de trommel zelf? Dan het wasgoed erin? En als de machine toch nog zelf water pakt, ben ik het tenminste kwijt.... Ik weet trouwens niet of de plantjes er blij mee zijn.... Het ruikt behoorlijk naar wasmiddel....
En Euh het dakraam laat ik maar niet doen we hebben 3 verdiepingen en geen schuin dak, dus dat beland of precies voor de voordeur of recht in de tuin
Je gooit het nog weg in de trommel. ...Eerste wat een machine doet. ....afpompen voordat hij water pakt weg gegooid dus
hier giet ML water in het wasmiddel-bakje terwijl de machine dat bakje aan het legen is. Komt dan tegelijk met wasmiddel in de machine