Het kan ook een restant van wasmiddels zijn (aangekoekt of niet). Advies is om 1 x per maand de machine leeg op 90 graden te laten draaien, evt. met azijn/soda erin voor extra reinigende werking. Als het gelijk gaat schuimen dan is er veel wasmiddel nog aanwezig en is het beter om in het vervolg minder wasmiddel te gebruiken.
Ik weet wel dat vloeibaar wasmiddel blijkbaar erg slecht is voor je wasmachine, poeder is beter.. Ik heb laatst de wasmachine met soda op 90 graden gedraaid en de filter eens goed schoongemaakt. Nu had ik hier voor dus vloeibaar wasmiddel gebruikt en dat filter zat helemaal vol met grijze smurrie bah!! Heb ik normaal nooit als ik poeder gebruik...
o is dat het verschil? ik had ook al wel eens zoiets gehoord dat poeder beter was naar wist niet waarvoor.
ja je krijgt dan van die vieze grijze zeepresten in je wasmachine.. Hier had ik ze op de kleding zitten, van die grijze vlekken...eens het filter nagekeken en die zat hartstikek vol met vieze grijze smurrie bah...
Mensen gaan ook steeds kouder wassen want dat kan tegenwoordig met al dat waspoeder. Maar daardoor blijven de zeepresten ook makkelijk achter in je wasmachine.
Ik gooi altijd een fles schoonmaakazijn onderin de wasmachine en laat 'm dan draaien op 90 graden. Ik zou ook even je warmte-element in de gaten houden... Wij hadden ook dat de was er niet fris uitkwam, bleek dat het water niet meer warm werd. Uiteindelijk is er bij ons een nieuwe wasmachine gekomen. Hoop natuurlijk dat dat je bespaart blijft!!
Ik las deze topic en heb gelijk een fles schoonmaak azijn in de wasmachine gedaan. hahaha moest het steeds nog doen en nu dan toch eindelijk. Ben erg beniewd naar het resultaat.
Ik was best vaak op koud en 1 x in de maand/2 weken na het wassen van de werkkleding van mijn man (werkt in een betonfabriek dus die kleren zijn echt smerig!) draai ik een keer het langste en heetste programma (90 graden 3 uur) en dan komen de volgende wasjes weer netjes fris en heerlijk ruikend de machine uit