Hallo allemaal, Ik kreeg vrijdag de schrik van mijn leven toen er opeens een brief van het AMK op mijn deurmat viel en wat daar in stond daar schrok ik helemaal van het was net of de grond onder mijn voeten wegzakte,wij mijn vriend en ik zouden onze zoon van 7 geestelijk mishandelen,nu is de melding gedaan door iemand die anoniem wilt blijven,dus daar kom ik waarschijnlijk nooit achter wie dat is geweest.Ik heb dit weekend nauwelijks geslapen en vraag me af wie ons een hak wilt zetten,want van al deze beschuldigingen is echt niks maar dan ook niks van waar!!! Heeft iemand hier ervaring mee??
Waaatttt??? Oh wat verschrikkelijk voor je! Zou er geen sprake kunnen zijn van een mistverstand (verkeerd adres ofzo). Zo niet, dan moet je vooral nu rustig blijven. JIJ weet hoe het is bij jou thuis en daar moet je op vertrouwen. Laat je niet gek maken. Willen ze bij je komen kijken? Dan kun jij dat met een gerust hart doen, je hebt immers niks te verbergen. Ik weet niet welke stappen een AMK dan gaat nemen, maar misschien willen ze wel een gesprek. Ga rustig met ze in gesprek, vertel wat er in je omgaat en hoe je geschrokken bent. Laat ze kenns maken met jou als vrouw en als moeder, dan zullen ze vast snel genoeg het vertrouwen in je hebben. Heel veel sterkte!
jeetje wat apart, maar als jullie niks doen hoe kan dat dan, dat iemand zoiets heeft gemeld? hebben jullie kenissen die jullie niet mogen?
Het is wel duidelijk dat iemand jullie een hak wilt zetten.. Je bent hartstikke lief voor ze. Ik denk echt dat eric zijn stugge houding moet veranderen want hij komt wel stug over en kunnen mensen andere dingen denken.
Ja heb haar deze site aangeraden. Ken haar mn hele leven en heb een relatie met haar zwagertje gehad.
Haha ja, dat vind ik ook nogal vreemd. Misschien iemand die hier ook onder een andere naam zit? In iedergeval, laat je niet gek maken. Wat gaat het amk nu doen?
Dan is dat toch een zwakte van die andere mensen, doe ff normaal. Sommige mensen zijn gewoon niet zo spontaan.
Maar stug is toch heel iets anders dan geestelijke mishandeling? Ik zou ook kwaad zijn, en verdrietig, zeker als je je kindje gewoon alle liefde van de wereld geeft. Ik heb geen verstand van AMK maar het is toch niet zo als er 1 melding binnenkomt ze gelijk brieven gaan versturen ?
Vind ik ook hoor..stugheid betekent niet gelijk dat je je kind mishandelt. Als iemand een onterechte melding heeft gedaan, zou ik ook heel erg vinden, maar inderdaad als je niks te verbergen hebt, misschien een rustig gesprek aangaan met het amk, net zoals mirro zegt.
Niets te vrezen is geen zorgen hoeven te maken. Kan altijd leerzaam zijn indien nodig terwijl je als ouder niet bewust van iets bent. Zie er geen kwaad in en ben blij dat amk bestaat en vind vooral niet dat je je zorgen hoeft te make.want ze zijn er immers om te helpen/steunen. Zegt in mijn ogen juist veel over iemand die meteen in de stress schiet, onzekerheid misschien? Als er geen sprake is van deze beschuldiging. Succes iig en til er niet zo zwaar aan
Nja het is een aparte stugheid, lastig uit te leggen. Komt heel snel heel boos over terwijl ie dat niet is. Hoe laat heb je dat gesprek morgen aris?
Wat staat er nog meer genoemd in de brief van het AMK? Nemen zij nog telefonisch contact met je op? Of wordt er een datum en tijd genoemd waarop ze met jullie samen in gesprek willen gaan? Advies: blijf open en eerlijk in (mogelijke) gesprekken en maak inzichtelijk hoe jullie als gezin zijn. Je geeft zelf aan dat er niets aan de hand is en jullie een fijn gezin zijn. Dit zal dan ook duidelijk worden voor het AMK en hoeven jullie je nergens zorgen over te maken! Heb vertrouwen in jezelf als mama voor je kindje!
Is er al dergelijke hulp hiervoor? Zoniet, dan is de melding misschien een uitkomst vóór kind en gezin. Zoja, dan kan er misschien verder gekeken worden daarnaar Ben van mening dat een melding niet zomaar gedaan word en amk zal al helemaal niet zomaar komen na 1 melding. Het is zoals het is en probeer er een voordeel uit te halen.
het gezin waar ik aupair was had moeilijkheden met haar ex haar ex schoonouders hebben een melding gedaan dat de gordijnen altijd dicht waren ( altijd open behalve in de avond) dat ze de kinderen zou mishandelen (nou ik woonde in tijd er bij in en bracht de kinderen naar bed haalde ze eruit en verzorgde ze nooit een vreemde blauwe plekken bespeurd) en zo hadden ze altijd wel wat en de amk melding werd dan ook niet serieus genomen de moeder is gelijk op gesprek gegaan
Ik schiet ook niet in de stress maar vind het heel erg dat er mensen zijn die je daar van beschuldigen. Het is allen ook erg schrikken als er ineens zo'n brief op je deurmat ligt.
Kan me heel goed voorstellen dat je daar van schrikt! zou ik ook doen. Vind het erg laag dat mensen op deze manier iemand een hak willen zetten! Ik zou je in ieder geval geen zorgen maken, als er niets aan de hand is zal het AMK ook echt geen actie ondernemen. Jammer dat je er ook niet achter kan komen wie het gedaan zou kunnen hebben..
Ik ben er in idd geval wel helemaal stuk van dat iemand zoiets kan doen,om de ander een hak te zetten
pff jeetje dat er nog mensen zijn die zo iets doen vreselijk is dat eh blijf open en eerlijk je mag boos zijn en je mag je emotie laten zien dat is toch meer dan normaal als iemand een leugen heeft verteld wat erg vind ik dat bah daar kan ik ook altijd zo boos om worden snap niet hoe mensen daar bij komen om zo iets te doen lijkt wel of ze geen leven hebben en die van een ander graag willen verpesten.. ik hou ook liever amk zo ver mogelijk uit mijn buurt van mijn kinderen heb er slechte ervaringen mee niet bij mij maar bij mijn vriendin maar die is van een hele ander provincie gelukkig zijn er ook hele goede tussen.. succes en onwijs veel sterkte komt vast en zeker goed blijf ten alle tijden in jezelf geloven