Ik had me nog zo voorgenomen, voor nummer 2 er is wil ik alle foto's van onze dochter bijgewerkt hebben... Nou, dat gaat 'm dus niet worden Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen! Ben ooit eens begonnen aan haar baby album, maar toen ik bij de foto's van maand 3 aankwam was het album al vol. Ik heb gewoon veel te veel foto's! Hoe doen jullie dat? Gebruiken jullie alle foto's in jullie foto albums? Of selecteren jullie toch wel grof? En zetten jullie meerdere foto's van verschillende gebeurtenissen bij elkaar op één bladzijde, of krijgt elke gebeurtenis een eigen bladzijde? En dan nog, van dagen zoals de verjaardag, sinterklaas/kerst, een dagje dierentuin enz, daar heb ik vaak zoveel foto's van... Help! Ik wil graag digitale albums gaan maken, daar kunnen in ieder geval al meer foto's in dan in zo'n ouderwets geplakt album. En ik denk dat ik gewoon jaar albums wil, dus van 0-1, van 1-2, enz. Maar verder? Met welke drukker hebben jullie goede ervaringen? Het mag best wat kosten hoor, want als het goed is gaat zo'n album wel een leven lang mee. Hoe pakken jullie dit aan? Wie heeft tips, en helpt me op weg??
Ik ben er eentje aan het maken bij Albelli. En idd, ik doe ook de 'leukste' foto's uitzoeken. Ik heb nu 2 pagina's per maand. En dan idd een extra pagina met zijn verjaardag enzo. Bij albellig heb je een standaard aantal bladzijden, maar je kan er ook een hoop bijkopen. Ik vind het erg fijn werken. Heb het bestand op mijn laptop geinstalleerd en doe dus elke maand 2 pagina's maken. Hij slaat het gewoon op..
Ik ben nu bezig bij de kruidvat digitaal. ik doe per half jaar. Het kost wel wat vind ik. na het eerste jaar wil ik inplakken denk ik.
Ik zou juist geen digitale albums maken want dan ben je verplicht om een x aantal fotos op een pagina te doen of niet.. Vaak ook weinig paginas. Ik print mijn fotos uit via de wij fotoservice en ik plak ze lekker in, sommige paginas 3-4 fotos. Ik gebruik niet alle fotos maar vaak uitstapjes of speciale dingen. Ieder gebeurtenis een bladzijde als er meerdere fotos zijn, anders gewoon gemixed. Met verjaardagen of kerst/sinterklaas probeer ik dan lekker een max van 2 paginas met 8 fotos of iets dergelijks te hebben.. Jaar albums werkt hier moeilijk omdat er gewoon zo veel fotos zijn, en je krijgt soms laat fotos terug van anderen. Ik heb dus 0-1 1-2 maar ook 0-2 nu erbij. Andere fotos print ik ook uit en hou ik in een la, ik heb ook een kopie van alles digitaal in de cloud staan. Edit: Vooral de 0-2 album is leuk, ik heb b.v. dan fotos van terugkomende dingen op andere leeftijden zodat je het verschil meteen ziet, dus twee jaar kerst naast elkaar (1 foto per jaar), en allemaal kermis fotos op verschillende leeftijd (een van 9 maand een van jaar een van anderhalf een van 2,2).
Ik heb veeeel albums omdat ik ook niet kan kiezen. Dit heb ik: - Geboortedag / kraamweek - L. met ... (kraambezoek) - Eerste maand - Speciale uitstapjes / dagen (bijv kerst, Artis etc) - Vakantie Via Hema maak ik ze tegenwoordig is wel iets duurder dan wij maar je kan dan veel blz doen. Bij veel zit je gebonden aan 24 blz
Het is gewoon de hoeveelheid foto's die me nekt... Even ter illustratie; - 2009: 1997 foto's - 2010: 2885 (nieuwe camera gekregen...) - 2011: 3077 foto's - 2012: 4315 foto's Dit zijn dan wel alle foto's op de pc, niet alleen van onze dochter, maar toch, geeft een idee van de bulk foto's die ik uit te zoeken en te verwerken heb. Ben al blij dat ik ze per jaar en dan per maand/per gebeurtenis gesorteerd heb. Maar als ik ze dan begin uit te zoeken, en door die mapjes met foto's blader, vind ik ze allemaal leuk!
Ik snap het hoor.. heb dat probleem ook. Idd alles zo goed mogelijk gesorteerd op de pc houden. Maak je ook een back-up op een externe harde schijf? Zo ben je niet gelijk alles kwijt mocht er een keer iets gebeuren met je pc.. Verder is het misschien een idee om de leukste foto's in een boek te doen idd, en de rest er op een cd bij..
Ja gelukkig wel. Eens in de zoveel tijd zet ik ze om naar de harde schijf. Maar nu je het zegt, is misschien toch alweer even geleden, zal het straks nog eens doen. Ik denk ook echt dat het zo iets moet gaan worden, een beknopt jaaroverzicht, want het zijn gewoon veel te veel foto's om allemaal te gebruiken. Maar ja, welke ga je dan wel en niet gebruiken hé
Ook ik doe via albelli en dan ieder jaar apart en iedere twee blz een maand. Heb ook heel veel foto's maar zoek toch de leukste uit en soms is het moeilijk kiezen!
Hier precies hetzelfde ja.. Idd soms moeilijk kiezen.. Maar je kan gelukkig wel veel foto's kwijt op 1 pagina als je een beetje creatief ermee bent
Poeh, 2 bladzijden per maand? Wat zullen dat zijn, max 16 foto's? Ohjee... Een dagje Efteling levert hier al dik 100 foto's op, haha! Maar jullie hebben wel gelijk hoor, ik zal drastisch moeten shiften wil het een beetje passen in een album. Zal eens kijken naar Albelli, meer tips wat betreft drukkers zijn welkom!
ik plak in op de ouderwetse manier met achtergronden, stickers ed. (scrapbooking) sommige fotos knip ik uit andere laat ik heel. meestal wel 4 fotos per pagina, soms meer of minder en ik heb van elke gebeurtenis meerder fotos die ik gebruik om een verhaal te vertellen (bijv, 3 fotos dat ze van de glijbaan glijdt) net weer 150 uitgeprint die ik dan ook bijna allemaal weer gebruik. heb al een aardig verzameling voor een meisje van 3,5 1e jaar in 1e album 1 tot 2,5 ijaar n 2e album ben net begonnen aan het derde album vanaf 2,5 jaar
hahaha ja idd.. nou hij wordt in september 1, dus rond de kerst is er vast een leuke aanbieding bestel ik er ook één voor opa en oma
Kritische kiezen is de kunst, niet alle foto's van je schatje(s) moeten in zo'n album. Ik heb best een achterstand met albums maken, ben nu bezig met 2009... Maar wat het voordeel hiervan is: omdat het al wat langer geleden is, kan ik kritischer kiezen. Toen onze dochter baby was, kon ik hele series foto's maken van hoe ze lachte/sliep/gaapte/iets pakte, etc. Toen vond ik zowat élke foto bijzonder, nu zie ik dat 1 van elke soort best genoeg is Dus de albums worden mooier juist doordat ik er wat later aan begin. 't Is maar een tip / hart onder de riem
Goeie tip, je hebt helemaal gelijk, maar ooh wat is dat moeilijk, haha. Nog tips? Met betrekking tot het maken van een album, maar ook tot een goede drukker? Ik las dat hier iemand goede ervaringen had met profotonet, wie kan me daar wat meer over vertellen? Ziet er namelijk wat professioneler en dus wat tijdlozer uit, klopt dit?
Hej ja profotnet is idd professioneel!! Ben er zelf zeer te spreken over. Wat wil je er over weten? Trouwens, ook als je de foto's los afdrukt, zou ik het bij hen laten doen. Zei hebben hun printer wel goed afgesteld in tegenstelling tot mediamarkt, hema, en fotoshops. Het is toch jammer als er kleurzwemen in je prints komen Ook kan je zwart wit foto's via een speciale zwart wit printer laten drukken.
Heb jij er ook al eens een album laten maken Sammie? Zo ja, hoe zag dat er uit? En hoe is de software? Kun je kiezen uit verschillende pagina indelingen? En zijn ze daardoor geschikt voor een (kinder)jaarboek? Of toch meer voor een portofolio ofzo?
@ Mamalin Ik heb idd ook een boek daar laten maken! Ik had voor de linnenkaft gekozen. Verder heb je zo'n programma wat je kan downloaden. Je kan elke pagina helemaal zo maken hoe jij dat wilt. Je kan gebruik maken van die sjablonen, maar dat hoeft niet. Het waren wat dikkere pagina's die mooi open blijven liggen. Je kan dus ook 1 foto op 2 pagina's printen. Ik ben er zeer te spreken over! T kost alleen iets meer dan bij de hema denk ik.