Onbetaald verlof uitrekenen

Discussie in 'De lounge' gestart door Pippa02, 22 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pippa02

Pippa02 Niet meer actief

Heeft iemand een idee hoe je kunt uitrekenen wat een paar dagen onbetaald verlof opnemen "kost".

Mijn man twijfelt of hij naast de 2 betaalde dagen gebruik wil maken van de 3 onbetaalde verlofdagen of dat hij liever vrije dagen opneemt. Dit omdat het natuurlijk wel in salaris scheelt. We leven van een salaris dus die onbetaalde dagen gaan we wel merken. Nu willen we dus even gaan rekenen hoeveel ons dat ook echt scheelt die maand en of we ons dat kunnen veroorloven. Het gaat trouwens om een standaard maandsalaris (dus geen 4 weken). Is dit dan simpelweg netto salaris delen door aantal werkdagen die maand en daar 3 dagen vanaf trekken?

Ik ben geen rekenwonder :oops:

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.193
    4.501
    113
    Ik zou op mijn werk aan de salaris admin vragen om het voor me te berekenen. Globaal zou ik idd ook denken % van het netto salaris maar misschien zijn er brutto/netto wel weer verschillen waardoor het anders uitpakt.

3. Pippa02

Pippa02 Niet meer actief

Haha wat stom dat we daar zelf niet aan gedacht hebben. Ik ga m'n man meteen vragen dat even op te pakken! :thumup:

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hou er wel rekening mee dat je geen vakantiedagen en vakantietoeslag opbouwt bij onbetaald verlof. Dat is iets om even mee te nemen in je afweging. Het kost je niet alleen die 3 dagen.

5. Pippa02

Pippa02 Niet meer actief

Ook als het gaat om bevallingsverlof voor de vader?

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Dacht ik wel, maar weet het niet 100% zeker. Zou je ook even de CAO erbij moeten pakken wat daar in staat.

7. Pippa02

Pippa02 Niet meer actief

Er is geen cao helaas. Ik laat het mijn man wel even checken hoe dat bij z'n werk geregeld is.
    Dank voor de tip. Zeker iets om ook rekening mee te houden

Saar22 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina