geboortekaartjes, hoe lang duurde het?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Happymam, 2 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    afgelopen vrijdag was het 2 weken geleden dat ik geboortekaartjes heb uitgezocht bij de plaatselijke drukkerij. Hij zou de kaartjes en enveloppen bestellen en een proefdruk maken. Hij zou bellen als het klaar is. Ik heb tot nu toe nog niks gehoord. Ik zou de enveloppen toch wel graag van de week hebben, dan kan ik de adressen er vast opzetten. Is het normaal dat het zolang duurt, of zal ik ff bellen?

2. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Bij ons was het met een weekje klaar...
    Gewoon even bellen, weet je t meteen :)

3. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Ik zou toch maar effe bellen.
    Wij hadden op maandag de kaartjes en enveloppen besteld. De vrijdag erop hadden wij al een proefdruk en de enveloppen thuis liggen. Bij ons duurde het dus maar 5 dagen.

4. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Hier ook maar een paar dagen. Ging echt heel snel, toen had ik de enveloppen en de proefdruk binnen. Vervolgens per mail een kleine wijziging doorgegeven en toen had ik binnen een uur een nieuwe proefdruk op de mail. Uitermate tevreden dus tot nu toe! Vorige keer ging het ook zo snel en het drukken ook, dus optimistisch voor deze keer.

Anders dan bij onze trouwkaarten destijds. Was bij een andere drukker en daar ging vanalles mis! Kaarten bestellen duurde lang, proefdruk was blijven liggen, drukken duurde te lang en vervolgens bleken ze geen pinautomaat te hebben. Of ik even een paar honderd euro contant wilde ophalen ;) Op rekening deden ze alleen bij bedrijven. Vond dat zo apart! Drukwerk is nou eenmaal duur, dus de meeste mensen zullen daar geen tientjes afrekenen... (Lekker overvalgevoelig lijkt me!)

5. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons is gezegd dat het ivm de vakantieperiode wat langer kan duren eer de kaartje binnen zijn (2 weken) en dan moet de proefdruk nog gemaakt worden. Dus ja... ik verwacht ook deze week bericht aangezien het 2 weken geleden is. Misschien dat het bij jullie ook het geval is? je kan natuurlijk altijd bellen, is ook niet raar hoor.

6. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    hier ook ik geloof binnen 3 dagen al thuis, en ik had het zelfs online besteld. duurt wel erg lang!

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier was gezegt 5 dagen tussen bestellen en proefdruk klaar hebben. Maar het was wat korter. Als ukkepuk geboren is alleen nog laatste gegevens doorgeven, is dat voor 12u zelfde klaar, is het na 12u volgende dag klaar

8. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Hier duurde het een week of 6. De kaarten die we uitgezocht hadden waren een tijd niet leverbaar. Gelukkig hadden we de kaartjes ruim op tijd uitgezocht en waren ze ongeveer een maand voor de uitgerekende datum bij de drukker binnen en heeft hij toen meteen een proefdruk gemaakt.

9. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    ik zorgde dat ik van te voren de tekst/en lay-out klaar besproken heb en een proefkaartje heb.
    Op de dag van de bevalling of daarna maakte we foto's en belde we de gegevens door, de zelfde dag of 1 dag daarna werd het al gepost en max. 4 dagen na de bevalling was het binnen bij de mensen

10. misa

misa Niet meer actief

Ik zou bellen..!

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    proefdruk heb ik online besteld en was er binnen 2 dagen.
    de kaartjes zelf heb ik op vrijdag 17.30 uur besteld en de volgende dag hadden mensen hem al gekregen. echt supersnel.

Deel Deze Pagina