afgelopen vrijdag was het 2 weken geleden dat ik geboortekaartjes heb uitgezocht bij de plaatselijke drukkerij. Hij zou de kaartjes en enveloppen bestellen en een proefdruk maken. Hij zou bellen als het klaar is. Ik heb tot nu toe nog niks gehoord. Ik zou de enveloppen toch wel graag van de week hebben, dan kan ik de adressen er vast opzetten. Is het normaal dat het zolang duurt, of zal ik ff bellen?
Ik zou toch maar effe bellen. Wij hadden op maandag de kaartjes en enveloppen besteld. De vrijdag erop hadden wij al een proefdruk en de enveloppen thuis liggen. Bij ons duurde het dus maar 5 dagen.
Hier ook maar een paar dagen. Ging echt heel snel, toen had ik de enveloppen en de proefdruk binnen. Vervolgens per mail een kleine wijziging doorgegeven en toen had ik binnen een uur een nieuwe proefdruk op de mail. Uitermate tevreden dus tot nu toe! Vorige keer ging het ook zo snel en het drukken ook, dus optimistisch voor deze keer. Anders dan bij onze trouwkaarten destijds. Was bij een andere drukker en daar ging vanalles mis! Kaarten bestellen duurde lang, proefdruk was blijven liggen, drukken duurde te lang en vervolgens bleken ze geen pinautomaat te hebben. Of ik even een paar honderd euro contant wilde ophalen Op rekening deden ze alleen bij bedrijven. Vond dat zo apart! Drukwerk is nou eenmaal duur, dus de meeste mensen zullen daar geen tientjes afrekenen... (Lekker overvalgevoelig lijkt me!)
Bij ons is gezegd dat het ivm de vakantieperiode wat langer kan duren eer de kaartje binnen zijn (2 weken) en dan moet de proefdruk nog gemaakt worden. Dus ja... ik verwacht ook deze week bericht aangezien het 2 weken geleden is. Misschien dat het bij jullie ook het geval is? je kan natuurlijk altijd bellen, is ook niet raar hoor.
hier was gezegt 5 dagen tussen bestellen en proefdruk klaar hebben. Maar het was wat korter. Als ukkepuk geboren is alleen nog laatste gegevens doorgeven, is dat voor 12u zelfde klaar, is het na 12u volgende dag klaar
Hier duurde het een week of 6. De kaarten die we uitgezocht hadden waren een tijd niet leverbaar. Gelukkig hadden we de kaartjes ruim op tijd uitgezocht en waren ze ongeveer een maand voor de uitgerekende datum bij de drukker binnen en heeft hij toen meteen een proefdruk gemaakt.
ik zorgde dat ik van te voren de tekst/en lay-out klaar besproken heb en een proefkaartje heb. Op de dag van de bevalling of daarna maakte we foto's en belde we de gegevens door, de zelfde dag of 1 dag daarna werd het al gepost en max. 4 dagen na de bevalling was het binnen bij de mensen
proefdruk heb ik online besteld en was er binnen 2 dagen. de kaartjes zelf heb ik op vrijdag 17.30 uur besteld en de volgende dag hadden mensen hem al gekregen. echt supersnel.