Kopen jullie weleens wat voor jullie zelf?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ganesh, 1 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Hoi dames, :)

Zoals de titel al zegt, kopen jullie weleens wat voor jullie zelf? En wat is dat dan? Hebben jullie een budget? Hoevaak kopen jullie wat voor jezelf?

Ik koop eigenlijk nooit wat voor mezelf, geen parfum (wat ik overigens wel heel lekker vind maar vind het echt mega duur), geen kleding, geen schoenen. ;)

Ik koop wel 1x per 3 maanden een nieuwe mascara van 2,89.
    Het is overigens niet zo dat wij het niet kunnen missen. We werken beide en hebben best veel te besteden per maand. Het is meer dat ik dan denk: ach nee laat maar niet nodig. ;)

Ik heb 1 paar schoenen wat ik al járen heb en als ik ga voor nieuwe schoenen vind ik gewoon echt niks. Voor kleding hetzelfde. Ik ben niet mega dik ofzo maar vind mezelf wel flink. Mijn benen en billen dan althans. Ik ben 160 bij 65 kg, anderen zullen dat waarschijnlijk niet begrijpen. Spijkerbroeken draag ik nooit omdat ik me dat niet vind staan. Ik heb maar 1 zwarte stretch broek, wat ik telkens uitwas en weer aandoe. Ja ik weet het, dit kan echt niet. En ook al zou ik wel willen ik vind dus echt helemaal niks, als ik ga passen en ik vind me te flink krijg ik al slechte zin.
    Mijn man frustreert dit enorm en we hebben er vaker woorden over. Hij wilt dat dit veranderd maar ik ben nog opzoek naar een weg hoe me dit gaat lukken :)

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Dat is wel erg weinig, ja.
    Vindt je het leuk om te shoppen? Naar welke winkels ga je dan?

Misschien een idee om eens met een vriendin naar de stad te gaan en van te voren af te spreken dat je tenminste 2 broeken en een paar schoenen koopt?

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik koop teveel voor mijzelf. Ga regelmatig winkelen, als m'n verzorgingsproducten op zijn koop ik nieuwe.. En kan als ik wil een maand lang andere schoenen aantrekken.

Wat zonde dat je jezelf zo 'verwaarloosd'. Misschien een idee om een keer een styliste in te huren? Als je geen broeken draagt, wat draag je dan wel?

4. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Wat leuk dat jullie wel wat voor jezelf kopen :D

Mijn schoonmoeder, vriend en vriendinnen willen niet meer mee omdat ik te lastig ben.
    Ik draag een soort elastische pantalon broek zwart. Dat is het

5. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Ja ik koop redelijk wat voor mijzelf. Heb vooral een sneakertic maar kleding koop ik ook zeer regelmatig.
    Het is ook leuk om gezellig een dagje de stad in te gaan om te winkelen, bij te kletsen en wat leuks te kopen voor jezelf.

6. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Ik vind het vreselijk om te shoppen, omdat ik dus nooit wat koop.

Ik ga naar de h&m en c&a. Verder eigenlijk niks.

7. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Er zullen toch echt wel leuke dingen voor jou te vinden zijn toch?

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Heb je foto's van wat je wel leuk vind? Of een idee van dingen? Welke kleuren?

Ik zou toch met een styliste gaan winkelen. Die kan je zo goed helpen!

9. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Je doet jezelf best wel tekort vind ik. Helemaal geen nieuwe kleding? Dat heb je af en toe toch gewoon nodig en jezelf verwennen met een lekker geurtje mag ook best wel een keer.
    Afgelopen zaterdag heb ik mezelf voor het eerst in 1,5 jaar eens lekker uitgeleefd in de lingeriezaak. En dan heb ik het niet over de Hunkemöller 😄. Omdat ik echt alles mbt lingerie nieuw nodig had, had ik geen budget. Ik heb ook een moeilijke maat (brede cup) dus ik pas niet alles. Toch heb ik het redelijk netjes gehouden.
    Verder koop ik pas kleding als ik voor de zoveelste keer in mijn kast sta (inloopkast, vandaar erin) en niks kan vinden omdat alles in de was ligt of als ik echt iets speciaals nodig heb. Ik ben geen spender maar ik let er wel op dat ik er netjes en verzorgd uitzie.
    Inderdaad een goede tip om eens met een styliste te gaan winkelen of een vriend(in) die er verstand van heeft. Het is vaak de truc om anders te gaan kijken want natuurlijk zijn er dingen die jou staan. Succes!

10. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Nee sorry geen foto op dit moment. Ik douche me overigens wel 2x per dag en doe ook altijd wat mascara op maar mijn kleding is gewoon al echt tussen de 5 en 10 jaar oud. Lingerie heb ik nog nooit gekocht. Ik heb maar 2 bh's en die wissel ik af. Best erg eigenlijk.

Waar winkelen jullie zoal?

11. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Wat vindt je een mooie stijl? Welke kleuren vind je mooi? Wat zijn lichaamsdelen die je wil accentueren en wat zijn de delen die je niet mooi vindt? Welk lichaamstype heb je? Peer, appel, zandloper?

Ik wil je graag helpen :)

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Jeetje..

Ik winkel overal en nergens. Maar slaag vaak bij Zara, open32, Bijenkorf, mango, The Sting en Vero moda.
    Qua lingerie koop ik alles van Victoria's Secret.

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dus je hebt maar één broek en die doe je elke dag weer aan?! 😱
    Wat erg, zo extreem heb ik het nog nooit gehoord eerlijk gezegd. Heb je enig idee waarom je jezelf zo verwaarloosd en zo krenterig bent? Komt het uit je jeugd? Heb je weinig eigenwaarde? Ik zou hier serieus aan gaan werken zou ik zeggen, je bent het zó waard!

Ik geef bijna elke dag wel iets uit voof mijzelf. Ik koop in principe wat ik leuk vind, maakt niet uit wat en hoe duur het is. Ik ben het waard en het is ook nog eens mijn verdiende geld dus ik ben niemand verantwoording schuldig. Heerlijk! 😊

14. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Lingerie is echt zo belangrijk! Af en toe moet je maat opnieuw bepaald worden want je borsten veranderen steeds, vooral na een zwangerschap. Je figuur wordt vaak ook gewoon mooier door goede lingerie dus dat is zeker de investering waard. Qua lingerie heb ik nu veel van Freya. Zit super en is nog redelijk betaalbaar.
    Ik winkel vaak bij Esprit, Mexx, Zalando (lekker makkelijk 😄 ) en soms bij de Sting, Only en Vero Moda. Bij de laatste winkel hebben ze leuke en betaalbare jurkjes.

15. Logan

Logan Niet meer actief

Goh, ik heb ook wel dat ik liever iets koop voor mijn man en/of baby maar ik heb toch wel kleren genoeg. Kleren van vijf jaar oud gooi ik hier weg.

Ik koop veel bij H&M, Vero moda, we, Hema. Eigenlijk geen dure dingen maar wel netjes. Ga eens een andere winkel in ipv altijd dezelfde winkel. Dat is misschien je stijl niet meer, dan ga je daar ook niks meer vinden. Stap eens een andere winkel in en neem iemand mee die je van goed advies kan voorzien en spreek af dat je inderdaad minstens twee broeken koopt en een paar schoenen.

16. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Ja jeetje haha. Een hopeloos geval hier haha.

Wat lief shampooL ik heb een echt zandloper figuur. ik heb erg flinke benen en billen. Die wil ik juist niet zien. Broeken wil ik eigenlijk altijd zwart, dat kleed een beetje af. Truitjes maakt me niet zoveel uit, ik hou van wat sjieker maar ook van casual. Ik houd van zachte kleuren. :)

Die winkels wat jij noemt BOOM liggen niet hier in de buurt

17. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Bedankt voor jullie reacties. Ik besef me ook steeds meer dat het niet meer kan.
    Ik moet wel zeggen dat mijn moeder vroeger een gat in haar hand had, zoveel leed was dat voor ons gezin. Daarnaast heb ik ook totaal geen eigen waarde, daar heb ik nu hulp voor maar dat heb ik al 2 jaar en nog steeds niks gekocht. :)

18. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    We hebben ongeveer dezelfde lengte en hetzelfde gewicht. Hier ook een echt zandloperfiguur (en benen en billen). Met de juiste kleding kun je hier echt veel mee. Rokjes en uitlopende jurkjes staan jou waarschijnlijk supergoed! Gewoon een keer die drempel over en proberen.

19. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Ik koop best wel veel voor mij zelf. Ik hou van shoppen en koop dan ook geregeld voor mij zelf wat. Zelf koop ik qua kleding veel bij Ulla Popken. Heb toch een maatje meer en kan daar altijd goed slagen. Net laatst voor de zomer weer twee leuke jurkjes gekocht. Verder koop ik graag schoenen en die heb ik dan ook genoeg.
    Als ik jou was zou ik toch proberen om wat meer aan jezelf te denken en wat meer voor je zelf te kopen. Hoeft natuurlijk niet perse kleding te zijn maar kan ook andere dingen zijn. Ik wordt bijvoorbeeld ook erg blij van een cd of dvd en ook die koop ik regelmatig voor mij zelf. Daarentegen geeft ik geen geld uit aan make-up omdat ik dat niet gebruik.

20. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Jeej meid toch.. niet dol zijn op shoppen is 1 maar al 5 jaar met 1 broek en 2 bh's is wel heel weinig.
    Niet vervelend bedoeld maar als ik naar mezelf kijk vind ik maar ook zeker mijn man het leuk als ik leuk gekleed ga en er ook wat leuks onder draag. Mijn man zou mij op den duur sexy lingerie cadeau doen denk ik.

Het is ook voor je voeten en lijf niet oké om op maar 1 paar heel oude schoenen te lopen.

Ik zou een personal shopper inschakelen of een vriendin met feeling voor kleding. Je bent het waard hoor meis om af en toe wat voor jezelf te kopen. Maar hoognodige kleding vind ik onder levensonderhoud vallen.
    Mijn 10e paar schoenen koop ik "voor mezelf omdat ik dat leuk vind". ik kan ook echt blij worden van iets voor mezelf en dat kan een nagellak van een euro zijn of een mooie dure tas.

Deel Deze Pagina