Hoi hoi, Ik zag gisteren bij RTL4 (life4u, geloof ik) een stukje over Kangoo Jumpen. Ik vond het er zo leuk uit zien. Is er hier iemand die dit doet? Ik zou het weleens een keer willen uit proberen. Maar ik twijfel of ik dit lichamelijk al aan kan. Ben namelijk 4,5 maand geleden bevallen en heb nog steeds bekkenproblemen. Ik loop hiervoor ook bij de osteopaat. Het gaat wel iets beter, maar het kan soms ineens weer terugkomen als ik iets teveel heb gedaan. Iemand ervaring met Kangoo Jumpen? En is de lichamelijke belasting (op de gewrichten met name) erg hoog? Ben benieuwd naar de reacties!
Ik heb dit jaren geleden een poosje gedaan, en ik vond het heel leuk! Het zijn gewoon een stel springveren waar je oefeningen op doet. Ik vond het niet zwaar, ik heb zelf een heupafwijking gehad en zwakke bekken en rug. Ik heb er nooit problemen mee ervaren maar goed niet ieder lichaam is hetzelfde. Zou zeggen neem een proefles, ik vond het echt heeeel leuk om te doen!
Hahaha, ik dacht dat het iets te maken had met het springen op of het omver werpen van een Renault Kangoo ofzo. Had nog nooit van Kangoo jumpen gehoord. Ben nu wel weer wat wijzer hahaha.
Haha, zo leer je weer eens wat op een forum he haha.... Bedankt voor je reactie Troelala. Dat is alvast een positief bericht. Nog meer mensen met ervaringen?
Ik heb het een jaar of 15 terug gedaan. Was echt super om te doen. Vind ook erg jammer dat die dingen zo duur zijn. Anders had ik ze zeker gekocht.
Ja, je betaalt al gauw 200 euro voor die dingen. Vandaar dat ik hier ook naar ervaringen vraag en wellicht ga ik een proefles doen, om zeker te weten dat het wat is.
Bij ons hebben ze het in de sportschool sinds een paar maanden bij de groepslessen opgenomen. Erg leuk om te doen en ik vind de belasting niet zo heel hoog. Alleen kan je misschien het beste nog 2 maanden wachten i.v.m. je bekken. En anders even bij de arts navragen voor de zekerheid.
Erg leuk om te doen helaas ben ik alleenstaand moeder geworden en kan ik de tijd niet meer vinden om te gaan jumpen. Heb overigens een aangeboren heupafwijking en heb hier nooit last van gehad tijdens het jumpen. Ik heb kangoo jumps te koop. maat 38/39? Laat maar even weten als ieman er interesse in heeft.
Helaas heb ik een maatje groter nodig. Maar zo te lezen is het voor je gewrichten wel een goede sport...