Baby 1 week slaapt niet overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Isabo, 12 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isabo

Isabo Lid

7 jun 2015
    48
    0
    6
    Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met het volgende of misschien bruikbare tips voor ons heeft;

Na een vrij heftige bevalling (sterrenkijker en vacuümverlossing) zijn wij ruim een week geleden ouders geworden van een prachtige zoon. De eerste dagen deed hij het hartstikke goed qua slapen; overdag in de kinderwagen en 's nachts in zijn wieg naast mij.

Sinds een paar dagen wil hij overdag echter alleen maar op de arm en zelfs dan slaapt hij amper. Hij is niet onrustig en huilt niet veel maar het lijkt me niet goed dat hij uren achtereen wakker is.... Helemaal vreemd is het dat ik hem 's avonds en 's nachts wakker in zijn eigen wieg leg, en hij gewoon gaat slapen!

We hebben al geprobeerd om hem in te bakeren, een speen te geven, te troosten in bed en ik heb hem zelfs al 10 minuten laten huilen, allen zonder resultaat.

Iemand tips/ideeën??

2. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Hadden wij ook bij onze eerste. In de nacht sliep hij prima en overdag gewoon niet. Wij hebben hem in de draagdoek gedragen tot een week of 10. Dan sliep hij tenminste en konden wij nog wat doen. Onze tweede slaapt overigens wel gewoon overdag. Snappen heb ik het nooit gedaan. Gewoon doen wat werkt.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Gezien er een vacuüm mee gemoeid was, zou ik naar de osteopaat gaan.

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik had een rekbare draagdoek,onze jongste sliep daar altijd heerlijk in. Als ze eenmaal sliep kon ik haar heel gemakkelijk overleggen in haar wiegje

5. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    O joh...heel normaal (maar voor jezelf doodvermoeiend). Alle 3 mijn kinderen hadden moeite met overdag slapen. Draagdoek was de uitkomst. Kwam vanzelf goed.

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Gewoon lekker bij je houden, komt vanzelf wel!
    Wat je evt. nog kan proberen is inbakeren, sommige kinderen hebben die geborgenheid nodig. Hier ook een poosje gedaan, ik nam hem dan ingebakerd in m'n armen en als hij sliep legde ik hem in z'n bedje. Later bleek zoontje een echte buikslaper te zijn en vanaf toen sliep hij echt beter.
    Hij is nu nog zo klein, gewoon doe wat nu werkt en hij nodig heeft.
    Mocht je het idee hebben dat hij ongemak ervaart dan zou ik daar ook wat mee doen, maar dat maak ik niet uit je verhaal op.
    En iets wat je uitprobeert, zoals bijv. inbakeren, moet je ook even volhouden hé?! Je kan na 2 dagen inbakeren niet zeggen dat het niet werkt, kindjes hebben ook tijd nodig om ergens aan te wennen en tussen bij mama op de arm slapen en laten huilen in bed zitten ook nog een heleboel opties. ;)

Deel Deze Pagina