Wie weet of je last kan hebben van bijwerkingen ná een prednison kuur? Ik heb vorige week zaterdag een astmatische allergische aanval gehad en ik kreeg o.a voor 5 dagen prednison mee. Ik had dat nog nooit geslikt, maar wat een heftig spul. Ik was continu moe en heb nog nooit zoveel overdag geslapen. Nu ben ik er ongeveer 5 dagen vanaf maar ik ben nog steeds moe en ik heb op en af verhoging. Vooral in de middag merk ik dat ik heel moe ben en rillerig wordt. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoort dat erbij? Ik wil heel graag morgen weer werken, maar ik ben bang dat dat niet gaat.
Ik heb altijd hele lange prednison kuren gehad en daar had ik altijd wel moeite mee, met het afkicken zeg maar. Prednison geeft je vaak een soort van artificiele conditie die er stiekum niet is. Dat bovenop een allergische reactie waar je ook afgepeigerd van kan zijn vind ik het niet zon gekke reactie. De verhoging weet ik niet, misschien nog een keertje de dokter bellen? Ik zou echt even goed uitzieken... Beterschap!
Ik ben nogal eigenwijs en bel niet gauw een dokter. mijn vriend moest met die allergische reactie de H.A.P bellen want ik dacht dat het met stomen wel over zou gaan (benauwdheid). Bleek toch allemaal wat heftiger te zijn dan ik dacht en ze wilden me gelijk zien, werd toen ik bij de H.A.P aan kwam gelijk als eerste geholpen.. Ik heb de prednison i.c.m Tavegil moeten slikken. Die laatste slikte ik 6 dagen. Als ik me morgen nog zo voel moet ik misschien maar contact opnemen met mn h.a ja..
Ik heb vorige week penciline gehad. Volgens mij niet te vergelijken, en is prednison veel heftiger, maar ik ben er ook nog zo beroerd van als wat. Duizelig, over spierpijn!
Van prednison moet je helaas afkicken. Zelf ben ik in mei gestopt met de prednison na deze 3 maanden te hebben geslikt, ik ben nog steeds erg moe en nu pas worden de hartkloppingen die ik van de prednison krijg iets minder... dat zegt genoeg denk ik?
heb het zelf 8 maanden geslikt en wat een troep inderdaad! maar goed als dat het enige is dat helpt zul je wel moeten... ik moest ook echt afbouwen en heb daar best last van gehad.. vooral dat rillerige/zenuwachtige herken ik wel. ik denk dat je gewoon weer even op krachten moet komen! sterkte!
Ik lag gisteren al om 21:00 op bed... Vanochtend voelde ik me weer beter en ben dus gewoon gaan werken. Maar tegen lunchtijd werd ik heel moe. Nu dus alweer thuis en ondertussen contact gehad met de h.a hij zei ook dat t normaal was en dat mn lichaam moet herstellen. Moest wel even afspraak maken dus morgen maar weer langs...
5 dagen prednison hoef je niet af te bouwen, langer wel. Krijg het 'regelmatig' voorgeschreven voor 3 tot 5 dagen en mocht altijd zo stoppen. Bijwerkingen na 5 dagen ken ik niet, maar dat wil natuurlijk niet perse wat zeggen. Maar ik denk niet dat de verhoging daar van komt.
Ik slik nu al 6 jaar dagelijks prednison, van prednison moet je inderdaad afkicken, als de boven de 10 Mg per dag gebruikt dan moet je dit langzaam afbouwen , Maar indd kun je nadien ook nog wel moe wezen, je lichaam is aan het ontwennen
Mijn jongste zoontje is net van zijn korte kuur af, ook na een asmatische aanval + beginnende longontsteking. Het is echt troep. Hij is nu nog snel moe, slaapt veel overdag en s nachts (nacht 12 uur, overdag 2-3 uur) en is prikkelbaader
Ik heb ook alleen maar een kuur gehad van 5 dagen dus hoef niks af te bouwen. Ik heb vandaag contact gehad met de h.a en hij zei dat het inderdaad kan komen van de kuurtjes die ik heb gehad. Hij zei dat mijn lichaam gewoon een flinke klap heeft gehad en nu moet herstellen. Morgen moet ik even langs komen om mezelf te laten checken
Herkenbaar, helaas! Ik krijg altijd meer mee, en moet dus ook wel afkicken daarna. Maar ik ben er nog altijd laaaaaang moe van daarna. Wat een rot spul! Ik heb 1 x een spuit in m'n bil gehad en toen nog een stootkuur van 10 dagen en was 7,5 kilo aangekomen door het vocht wat ik vast hield... Wat een ellende was dat! Zorg dat je goed uitziekt hoor, anders krijgen je longen het alsnog zwaar te verduren en komt alles weer net zo hard terug, spreek uit ervaring