Ik heb gehoord dat je babykleding met speciaal wasmiddel moet wassen, of dat je geen wasverzachter mag gebruiken? Weet iemand welke regeltje hier voor gelden en waar dat op gebaseerd is? xxx
het kan heel goed met sensitive wasmiddel. das natuurlijk dan het beste omdat je neit weet of je kleintje gevoelig is maar is geloof ik neit nodig meteen. als ie last krijgt kun je eht dan altidj nog doen maar wij doen het meteen. en idd wasverzachter daar zit ook stofje in wat kan gana irriteren
er wordt neutral geadviseerd, maar ik lees hier ook veel mensen die gewoon hun eigen wasmiddel gebruiken. Wasverzachter zou ik sowieso niet gebruiken, dat heb je ook niet nodig heb ik bemerkt Ik heb robijn puur&zacht gebruikt voor alle was.
Ik heb alles met neutral gewassen, ook met neutral wasverzachter... Ga ik dalijk ook weer doen voor eerste kleertjes van onze nieuwe beeb. Had destijds gehoord dat baby's soms allergisch kunnen reageren op wasmiddel en vnl wasverzachter dus vandaar dat ik dat gedaan heb. Toen de pakken bijna leeg waren heb ik een rompertje met ons gewone wasspul gedaan en toen dat geen problemen opleverde overgeschakeld naar ons AH-eigen-merk-spul...
hier alles met ariël gewassen eerst zonder wasverzachter en na 2 maanden met.geen problemen op geleverd. hiertrouwens van neutral een allergise reactie gehad
Om alles te wassen heb ik gewoon een "doorsnee" wasmiddel gebruikt.. Geloof dat t van eigen merk ( Perfect) was.. Nu gebruik ik Colorreus en Wittereus.. Maar omdat t op zich wel schoon spul is, slechts een beetje gebruikt tov wat ik voor de was van mn man en mijzelf gebruik.. Ga niet apart een wasmiddel voor de babykleding halen.. tenzij dat later nodig zou blijken ivm allergie
inderdaad wasverzachters worden sterk afgeraden ivm sterke geuren en eventuele allergische reacties zelf aardig wat wasmiddels uitgeprobeerd (werk in thuiszorg) en heb uiteindelijk speciaal ariel gekocht voor alle babywas heb hiermee ook de kinderwagen bekleding en alles gewassen
ik heb special ariel sensitive gekocht en dit ruikt ook nog eens super lekker. gebruik het nu nog (4 maand) als ik het luchtje dan ruik dan denk ik helemaal aan mn zoontje. heerlijk. neutral vind ik 3x niks. gebruiken we op het werk ook. als je dan iets hebt met poep erin bv dan blijft die hele poeplucht in de was hangen.
Ikheb gewoon alles gewassen met toen ariel.. en nu gebruik ik Dreft met collor booster of ariel.. iets anders gebruiken wij zelf ook niet namenlijk! Wel was ik haar was appart van onze was.. Dus niet bij elkaar in!
Ik was ook gewoon met ariel, alleen dan geen wasverzachter. Neutral vindt ik persoonlijk onzin, want daar ben ik onwijs allergisch voor!! Zo neutral is dat dus niet
een apart wasmiddel gebruiken kan alleen daadwerkelijk effect hebben als je je wasmachine van te voren eerst volledig reinigt... Je wasmiddel zit namelijk in je machinesysteem en krijg je er niet zomaar meer uit. Dus Neutral gebruiken is leuk, maar dan zou je volledig over moeten schakelen.
Ik heb voor alle kleertjes vanaf het begin Ariel en wasverzachter gebruikt. Demi heeft nooit ergens last van gehad.
Ik gebruik alleen persil sensitive of neutral voor de babywas en onze was. Ik ben zelf allergische voor heel veel soorten (witte reus, dash ed) en kan ook niet tegen wasverzachter. Toen ik wel eens een ander merk had kreeg mijn zoontje ook allemaal uitslag.
Ik heb al een paar keer gelezen dat er mensen waren die Neutral gebruikten en juist daarvan een allergische reactie kregen Dus een garantie is het nooit.
Ik gebruik meestal goedkopie wasmiddel. Van de LIDL, of een huismerk.. De duurdere merken, daar krijg ik zelf onwijze jeuk van. Dus ik heb gewoon het wasmiddel gebruikt waar ik zelf ook tegen kon.. Wasverzachter gebruiken we niet veel. En voor de babywasjes in het begin sowieso niet..
Ik gebruik ook gewoon mijn normale wasmiddel en verzachter, ariel en lenor. Ons ventje heeft tot nu toe geen reacties op deze combi dus ik blijf dit gewoon lekker gebruiken. Ik vind het hele neutral gebeuren ook wat overdreven, je gaat toch ook niet gelijk een speciale voeding geven omdat het misschien een allergie heeft..... En idd neutral is zo neutral niet zoals ze zeggen dat bewijzen de vele allergische reacties hier op het forum maar weer.
Oja, oko leuk om te lezen op dit forum... mensen die geen wasverzachter gebruiken, omdat dat te sterk zou ruiken en dat zou niet goed zijn voor de kleine, maar ze hangen wel geurbuideltjes in de kasten en lades
Het is niet vanwege de geur, maar vanwege de evt. overgevoeligheid van de kleine op de toegevoegde parfum... geurbuiltjes geven niks af aan de kleding he, alleen een geurtje in de ruimte
Ja, dat weet ik, maar die dames gebruiken dus geur als argument om geen wasverzachter te gebruiken. Maar de geur van die builtjes trekt ook in de kleding (daar ishet voor).