O echt zeggen somige dames dat hier dan? Ik heb het voornamelijk voor mezelf , als ik de kast open trek vind ik het lekker als het naar iets ruikt, heb ik in mijn eigen kleding kast ook.
@kim0503: ja, er zijn juist wel heel veel mensen die speciale voeding geven om allergie te voorkomen. Dat wordt ook algemeen aangeraden. Bv en anders hypoallergene flesvoeding. Beetje rare vergelijking dus van je.
Ik vind de vergelijking van Kim wel kloppen. Het gaat om het woordje preventief. Dus preventief hypoallergene voeding geven en preventief hypoallergeen wasmiddel gebruiken. Sommigen doen het wel, anderen niet.
Kim0503 zegt: je gaat toch geen speciale voeding geven omdat je kindje misschien een allergie heeft? Maar daar reageerde ik dus op, want dat wordt juist heel veel gedaan. Ook een van de redenen waarom bv voor minstens 6 maanden wordt aangeraden en anders hypoallergene fv.
Ja, dat klopt ook, maar exact hetzelfde gaat toch op voor neutraal wasmiddel? je gaat toch geen speciaal wasmiddel gebruiken omdat je kindje misschien een allergie heeft? En toch wordt ook dar aangeraden.
Dit is dus typisch zo'n ding waarbij ik liever op het advies van mijn moeder afga dan op het advies van leeftijdsgenoten. Omdat ik veel hedendaags advies lichtjes hysterisch vind en omdat mijn moeder lekker praktisch en nuchter is (dat heeft ze van mijn oma, hehehe). Mijn moeder heeft nooit apart wasmiddel gebruikt voor babykleertjes, dus ik ga daar ook niet mee beginnen. Mocht mijn kindje uitslag krijgen van het wasmiddel (en dat zou kunnen, ik weet dat de kindjes van onze donor allergisch reageren op alles behalve Ariel) dan is het vroeg genoeg om over te schakelen. Wasverzachter gebruik ik selectief. Niet voor de handdoeken en de hydrofiele luiers, maar wel voor de kleertjes. We zullen wel merken of het gaat werken.
Ik ben ook geen apart wasmiddel gaan gebruiken. Gewoon dat wat we altijd al gebruikten. Als er een reactie op komt dan zien we dat dan wel weer en kunnen we altijd nog wat anders gaan gebruiken. Wasverzachter meen ik gelezen te hebben dat dat ermee te maken had dat dat later bij je was komt en niet zo goed wordt uitgespoeld als het wasmiddel. En dat je daardoor meer kans zou hebben op een (allergische) reactie (zoiets). Ik gebruik voor onszelf ook geen wasverzachter, dus voor beeb ook niet...
Ik heb het gewoon bij mijn oude wasmiddel gehouden en mijn zoontje heeft er nooit problemen mee gehad. Wasverzachter gebruik ik nooit, maar dat deed ik nooit
Ik heb eerst alles met neutral gewassen, maar toen dat op was heb ik gewoon alle kleertjes bij onze was in gedaan met wasverzachter, hij lijkt geen allergie te hebben.