Pff ik word er onderhand dol van. Ik heb allerlei wasmiddelen al geprobeerd voor de witte was maar niets werkt goed. Voordat ik bevallen ben, heb ik nog nieuwe hydrofiel washandjes gekocht voor de baby, en ze zijn nu al grauw en viezig om te zien! Heeft iemand DE tip? Welk wasmiddel (vloeibaar of poeder) maakt je was nu écht wit?! Vind het zo jammer van alle witte was.
Ik doe altijd Ariel en bij de witte was doe ik er van die vlekkenpoeder van ariel bij. Komt er altijd weer spierwit uit!
Hier gewoon euro shopper waspoeder. Bij hele vieze was een scheut vlekkenzout er bij en was is wit als het er uit komt
Ik ook ariel en ook vlekkenpoeder van ariel en vaak nog een schepje soda. Mijn witte was is kraakhelder! Kan ook aan je wasmachine liggen hoor. Dat had ik bij mn vorige ook nl.
Laatst Nibro textiel wit gekocht bij de Jumbo. Dat is een pakje met vijf zakjes. Bij de goor geworden (ooit) witte bankkussenhoezen heb ik zo'n zakje naast het gewone waspoeder in de wasmachine gedaan en de hoezen zijn weer spierwit geworden.
Erwtje: je kunt zo'n zakje gewoon bij alles gebruiken? Ook bij kleding enzo? Niet dat het om de kleding gaat, die ziet er schoon uit. Het gaat meer om washandjes, handdoeken, theedoeken enzo. Ga het zeker proberen! Maar ik lees dus dat jullie veelal poeder gebruiken.. Geen vloeibaar dus. Ik gebruik wel altijd vloeibaar (heb ooit gehoord dat dat beter in de was kwam ofzo..). Maar ik krijg nu ook vlekken die er voor de was niet in zaten en na de was wel en er dus ook niet meer uitgaan?? Zo raar! Ik ga over op poeder en ga zo'n pakje kopen waar Erwtje het over had. Bedankt!
Hm ik heb net een andere vloeibare gehaald van de lidl omdat ik het ook niet meer wit krijg, als dit niet werkt toch maar weer poeder, blijkbaar bevalt dat beter Handig topic!
Ik zou waskrachtversterker adivseren, maar misschien ligt het ook wel aan je wasmachine? OUdere wasmachines draaien hun programma soms niet goed meer, waardoor je was niet meer goed schoon wordt. Ik heb nu een andere machine en het verschil is enorm!!
Wasmachine is 5 jaar oud?? Zal toch niet waar wezen dat ie dan al niet meer goed werkt? Whaa..vreselijk zeg. Ik ga eerst die poeder maar in huis halen, heb het idee dat dat toch krachtiger is als ik het zo lees!
Hier zijn de hydrofielluiers en washandjes ook heel grauw geworden....maar die waren nog gewasse met onze oude wasmachine. Ik ben dus benieuwd hoe het uit onze nieuwe wasmachine komt....voor de witte was gebruiken we Fleuril of wat maar net in de aanbieding is
Voor de witte was altijd Witte reus poeder. Heb even de witte was met robijn klein en krachtig vloeibaar gewassen maar alles werd grauw. Dus toen weer over op de poeder en mijn witte was is stralend wit!
Ik heb begrepen dat het sowieso beter is voor je machine om vloeibaar wasmiddel en poeder door elkaar te gebruiken. Dit vanwege restjes die achter kunnen blijven in de machine, waardoor was niet goed meer schoon wordt. Hier dus zowel poeder als vloeibaar, maar altijd Ariël, en stralend schoon
Gebruik eigenlijk altijd Ariel (vloeibaar) en daarbij doe ik bij witte was Vanish oxy action voor witte was (wel poeder). Altijd kraakhelder wit als het uit de machine komt.
ik hang witte was zoveel mogelijk in zon te drogen.. dat bleekt echt mooi wit dan verder heb je voor grauwe was ook nog een ander middeltje bij jumbo.. kan niet op naam komen.. daar doe je de witte kleding in badkuip of zo uur in weken en dan wassen..grauwe kleding word weer spierwit dan
Ik gebruik inderdaad ook Vanish erbij, in poedervorm. Daarnaast vloeibaar wasmiddel in een wasbol. Wat raar toch dat het dan zo grauw wordt! Baal er stevig van.. hoorde zelfs van m'n moeder dat zij het ook had. Ze zei dat vroeger alles spierwit was bij haar en tegenwoordig wordt het grauw. Die vroeg zich ook al af hoe dat kwam.
poeder voor witte was, wast beter en blijft witter. Vloeibaar voor gekleurde was blijven kleuren mooier. En vloeibaar voor fijne was. Ik gebruik het poeder van de Lidl, formil heet het en is veel minder duur dan Ariel, maar minstens zo goed, met "optisch wit" formule. Hier de ervaring dat vloeibaar wasmiddel voor witte was dus grauw word, daarom overgestapt op poeder, hoewel vloeibaar lekkerder ruikt na het wassen, maar oké, liever een wittere was dan een lekkerder geur! Ik doe ook de poeder altijd in een wasbol in de machine
Ik gebruik voor alles Robijn. Alles wordt prima schoon, ook de witte was, met uitzondering dus de hydrofiele washandjes en handdoeken. De washandjes zijn hier dus ook helemaal grauw. Denk dus eerder dat het aan de stof ligt...
Hier precies hetzelfde. Ook een tijdje vloeibaar gedaan en snel weer over gegaan op poeder. Het poeder in een wasbol (anders blijven er resten poeder achter in het wasmiddelenbakje) en kleur was ik ook met vloeibaar. Bij ons altijd Ariel.