Hoi, we willen graag een nieuwe auto, deze mag niet meer kosten dan 5000 euro, dat is echt voor ons de limiet, meer willen we gewoon niet uitgeven. het liefste kopen we een renault espace, met 6 stoelen. nu staan er 2 hier in de omgeving te koop, maar ik heb echt geen idee welke ik zou moeten kiezen. we zijn nog niet wezen kijken, dus ik weet ook nog niet hoe het onder de motorkap uitziet. Nu is mijn vraag waar zouden jullie voor kiezen? optie 1. bouwjaar 1999, 177.000 km, 2400 euro optie 2. bouwjaar 2001 200.000 km, 3950 euro. aan de ene kant denk ik zelf optie 1, is wel ouder maar minder gereden, hopelijk minder geleden zeg maar, en we houden geld over voor op de spaarrekening. optie 2 is jonger, maar heeft ook meer gereden en is toch 1500 euro duurder. wat zouden jullie doen? optie 1 of optie 2. we hebben ook al naar andere 6 persoons auto's gekeken, maar met ons budget kom je toch uit op een auto van rond de 10 jaar oud en minimaal 150.000 op de teller. alvast bedankt!!! groetjes joyce
Ik zou aan de hand hiervan niet kiezen maar eerst eens bij allebei langsgaan, proefrit maken, (door iemand met verstand van zaken) onder de motorkap kijken ed. Dan kun je een veel betere keuze maken.
idd. langsgaan en kijken en dan zou ik voor optie 1 gaan als er weinig verschil is. heb je geld over voor de apk en eventuele mankementen. ik zou ook zo'n rapport vragen of er naar laten kijken door een goede garage, en hoe lang is de apk nog geldig. en vrder heb ik echt geen verstand van autos.
uiteraard gaan we eerst kijken, rijden, ff onder de motorkap duiken etc. misschien heeft er een wel allemaal nieuwe onderdelen of juist nodig, maar ik bedoel puur zwart op wit. wat zou dan de voorkeur zijn. ouder en minder km, maar wel goedkoper. of jonger, meer km en duurder. thanks
Is het bij een handelaar of particulier? Ik zou altijd vragen of er een Nationale autopas (NAP) bij zit (daar staat de geschiedenis van de auto in) en kijken wanneer de laatste APK keuring geweest is. Verder is een kilometerstand rond de 150.000 een gunstige stand.
Ik zelf zou eerder voor een iets oudere auto kiezen waar minder opstaat, dan voor een auto met al 2ton er op. Zou wel goed rondkijken en je niet alleen beperken tot in de buurt... Soms kan je als je net 15 of 20 km verder rijdt en auto vinden die nog beter zou kunnen zijn. Voor 5000 moet je opzich nog wel een aardige auto kunnen krijgen hoor!
als er weinig verschil is tussen de twwe dan zou ik voor optie 1 gaan. die 2 jaar maakt weinig uit, mar het aantal km en de prijs verschillen nogal