ik ben dus opzoek naar een goede uitzet lijst. er staat op internet veel maar volgens mij staat er ook spul tussen wat je niet nodig hebt zoals navel bandjes en flanellen luiers. wie ok wie heeft een goede lijst.
Van de lijst van baby-dump zou ik wegstrepen (of in elk geval niet vooraf kopen en pas indien je het gaat gebruiken): - 2 delige waskom (plastic bakje voldoet ook prima; ik nooit gebruikt) - wattenpot - luieremmer met deksel (ik gebruik een sangenic maar je kan ook gewoon een prullenbakje nemen) - luiermand (??) - zeepdoos (nog nooit zeep gebruikt) - babyzeep (zie boven) - niet te veel toiletspul in huis halen, de proefmonsters volstaan voorlopig en daarmee kan je testen of je het fijne spullen vind, misschien kan je kindje er helemaal niet tegen of wil je liever iets voor een droge huid etc. - Sudocreme bijv. Echt niet kopen zo'n grote pot, de samples die je vast krijgt (en anders heeft je kraamhulp ze) volstaan en hier wordt het eigenlijk nooit gebruikt. - haarlotion (is echt pas later nodig en sowieso helemaal niet nodig, maar ruikt wel lekker) - luierspelden - navelbandjes - Klamboe/ sluier (alleen als je het mooi vind; niet voor de nuttig) - flesverwarmer - magnetronsterilisator (tenzij je al weer dat je flesvoeding gaat geven) - 4 zuigflessen (2 = meer dan voldoende vind ik persoonlijk) - voedingsBH's (pas later kopen, dan weet je pas goed de maat) - borstkolf (zou ik nooit vooraf kopen, je weet niet of het lukt en als het lukt welke kolf je behoefte gaat zijn) - overslaghempjes - maat 50 wordt niet genoemd, zou ik wel kopen; maat 62 is echt nog niet nodig om aan te schaffen - campingbed (je kan lang de bak van de wandelwagen gebruiken) De dingen bij handig/ extra heb je ook niet nodig voor de geboorte. Nog mijn tips voor erbij: Klein bedzeiltje: mag niet in bed maar ik leg er altijd eentje op het waskussen. Zo hoef je niet steeds je (mooie, ik heb nogal prijzige omdat ik ze zo mooi vond) waskussenhoes te wassen, enkel het bedzeiltje wat gewoon heet gewassen kan worden. Ik heb de kleintjes van de hema die ik ervoor gebruik (was tip van de kraamhulp, thanks!) Groetjes!!
Ik heb een stuk of 3 lijsten samengevoegd en een eigen lijst gemaakt. Ook wat geschrapt of bijgevoegd. Maar de twijfeldingen als navelbandjes en flanellen luiers koop ik wel. Zoveel kost het niet, en mocht je het toch nodig hebben, dan heb je het in ieder geval!