welk wasmiddel gebruiken jullie voor de zwarte was? Vind de donkere was vaak wat minder fris ruiken dan de rest. dank u!
gewoon kleurwasmiddel. heb dat ook weleens dat het minder ruikt. ligt niet aan je wasmiddel heb ik eens gelezen maar waar wel aan weet ik niet meer eerlijk gezegd.
Dat kan wasluis zijn. Even je wasmachine laten draaien (leeg) met een vaatwastabletje op 95 graden. Hierna ruikt je was als het goed is weer heerlijk.
Nee het is geen wasluis oid hoor. Het is een nieuwe wasmachine en onderhoud hem gewoon goed. Het is puur dat ik de zwarte was minder fris vind ruiken dan het wit en gekleurde. Het is ook niet dat het stinkt ofzo, gewoon minder fris.
Ik heb me dit al een tijd afgevraagd: heb je echt een apart middel voor zwart/donker nodig? Dat er een apart witwasmiddel is snap ik nog wel (mits je het wit wil houden natuurlijk, als je grauwe was niet zo erg vindt heb je ook geen optisch bleekmiddel nodig) maar waarom voor zwart? Ik heb namelijk regelmatig dat de zwarte was nog vlekken heeft, vooral bij synthetische dingen. Dacht eerst dat het eraan lag dat ik poeder gebruikte dus ik gebruik speciaal bij donker vloeibaar maar dat schijnt niet te werken. Ik zie nog steeds vlekken. Vreemd genoeg zijn er geen vlekken te bekennen als ik zwart met kleur tegelijk was. Ben alleen bang soms voor afgeven, dit is tot nu toe nog niet gebeurd gelukkig.
Heb ik ook, heel vreemd. Ik heb de oplossing ook nog niet. Maar de kleur blijft wel mooier met speciaal wasmiddel voor de zwarte was, dus ik blijf het maar gebruiken.
Ikzelf gebruik geen apart wasmiddel meer voor de zwarte was, gewoon kleurwasmiddel. Dit omdat ik van mening was dat het geen verschil maakte. Wel doe ik bij het wasmiddel nu een flinke scheut natuurazijn. Dit neutraliseert geurtjes, en ik vind dat dat echt werkt! En ook een scheutje wasverzachter met een lekker geurtje.
hm.. ik dacht dat ik de enige was die een stinkende zwarte was had! ik gebruik geen zwart wasmiddel meer, want met kleur heb ik er geen last van
Had het met zwart was ook idd en met gekleurd en wit niet. Ik gebruik nu dezelfde wasmiddel als mijn gekleurde was en nu heb ik er geen last meer van. En ook altijd als je klaar bent met wassen het bakje open laten staan en de deur. Ik gebruik altijd Ariel pods of vloeibaar hangt er vanaf wat in de aanbieding is of haal weer wat met de lihl bonnen. En voor de zwarte was gebruik ik dan meestal de blauwe die vind ik heerlijk ruiken. Mijn schoonmoeder doet altijd standaard bij elke was een calgonit tablet bij in. Weet niet of dat ook helpt maar haar was ruikt ook altijd heerlijk.
Formil van de lidl voor de zwarte was. Maar ik vraag me de laatste tijd wel af of het echt nodig is om een speciale wasmiddel te geebruiken? Gewone wasmiddel kan toch ook?
Sinds ik zwart niet meer apart was, dus gewoon met gekleurd mee, ruikt het fris Zo'n doekje erbij die de kleur op neemt, en ik heb nooit geen vale of grauwe kleding.
Ik gooi gewoon alle kleurtjes bij elkaar met zn doekje erbij en dan normale kleurwasmiddel. Ik heb altijd robijn fijn en fleurig geloof ik. Poeder in ieder geval met een heel klein drupje robijn wasverzachter. (Zonnig geel of die blauwe) doe echt lang met zn flesje wasverzachter. Staan 27 wasjes op maar je kunt er makkelijk het dubbele uithalen. Ik heb nooit last van rare luchtjes of dat het zwart vaal wordt.
Het ligt echt aan t wasmiddel voor de zwarte was. Dat laat zo'n muf geurtje achter. Heb na 3 verschillende merken de hoop opgegeven en nu was ik mijn zwarte was het liefst zo koud mogelijk met gewoon poeder voor de bonte was. Wel uitkijken dat waspoeder echt niet teveel is want dat geeft vlekken. En centrifugeren op 800. Sindsdien ziet mijn zwarte was er veel beter uit.
Ik gebruik voor de zwarte was alleen maar schoonmaakazijn. Niet gemengd met ander wasmiddel o.i.d. 1. Goedkoop 2. Geen geurtjes (ook geen azijnlucht aan je kleding!) 3. Zwart blijft veel langer mooi
Dat had ik ook. Heb een tijd geleden eens iets erover gelezen. Weet het fijne er niet meer van maar ik geloof dat het met het wasmiddel zelf te maken heeft. Andere samenstelling ofzo. Ik weet het niet meer. Ik gebruik nu gewoon color voor de zwarte was.