Ik heb alles met ons eigen wasmiddel gewassen (Witte Reus) bij deze en bij onze zoon ook. Geen problemen mee gehad. Ik gebruik geen wasverzachter maar alles gaat in de droger dus blijft lekker zacht.
Heb destijds op advies van een vriendin (kraamverzorgster) gewoon het wasmiddel gebruikt wat ik altijd gebruik en dat is Una (aldi) of Floril (lidl)... mijn dochter heeft nergens last van gehad!!!! Dat hele neutral gebeuren, tsja..
Wij gebruiken altijd Ecover. Ik vind het belangrijk om ecologisch wasmiddel te gebruiken en de vloeibare versie is voor gekleurde en voor witte was. Bij de witte was gebruik ik wat zuurstofbleekmiddel ook van Ecover.
ik heb alles tot nu toe met Neutral gewassen ( aangezine ik mega allergisch ben voor heel veel dingen)....ik maak het gewoon op...en als ik dan zie dat mn kindje wel of niet snel reageert op dingen, wil ik gewoon overgaan op ons normale wasmiddel ( ariel of persil)
Doe je dat dan altijd (of alleen bij eerste baby-wasje bedoel ik als vraag) Lees ook wel eens dat mensen nieuwe kleren in azijn zetten tegen verkleuringen. Hoe doe je dat dan precies? Of is de toevoeging aan bakje voldoende hiervoor? Nog laatste vraag hierover; maakt de combi met vloeibaar of poeder nog wat uit (ga er eigenlijk al vanuit van niet hoor)
Hier bij Lotte's babywas ariel sensitive gebruikt geloof ik. Geen wasverzachter inderdaad. Nu gaat de was gewoon met de onze mee. Lotte heeft geen gevoelige huid, geen bijzonderheden eigenlijk. We wassen hier altijd met verschillende middeltjes; net wat er in de aanbieding is of waar ik boodschappen ben doen ; poeder/ vloeibaar/ vanish erbij (vooral bij witte 40 graden was)/ vlekkenmiddel shout erop... En wat ik heb gewassen; alles eigenlijk met uitzondering van de spullen die ik zonde vond om te wassen i.v.m. lelijk worden: lakens dus niet gewassen, sommige mega-mega zachte knuffelknuffels (normale knuffels zonder zachte harige haartjes wel gewassen). Speelgoed zoveel mogelijk wel maar niet alles. Ga nu ook weer alle eerste spulletjes wassen met sensitive denk ik. Maar niet alles dit keer. Denk niet dat ik daar zin in ga krijgen. Heb het nu wel wat drukker met Lotte erbij dan vorige zwangerschap dus onnodige wasjes ga ik nu niet doen (vorige keer vond ik het o zo leuk al die kleine dingen, hahaha). Veel spullen gebruik je niet meteen of komt je kindje niet meteen mee in aanraking zoals speelgoed en knuffels. Dus die zou ik sowieso niet meer wassen. Alleen zo'n tuttelding mocht je dat in bed willen leggen; maar ik vind het verschrikkelijke dingen dus hier nooit gedaan.