wasmiddel?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bianca84, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca84

    Bianca84 Bekend lid

    6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Ik meen mij te herrinneren dat als je een baby hebt, je ander wasmiddel moet nemen (hypoallergeen ofzo).
    Klopt dat of is dat inmiddels achterhaald?
    Zo ja, wat voor merk moet je dan hebben met een pasgeborene?

    Alvast bedankt!

    ps: waar je je al niet druk over kunt maken, he? haha
     
  2. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    Heb er wel eens wat over gehoord ja!

    Maar ik bij de eerste zwangerschap en na de geboorte gewoon de normale ariel gebruikt en dat doe ik nu ook weer.
    Verder gebruikte ik ook gewoon normale wasverzachter en dat doe ik nu ook.
    Maar als je merkt dat de kleine uitslag krijgt dan zou je ff moeten switchen.
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Ik heb wel apart wasmiddel gekocht, neutral heet dit. Dit vooral omdat ik zelf ook altijd heel snel uitslag krijg van waspoeder.

    en vind het trouwens heerlijk, het ruikt namelijk eens niet naar bloemetjes ed, maar gewoon naar lekker frisse was.
     
  4. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Tja dat zeggen ze maar ik heb het bij de kids niet gedaan....
    Je moet alleen zeker geen wasverzachter gebruiken ;)
     
  5. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ik heb zowel gewoon wasmiddel als wasverzachter gebruikt vanaf Dano's geboorte.

    die adviezen zijn preventief in de zin van als je kindje allergisch is of een snel geirriteerde huid heeft dan helpt hypoallergene middel het beste!

    ik vind het klinkklare onzin om dit van te voren al te kopen, zodra je kindje er last van heeft kan dat alsnog.

    Dano heeft nergens last van, en zijn huidje is perfect gaaf!
     
  6. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Ik gebruik ook gewoon wasmiddel. Soms met sensitive wasverzachter, maar soms ook met gewone wasverzachter, gaat tot nu toe goed.
     
  7. Miky

    Miky Bekend lid

    18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Ik gebruik ook Neutral.
    Maar dit gebruikte ik ook al voordat er een baby in aantocht was omdat mijn man heel slecht tegen die andere merken kan. Krijgt ie eczeem.
    Dus gebruik gewoon altijd Neutral. Vond het ook wel prettig voor t kindje. Kindje heeft overigens geen eczeem.
     
  8. Bianca84

    Bianca84 Bekend lid

    6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Mijn man kan ook niet tegen het wasmiddel wat we nu hebben, dus ik dacht direct over te gaan op iets wat we tegen de tijd van de geboorte ook konden gebruiken. Ik denk dat ik maar overstap op neurtal.

    Maar geen wasverachter? Ik wil juist dat mijn was lekker zacht is. En dat leek mij voor de baby ook het fijnst. Weet iemand waarom geen wasverzachter?
     
  9. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    mijn inziens de grootste reclame-stund die door iemand geroepen is...

    Wasmiddel is wasmiddel klaar! Of het nu ariel of neutraal, is voor mij allemaal 1 pot nat...
     
  10. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    Ben ik het enigzins ook wel mee eens... gebruik dan gewoon geen wasmiddel of zo :(
     
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    @michelle 20 en claudia: beetje kort door de bocht hoor meiden vind ik persoonlijk. Hoevaak ik al wel niet met eczeem heb rondgelopen door een ander merk wasmiddel! Dat is echt geen pretje hoor, niet voor een volwassene, dus laat staan voor een baby.

    Ik snap dat als je er beiden geen last van hebt, dat je het nut er niet zo van in ziet. Maar hier dus echt wel hoor, vind zulke reacties best wel jammer. Want het kan echt erg vervelend zijn!
     
  12. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Je kan het wel veranderen als de beeb er pas last van heeft maar dan ben je al te laat!
    En vergeet niet dat je alle kleertjes dan al gewassen hebt met het verkeerde spul :(

    Nier aan je portomonee denken maar aan je kindje!
     
  13. Miky

    Miky Bekend lid

    18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Beetje jammer om te roepen dat het een reclame stunt is...

    Je hoort wel vaker dat iemand allergisch is voor bepaald soort wasmiddel en vaak ook wasverzachter. Dat hoef ik namelijk ook niet te gebruiken want dan heeft mijn man meteen weer eczeem.
     
  14. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    Als je nooit iets van te voren uit probeerd dan weet je ook niet of je kind allergisch is!
    Als beide of een van de ouders er niet tegen kan.. okee dan is het preventief en vrij logisch

    En mocht je kindje er niet tegen kunnen dan is het niet een kwestie van denken aan de portomenee maar een kwestie van alles opnieuw wassen maar dan in zon speciaal middel!

    Dat geld hetzelfde voor zwitsal producten... niet alle kindjes kunnen er tegen en krijgen dus ook uitslag.
    Maar toch koopt bijna iedere ouder zwitsal?
    Idem als de potjesvoeding of evt zelf gemaakte voeding... tis allemaal zowieso uitproberen.
    Het ene kind is het andere niet.
    Mijn kind heeft dus nooit iets van wasmiddel/verzachter/voedsel/zwitsal of een ander product gehad.
    ALs ik dat ook niet had geprobeerd dan had ik het nooit geweten!
    MAAR dan zeg ik er ook bij... wij hebben nooit van die allergische reacties gehad en het komt ook niet voor in de fam.
    Dus ik geef toe voor mij is makkelijkere praten.

    MAar goed ieder zijn mening en ieder zijn ding en dat respecteer ik ook dus bedoel er niks kwaads mee.
     
  15. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Je haalt de woorden uit me mond :)

    Inderdaad wellicht kort mijn reactie, maar goed iedereen zijn eigen mening toch?

    Het is natuurlijk fanatstisch dat er merken zijn die hiermee rekening houden...Weet niet meer zo goed wie de opmerking gaf niet aan de portomonaie denken, maar hier wassen we echt niet met goedkope wasmiddel hoor..De ariel vliegt er doorheen 8)
     
  16. Bianca84

    Bianca84 Bekend lid

    6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Jammer dat sommigen hier nou negatief op reageren, maar goed, geeft niet.
    Wel jammmer dat ik waarschijnlijk daardoor geen antwoord krijg op de vraag: waarom geen wasverzachter? Zou mijn man daar ook op kunnen reageren?
     
  17. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    In wasverzachter zit een stof waar de meeste kindjes een alergische reactie op kunnen vertonen, met name de eerste 3 maanden.
     

Deel Deze Pagina