Verklaring hypotheek Rabobank?

Discussie in 'De lounge' gestart door Gizzie1983, 21 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Lang verhaal kort: 25 jaar samen waarvan 13 jaar getrouwd, twee schatten van dochters, man verliefd geworden op een ander. Ons huwelijk niet meer te redden. Conclusie: we gaan (met pijn in het hart) scheiden...

Ik heb vorige week gereageerd op een nieuwbouw huurwoning in de buurt en dankzij mijn lange inschrijfduur (lees: 20 jaar), ben ik 9e geworden van de 16 beschikbare huurwoningen. De eerste hobbel is genomen! Nu moet ik een hoop documenten gaan aanleveren voor het verdere selectieproces (qua inkomen, uittreksel BRP, loonstroken, etc).

Een van de benodigde documenten is een verklaring van de hypotheekverstrekker. Of wij de hypotheek steeds op tijd betaald hebben. Dat hebben we altijd netjes gedaan, geen enkel probleem.
    Ik kan via mijn internetbankieren (Rabobank) nergens zo'n verklaring vinden. Kijk ik verkeerd wellicht? Ik ben een beetje huiverig om contact op te nemen met de bank, want het scheidingsproces moet nog formeel van start. Ik wil nog geen vragen krijgen over wie er in het koophuis blijft wonen en welke gevolgen dit allemaal heeft.

Als het goed is, zou ik op een huurhuis moeten kunnen reageren terwijl ik nog niet formeel gescheiden ben. Maar elke corporatie heeft eigen regels hierover, dus het is nog even spannend.

Alvast bedankt voor de hulp!

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wij kregen van de Rabobank elk jaar een overzicht (via de post) van de betaalde hypotheek-bedragen. Jullie niet?
    Anders je (bijna) ex even vragen.

succes met alles. Hier net een zelfde soort traject doorlopen helaas

Gizzie1983 vindt dit leuk.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Gaat alleen om de verklaring of je netjes op tijd betaald hebt. Lijkt me in deze fase niet van belang voor de bank om hier een scheiding-op-handen bij te vermelden. Gewoon vragen om zo'n verklaring en de rest is niet relevant.

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.182
    10.729
    113
    Ja die kan je gewoon opvragen, even bellen met je bankkantoor. Is iets anders dan je jaaroverzichten. In principe doen ze het zo, bij ons was er vertraging omdat het midden in coronatijd was, dus iedereen thuiswerken, en diegene maar eens in de zoveel tijd op kantoor was om formele documenten te tekenen.

5. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Gewoon gebeld, dank, had ik even nodig ;). Erg behulpzame medewerker, ontvang vandaag nog de verklaring!

Vero0504, Oilell, Athina en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina