Vanmorgen een wortelkanaalbehandeling gehad met twijfel of deze gaat slagen of dat de kies er toch uit moet. Nu gaf de tandarts aan vrijdag dicht te zijn, dus dat ik morgen op tijd aan de bel moet trekken mocht ik nog last hebben. Nu was vanmorgen alles verdoofd en voelde ik alleen een beetje zeurend gevoel, omdat het in de kies verdoofd was en niet daarbuiten. Maar wat is nu nog last, zat ik net te bedenken. Het lijkt mij na meerdere prikken in dat gebied, een behandeling dat je napijn blijft houden en dit morgen ook niet perse al weg moet zijn, of heb ik dat verkeerd? Vind het dus echt lastig, wanneer ik aan de bel.moet trekken. Voor nu een zeurderig gevoel in de kies, ondanks iburpofen, maar niet vervelend, meer dat je voelt dst er gerommeld is. Wel is het tandvlees/kaak gevoelig, het was ook een behoorlijke ontsteking. Was de pijn bij jullie snel weg na behandeling?
Ik had vooraf geen klachten, maar na de behandeling wel echt wat dagen napijn - dat was volgens de tandarts normaal. Ik kreeg er 600mg ibuprofen voor.
volgens mij (en ik heb er best een aantal achter de rug) is napijn heel normaal. Advies hier was 1000 mg paracetamol met 400 mg ibruprofen voor de napijn. Voor mij was napijn echt voelen dat er gerommeld was, spierpijn van de mond ver open moeten houden (achterste kies). Bij mij houdt dat vaak wel een dag of 3 aan. 1 keer gehad dat de zenuw toch niet helemaal eruit gehaald was, toen bleef ik scherpe pijn houden, vooral bij koud of warm eten/drinken.
Ik heb zeker wel een week napijn gehad. Ik zou dus ook niet meteen morgen aan de bel trekken, maar het nog even aankijken.
Toevallig mijn moeder vorige week maandag een wortelkanaalbehandeling gehad. En heb woensdagavond met haar de spoedlijn gebeld, de tranen liepen over haar wangen van de pijn. 1000 mg para in combi met ibuprufen bruis 600 mg als je die hebt, en dan het schema volgen... Zelfs nog de spoedlijn gebeld, zit in Eindhoven, maar die doen ook niks qua behandeling ofzo... Donderdagmorgen direct de tandarts gebeld, controle geweest en die gaf aan dat de ontsteking echt aan de betere hand was. En vanaf toen is het eigenlijk ook steeds beter gegaan. Dus napijn is niet heel gek, hoor het vaker.
Eigenlijk altijd napijn gehad. Toch zeker een aantal dagen aan de pijnstillers en echt een spiegel opbouwen. Sloeg de eerste dagen niks over. Drinken niet te koud en niet te heet drinken. De eerste dagen ook weinig behoefte aan eten. Succes komende dagen!
Bedankt allemaal voor de reacties. Gelukkig hoef ik vandaag niet opnieuw heen, want de pijn is voor nu zo goed als weg, alleen mijn tandvlees/kaak is nog gevoelig maar ook al een stuk minder dan eerst.