Ik heb een vraag. ( eigenlijk 3 ) Wij gaanvliegen, maar nu wil ik waspoeder en spul voor de vaatwasser meenemen. Alleen die pakken zijn natuurlijk veel te groot en onhandig in een koffer waar je ook nog babyspul in moet doen. Zou ik het gewoon in een diepvrieszakje mee kunnen nemen? Of krijg ik daar problemen mee bij de douane. dalijk denken ze dat het een of andere drugs is. Net als de flessenkoker: Die van mij is aan de binnenkant met zilverpapier. Ik ben zelf altijd ( altijd verre reizen gemaakt nooit dichtbij huis met het vliegtuig) nogal bang over dat drugssmokkelen enzo. ( ben ook altijd bang dat bepaalde medicijnen niet mag naar het buitenland en dat ze dat voor drugs aanzien ( codeine weet ik bijv dat dat niet mag). Maar goed zo'n koker gaat natuurlijk door zo'n scan. Maar kan die ook door dat zilver heen kijken of daar iets van drugs zit. De mijne gaat nl al kapot en ik weet dat je die dingen dus nergens los kunt kopen. Nu heb ik hem gisteren profesorrisch gemaakt. ( geeft zichzelf een klopje op de borst ) Dus ben bang dat ze dat ding dalijk helemaal uit elkaar gaan pluizen. Of kan een scan er doorheen kijken? En nog een derde vraag: Ons kindje slaapt dus nergens anders ( de laatste vakantie wel tussenin), hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat ze daar net zoals hier thuis 's nachts gewoon lekker doorpit? Ze wilt zelfs nog niet eens bij mijn ouders slapen. Iemand tips?
Ik zou waspoeder gewoon daar kopen. Je kunt oud beddengoed meenemen waar hij/zij al onder heeft gelegen, de geur zit er dan al aan. Lievelingsknuffel meenemen, evt bedlampje, babyfoon met deuntje, favoriete voorleesboekje enz. En hopen dat het slapen lukt. Vorig jaar was het bij ons een ramp, en dit jaar ging het perfect. Succes.
Helaas werkte dat beddengoed niet vorige keer Maar was wel van plan dat deze keer weer zo te doen. Ja dacht ook waspoeder maar daar te kopen. Heb wel van die vaatwastabletten gekocht vandaag. Dat zou toch geen probleem zijn als ik er een aantal meeneem?
een tube wasmiddel en wat blokjes voor de vaatwasser heb ik gewoon meegenomen. Een drugshond ruikt heus het verschil wel! En ik heb een BabyBjorn campingbedje gekocht, daar de kleine al in laten oefenen thuis, en die nam ik mee (weegt 5 kilo). De eerste nacht was ie zo moe van het reizen dat hij als een blok in slaap viel!
Maar een tube wasmiddel kan toch niet in de machine? Dat is toch meestal handwas. Wij hadden de vorige vakantie ( toen we met de auto gingen) ook geoefend thuis in het campingbedje ( en het heeft heel wat dagen gekost voordat ze daar in wilde op haar eigen matrasje, haar eigen kamertje) en dat ging dus de vorige vakantie ook niet. Maar had idd nog niet eens aan een drugshond gedacht. Alleen maar aan een scan dat ze dan wit poeder zien. Vaatwasser probleem is opgelost. Waspoeder zullen we daar dan wel kopen. Nou dan oplossingen voor het slapen ( dank jullie wel al voor de tips) En een flessenkoker met zilver erin
een tube wasmiddel kan je ook best in de machine doen hoor. Maar is het anders een idee om haar in je armen in slaap te laten vallen en als ze echt diep slaapt in het bedje te leggen? oja, die flessenkoker, wat zou dat voor probleem kunnen geven? Goed inpakken en gewoon in de koffer doen hoor! Zou ik me niet druk om maken.
Als je dochter niet wil slapen leg je haar toch tussen jullie in? En als ze slaapt leg je haar zachtjes weer terug? Ik doe dit alleen als m'n zoon ziek is, en in uitzonderlijke gevallen, soms moet je wat....
Nee in slaap vallen in mijn armen, nee dat doet ze helaas niet. Daar is ze veel te actief voor. Tussen in zal wel gaan, alleen dan is thuis weer het probleem van in eigen bedje slapen. Nou ja we zien wel, we hebben geboekt dus moeten Tube wasmiddel dus. En de flessenkoker in de grote koffer dus. Dank je wel.