Waspoeder in de stofzuiger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Rose1987, 15 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rose1987

Rose1987 Lid

15 feb 2016
    24
    1
    0
    Hallo,

Ik zuig altijd een schepje waspoeder op in de stofzuiger, zodat hij niet zo snel muf ruikt. Nu vroeg ik mij ineens af, of dat eigenlijk geen kwaad kan? De stofzuiger verspreid natuurlijk wel een lekker geurtje nu, maar dus ook het waspoeder. Is dat qua inademen schadelijk of zou de concentratie ervan niet hoog genoeg zijn? Hebben jullie hier ervaring mee of eens iets over gehoord?

Misschien een beetje een rare vaag hoor, maar het zijn van die dingen die ik me tijdens de zwangerschap soms ineens afvraag...

Groetjes, Rose

2. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Lijkt me wel meevallen! Zal niet zo zijn dat er een sluier van poeder hangt en je die opsnuift ;)

3. Fullmoon

Fullmoon Actief lid

17 jan 2016
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgensmij kan dit niet zoveel kwaad.
    We kunnen het veilig gebruiken in onze was en dragen op onze huid. Dus dan mogen we er denk ik ook vanuit gaan dat het niet schadelijk is als we een klein beetje via de lucht inademen.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Als het kwaad kon zou je er ook niet mee mogen wassen...

5. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

Ik doe dat ook altijd haha.. ruikt heerlijk dan tijdens het stofzuigen. Heb ik geleerd van mijn werkgeefster die in de schoonmaak werkte

6. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Het inademen van deeltjes waspoeder is schadelijk voor de longen. Er staat niet voor niks waarschuwingstekens op het pak! Als je hierop googlet vind je hier wel van alles over.

7. Rose1987

Rose1987 Lid

15 feb 2016
    24
    1
    0
    Dat geloof ik hoor, helemaal top zal het niet zijn. Al zal het wel uitmaken hoe vaak en hoe lang je het inademt. Ik vroeg het meer vanwege de zwangerschap. Is het reëel om te denken dat het inademen ervan ook voor de baby schadelijk is, of gaat dat te ver.

8. Rabarber

Voor de baby zal het niet gevaarlijk zijn zolang het in je buik zit. Voor jezelf is het giftig omdat het je leefruimte terecht komt en daar ook blijft liggen. Bij elke beweging dwarrelt het weer rond en adem je al deze schadelijke chemische stoffen weer in. Mij lijkt dat niet erg prettig, maar als dit jou niet uitmaakt? Ik zou het alleen niet meer doen als de baby er is.

Er zijn trouwens ook speciale geurcapsules voor de stofzuiger te koop, die wel veilig zijn. Misschien een tip.

9. Rose1987

Rose1987 Lid

15 feb 2016
    24
    1
    0
    Oh dat maakt me wel uit hoor, maar dat was nu even niet prioriteit nr 1 zeg maar. Ik heb de zak ook al gewisseld, maar vroeg me af of het kwaad kon voor het kind. Klonk al wel vergezocht maar dat zijn van die dingen, daar denk je dan ineens aan. Heb t altijd gedaan en geen last ergens van. Zal ook wel loslopen maar zal voortaan iets anders er voor zoeken. Je weet het nooit natuurlijk.

10. Rabarber

Dat snap ik. Met een baby in je buik bedenk je van alles waar je normaal nooit op zou komen :). Ik heb bij de action van die geurcapsules heel goedkoop zien liggen. Zes voor een euro ofzo iets?

11. Rose1987

Rose1987 Lid

15 feb 2016
    24
    1
    0
    Ja, ik ga daar maar eens voor kijken. Met een hond in huis gaat de stofzuiger toch net wat te snel reuken :)

12. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    Een veilig alternatief is natuurlijke etherische olie, bijv lavendel. Zou je een paar druppels van in de stofzuigerzak kunnen doen, of op een lapje en dan erin. Ik heb trouwens nooit last van een muffe stofzuiger lucht, zuig je vochtige dingen op dan?

Persoonlijk mijd ik chemische troep zoveel mogelijk. De lekkere 'frisse' lucht bijv van wasverzachter is giftig.

Waspoeder spoel je er in decwasmachine nog redelijk goed uit, maar de lucht zelf zou ik zeker niet opzettelijk in m'n huis verspreiden.

13. Rose1987

Rose1987 Lid

15 feb 2016
    24
    1
    0
    Het is meer een 'hondengeur'. Heb een labrador en na een tijdje ruik ik dat gewoon. De zak zelf is dan echt nog niet vol.

Etherische olie is ook een idee inderdaad!

Deel Deze Pagina