Ik gebruik robijn fleur en fijn Poeder. Ik heb nooit last van een witte waas, en doe er altijd een heel bolletje waspoeder bij de was. Ik was trouwens op 40 en niet op 30. Ik laat mn wasmachine ook een x in de week draaien op 90 met niks erin alleen een beetje azijn.
Ik gebruik ook poeder bij 30graden. En voor de waas doe ik er een doekje bij, die dat aan schijnt te trekken. Iets van cimix ofzo, cimitrix, iets in die trant. Werkt wel, zit altijd veel troep op het doekje. Te koop bij oa action.
Tips van de wasmachinemonteur: Poeder voor 60 graden en hoger. Vloeibaar voor alle temperaturen maar de helft gebruiken van wat op de verpakking staat. Af en toe een 90 graden was draaien, evt. met azijn.
mocht je wasmiddel witte vlekken geven, dan zou je het in een wasbol kunnen doen en dan aanlengen met wat heet water, zodat het geen poeder meer is.
hmm nog nooit problemen gehad met waspoeder op lage temperatuur. Was gewone kleding (broeken/hemden/shirts enz) altijd op 30, soms op 40. Was trouwens met het waspoeder van de lidl, doet zijn werk perfect hier!