Waspoeder vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door Precious03, 7 jul 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Precious03

Precious03 Bekend lid

5 dec 2022
    972
    616
    93
    Vrouw
    Ik gebruik nu bijna 2 jaar waspoeder van Neutral en dit bevalt heel goed. Nu was ik ook dingen die niet met duur waspoeder gewassen hoeven worden, maar na 1x goedkoper wasmiddel gebruiken had ik wasluis in mijn wasmachine! Flink vervelend en uiteindelijk duurder uit doordat je de wasmachine moet reinigen. :rolleyes:

Ik vroeg me af welk waspoeder jullie gebruiken die misschien iets goedkoper dan de Neutral waspoeder is?

2. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

30 jan 2021
    2.380
    1.917
    113
    Wij gebruiken van reus

3. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Ik gebruik ook Neutral.

4. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.673
    6.568
    113
    Vrouw
    Altijd Aldi waspoeder gebruikt, nooit last van wasluis. Nu over op Jumbo eigen merk, ook geen problemen mee. Ik was wel op verschillende temperaturen. Kleding gaat op 30 graden, kleding man en zoon op 40 voor zover mogelijk, ondergoed en handdoeken op 60, witte handdoeken eens per week op 90. Wasbare luiers (nu hydrofielen) ook op 90. Straks de bamboe luiers op 60 (met voorwas en naspoelen).
    Mijn wasmachine geeft na 30 cycli aan dat er een trommelreiniging moet plaatsvinden, maar omdat ik elke week wel op 90 graden was, doe ik dat eigenlijk nooit.

5. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik gebruik altijd eigen merk van een supermarkt, heb nooit wasluis gehad.

6. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.703
    2.382
    113
    Ik denk dat dit niet ligt aan welk wasmiddel je gebruikt, maar op welke temperatuur je wast. Ik was mijn witte handdoeken op 90 graden, andere witte was op 60. En kleding op 40. Maar ik heb echt nog nooit last van wasluis gehad of op een andere manier een vieze wasmachine. En doordat ik wekelijks op 90 graden was, is het ook nog nooit nodig geweest mijn machine te reinigen.

Het zal vast milieubewuster zijn om op lagere temperaturen te wassen, maar ik houd het toch echt hierbij. Hoef ik ook niet met regelmaat een lege machine te draaien om hem te reinigen.

Ik gebruik overigens wasmiddel (poeder voor wit, vloeibaar voor kleur) en wasverzachter van AH eigen merk. Voorheen Robijn, maar ik schrok onlangs van de prijs daarvan toen ik er eens goed naar keek, ondanks dat ik het altijd in de aanbieding kocht. Dus overgestapt naar goedkoper en ik merk verder geen verschil.

7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    #7 Zxcvb, 7 jul 2024
    Laatst bewerkt: 7 jul 2024
    Kun je na 1 wasbeurt al wasluis hebben?

Het lijkt mij dat dat langzaam aangroeit.

Ik heb verschillend wasmiddel. Heel vaak heb ik color reus en witte reus. Maar ook wel eens omo oid. Net wat ik in een aanbieding in grootverpakking kan vinden.
    Meerdere keren per week draait er een 60° was. 90° draai ik niet zo vaak. Wel die ik heel regelmatig azijn bij de was ipv wasverzachter.

Wasluis heb ik nooit gehad

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wasluis na 1 wasbeurt lijkt mij onmogelijk. Wellicht dat het al een tijdje aan het opbouwen was en je het na de eerste wasbeurt rook?
    Anyway, ik gebruik Klok. Met name omdat er ook geen parfum in zit en het een ecolabel heeft. Nooit wasluis gehad.

9. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    #9 Neuzeke, 7 jul 2024
    Laatst bewerkt: 7 jul 2024
    Formil marseille.
    In een 1+1 actie gekocht en eigenlijk zeer tevreden over.

Bij mij kwam de viezigheid door de huismerk wasverzachter van boni ( goedkoopste) die ik af en toe gebruikte en niet door mijn wasmiddel blijk nu ( tijdens een promo eens lenor gekocht en groot verschil).

Ik wissel ook poeder en vloeibaar af.
    En reinig met de stand op het machine af en toe

10. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.272
    8.717
    113
    Vrouw
    Ik gebruik altijd vloeibare wasmiddel en dan meestal van Fleuril. Maar soms ook eigen merk van de supermarkt. Nog nooit wasluis gehad. Ik was wel op verschillende temperaturen. Kleding op 30 graden. Ondergoed, handdoeken, washandjes en beddengoed op 60 graden.

11. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    geen poeder maar vloeibaar, eigen merk van de jumbo sensitive

12. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.411
    113
    Ik gebruik altijd hetzelfde wasmiddel, en dan sowieso regelmatig een hetere was (beddengoed, handdoeken, ondergoed etc) en soms zo’n reinigingsprogramma op 90 graden om wasluis te voorkomen.

13. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.033
    2.838
    113
    Ik gebruik alleen vloeibaar en wasparfum en draai op 40 en 60 graden :$

In het begin deed ik wel eens handdoeken op 90 met poeder en azijn, omdat mm moeder idd zei dat dat af en toe moest :D maar ik vergeet het gewoon..net als rubbers schoonmaken, vergeet ik ook :o:

Af en toe geeft hij aan dat ik trommelreinigerprogramma moet doen en of filter schoonmaken dus dan doe ik dat.

Hij is inmiddels 6+ jaar en nooit last van geurtjes of wat ook, zal wel geluk hebben ;)

14. Precious03

Precious03 Bekend lid

5 dec 2022
    972
    616
    93
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties!

Jumbo is een mooie tip ik zal daar eens gaan kijken.

Klok lijkt vanaf de buitenkant wel op Neutral en even duur.

Het was inderdaad heel raar, want mijn was stonk nooit en dit begon na die goedkope waspoeder en eigenlijk wel heel snel. Daarom vertrouw ik eigenlijk niet snel meer een ander merk, maar ik zal me in bovenstaande verdiepen :thumup:. Reinigingsfunctie gebruik ik wel vaak en ook handdoeken om en om op hoge temperatuur. Ik had dit in alle jaren ook nooit meegemaakt.

15. MamaSofie1

MamaSofie1 Fanatiek lid

18 jun 2023
    2.385
    1.324
    113
    Vrouw
    Ik gebruik vloeibare of pods. Nu heb ik pods van Color Reus. Vind ik prima

16. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik gebruik waspoeder van ah puur

17. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw
    Die geur komt niet altijd uit je machine hoor. Hier zit het in de kleding en ruik je het alleen na het wassen, als het dus nat is. Soms een werkbroek van mn man, maar ook een traveljurkje van mezelf waar ik waarschijnlijk ooit een keer goed in gezweten heb.

18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    Als ik een shirt oid heb waar nog een zweetlucht in zit na het wassen (idd vaak te ruiken als het nog nat is) pik ik die er tussenuit en die doe ik dan een nacht over in een emmer met azijn water. En daarna weer met de gewone was mee wassen. Meestal is de zweetlucht er dan uit.

Bloempjelief vindt dit leuk.
  19. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.367
    113
    Ik gebruik Aldi of AH eigen merk waspoeder, super tevreden over.

20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Wat is wasluis?

Ik wasmet Seepje wasmiddel.
    En soms willekeurige andere merken als er ergens een goede aanbieding was.

Deel Deze Pagina