Werktijden zorg + oppas

Discussie in 'De lounge' gestart door horselover, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik wil aan jullie vragen wat zijn jullie werktijden?(in de zorg dan)
    En hoe doen jullie het met de oppas?

Ik zit er een beetje mee dat mijn vriend sochtends 07.30 of 07.00 moet beginnen.
    Ook werkt hij onregelmatig 07.00- 15.30 / 07.30-16.00/16.00-00.30.
    Ik ben maar aan het denken hoe we dat moeten doen met oppas!!
    In aug. start mijn stage, dus ik denk dat mijn werktijden zijn:
    07.00- 15.30/ 15.00-23.00/ 22.45- 07.15.

Als mijn vriend 07.30 moet beginnen dan moet hij de kleine meid maar om 06.45( dan is ze er 07.00) naar de oppas brengen.
    Maar tsjee de andere weken? kan moeilijk van mijn schoonmoeder verlangen dat ze om 06.30 al moet gaan oppassen!

Hoe hebben jullie dat met oppas? En welke tijden werken jullie?

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Misschien is een gastouder een uitkomst?
    Die zijn vaak flexibeler in tijden dan een kdv.

3. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Altijd lastig met werken in de zorg... Denk echt dat je je schoonmoeder of een gastouder zou moeten vragen anders ga je het niet redden. Vraag me alleen af hoe je het zou doen als jullie beide late dienst hebben? Kleine laten logeren of ga je de kleine dan nog ophalen?

4. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @minimuisje: nou daar zit dus ook alweer een probleem!
    Ik hoop dat ik het misschien in overleg kan gaan doen.. Mijn vriend heeft vaste weken dat hij late heeft , 1 x per 3 weken, misschien kan ik vragen of ik dan die week vroege mag draaien?
    En anders idd vragen of ze bij schoonmam kan slapen...
    Pff wat een gedoe zeg! Gewoon bijna niet te doen met die tijden...

5. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Overleg nu al met je stage wat je mogelijkheden zijn, moet je ook in het weekend? en hoeveel uur loop je stage? dan kun je daar misschien in schuiven?of met hun overleggen waar je tegen aan loopt en of daar mogelijkheden in zijn?
    en werken jullie allebei 7 dagen in de week;), of is daar ook nog in te combineren, bijv. als jij het weekend moet, is je vriend vrij.
    Vraag op je stage of ze eventueel nu al een rooster voor je hebben, dan kun je kijken waar je knelpunten zitten, en daar een oplossing voor zoeken.dan zal je zien dat het misschien meevalt met oppas zoeken?
    Hoe laat kan je schoonmoeder wel komen? dan kun je misschien tot die tijd met de babyfoon bij de buren doen?Als ze bijv. altijd lang slaapt?en misschien vind je schoonmoeder het wel geen probleem om zo vroeg te komen?
    Is er geen flexibel kinderdagverblijf bij jou in de buurt of flexibele oppas?

6. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Ja het is heel lastig.Inderdaad overleggen op je stageplek of er wat te regelen valt.Ik werk zelf ook in de zorg,werk alleen de avonden en weekeinden(18uur).En het scheelt dat mijn man eigen baas is die kan nog beetje met de tijden schuiven.Verder past de oma's dan op.Als je smorgens zo vroeg moet werken zou ik je kind s'avonds er al naar toe brengen.Het zal vast dan wel los lopen ,je moet je draai erin vinden.

7. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik werk ook onregelmatig. Door de week gaat Thijs 1 dag naar GO. Zij woont vlak bij mijn werk. Als ik om 07.00 moet beginnen, is Thijs daar om 06.45. Daar gaat hij weer naar bed. Ik heb zo'n combisleeper die dus gewoon in de autostoel kan(ik pluk hem om 06.15 uit bed, zet hem in de auto met doekje en knuffel en tas). Als ik om 15.30 klaar ben haal ik hem weer op.
    Op vrijdag past mijn moeder op. Zij komt hem om 07.30 ophalen en mijn man begint dan later (hij werkt regelmatig).

8. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Om deze rede heb ik een aantal jaar nachtdiensten gedraaid. 2 per week en dan had mijn man ouderschapsverlof.

Nu gaan de kids naar school en ben ik, gelukkig, vast dagen gaan werken.
    Wij beginnen om 7.30 maar de VSO begint ook om 7.30. Gelukkig deed mijn baas niet moeilijk en begin ik om 8 uur. Moet dan wel dezelfde route lopen als iemand die om 7.30 begint, maar ach dan maar wat sneller lopen en dan ben ik net zo laat als de anderen klaar !!

Ik zou eerst vragen of je schoonmoeder er problemen mee heeft. Wie weet heeft ze er helemaal geen problemen mee, dan maak jij je zorgen voor niets. Ik weet ook niet om hoeveel dagen het in de week gaat, maar anders een avond van te voren brengen. Scheelt in de ochtend heel veel stress denk ik.

Ook roosters naast elkaar leggen en dan kun je misschien diensten ruilen, of je man.

Wat voor opleiding doe je en waar moet je stage gaan lopen ?

Groetjes Monique

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Een gastouder is een hele goede optie voor ons, ook ik werk in de zorg. Maar je kunt ook je kindje al 's avonds naar oma brengen misschien? Ik ken collega's die dat ook doen. Dan hoeft niemand er 's morgens erg vroeg uit.

10. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @kikker: ik moet nog voor gesprek, heb al wel bevestiging gekregen dat ik daar kan stage lopen, maar krijg voor de vakantie nog een gesprek! Dus dan ga ik dat idd ook aangeven!
    Weekends zou helemaal fantastisch zijn, maar ja je hebt natuurlijk ook te maken met een begeleider die aanwezig moet zijn lijkt me. En die tijden zul je wel me moeten draaien?
    Ik moet de kleine naar schoonmams brengen, die woont ong. 10 km hier vandaan, dus valt mee.
    Buurvrouw is geen oplossing, we wonen op het platteland in een klein gehuchtje, met geen over of achterburen.
    Buurvrouw naast ons is kraamverzorgende, dus daar kan ik niet van op aan..

@mama: ja ik denk idd dat het eerst moet lopen , het is nu even een gepuzzel!
    Maar als ik straks klaar ben met mijn opleiding wil ik ook proberen om nachten te gaan draaien, bijv, 2 in de week!

@machteld: dat is mooi geregeld idd!! Kijk ik moet stage lopen dus heb sowieso geen vast werkadres, dus oppas zo dicht mogelijk bij de zoeken is niet mogelijk (nog niet)

@Monique: mijn vriend kan niet schuiven helaas! Werkt met een vaste collega. Ze werken met zn 2en die dienst en als hij ziek is is het al drama om te moeten wisselen!
    Dat is lekker dat je wat later mag starten!
    Wat voor soort instelling werk je? Lekkere tijd 8 uur!
    Ik doe de volwassenopleiding verzorgende ig! En ik ga stage lopen bij een verpleeghuis met PG clienten.

@melisa: ja ik zal eens overleggen met schoonmam.
    Ik ben benieuwd, aangezien ze de kleintjes van mn vriend zn broer ook best veel heeft! En ze daardoor ook wel aangeeft dat het soms wel veel is.. En die slapen daar ook wel eens, maar daar is ze niet meer zo van gediend, aangezien ze dat niet meer volhoud om te dag om 6 uur te starten als ze vroeg wakker zijn!
    Dus ik zal met dr gaan overleggen... Ik moet 3 dagen stage lopen, dus dat zijn er best veel vind ik! (niet om te werken maar om haar daar dan heen te brengen te slapen!) en daarbij moet ik ook nog naar school.
    Jaja druk druk maar het is even knokken en doorzetten dan ben ik klaar!

11. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ik werk ook in de zorg en mijn tijden lijken erg op die van jou.
    7.00-15.00
    14.45-23.00
    22.45-7.15

Wij hebben een gastouder en mijn man moet om 8.00 werken voor dat hij naar het werk gaat brengt hij onze zoon naar de gastouder en ik haal hem s'middags weer op. Bij een late doen we het andersom.

We hebben een fietskar achter de fiets aangeschaft zodat mijn man onze zoon naar de oppas kan brengen. Bij ons bevalt dit prima.
    Met een gastouder hoef je maar 1/3 zelf te betalen de rest krijg je van de belastingdienst terug.
    Maar het blijft lastig de onregelmatigheid. Maar wij hebben dan ook een zeeeeeeeeer flexibele gastouder die eigenlijk altijd kan.

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Heel moeilijk is het allemaal idd :(
    Bij mij komt er nog bij dat mijn vriend vrachtwagenchauffeur is en nooit weet of hij s'avonds thuis komt of hoelaat hij weg moet + dat we geen familie in de buurt hebben!

Hoe ik het doe? Op het moment met veel gestress! DIt omdat mijn werk zich niet houdt aan de afspraken...
    ik zou op dinsdag, woensdag en vrijdag alleen vroege diensten draaien en in de weekenden dat ik werk late.... Maar ze plannen me ook gewoon op de donderdag in soms enz! En dat levert stress op :( (Helaas de afspraken ook niet op papier laten zetten :O )
    Het KDV is om 7.00 altijd open, ik sta daar dus ook om 7.00 al meteen voor de deur en heb op mijn werk afgesproken dat ik om uiterlijk 7.15 op het werk ben en dan een kwartier langer doorwerk..... Maar goed de werkgever komt de afspraken niet echt na dus ben nu opzoek naar iets anders, vrij lastig maar heb al eventuele opdrachtgevers die het wel zien zitten en accoord gaan met mijn "eisen"
    Oh en gastouders liggen tegenwoordig ook niet meer voor oprapen...

13. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @kleintje! Zoooo dat is pittig zeg! Wat raar dat ze zich niet aan de afspraken houden!
    Maar zo te lezen zijn er dus instellingen waarmee je kunt afspreken ietsje later te starten? En wat langer door werken.
    Nou ik ben benieuwd wat ze op mn stage zeggen!

14. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    @TS: overleggen met je stage als je vriend de late dienst heeft dat jij die dag dan niet werkt of de vroege dienst hebt? En dus zo jullie roosters naast elkaar leggen waardoor altijd wel iemand kan halen/brengen? En als jij bv een avond / nachtdienst hebt dat je vriend dan kan ophalen en thuis is. Zal wel heel erg passen en meten zijn. Of indd een gastouder?

Bij ons is het kdv van 06.30 uur t/m 19.00 uur open, dat is voor ons ideaal als mijn man om 07.00 uur moet beginnen en ik haal haar dan 's middags weer op en als hij late dienst heeft ben ik 's avonds gewoon thuis. Wij zijn dan 1x per 2 weken echt tegelijk vrij.(heb zelf overigens een kantoorbaan en man werkt in de bouwmarkt en werkt ook weekeinden incl de zondag dus dat is zowiezo anders ;))

15. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik heb het geluk dat ik voornamenlijk slaapdiensten draai: 15.00-9.00 de volgende ochtend. Zit dan aan 14 werkuren. Als ik in de slaap zit komt mijn moeder of schoonmoeder om 6.45 als mijn vriend naar zijn werk gaat. Beiden hebben hier geen problemen mee. Het is hooguit 1x per week.

Gastouder bleek bij ons niet te werken ( vonden we zelf niet prettig).

Als je een leuke gastouder hebt denk ik wel dat het voor jullie erg prettig zou zijn! Misschien toch eens opzoek.Ook omdat je schoonmoeder aangeeft het best zwaar te vinden allemaal. Straks sta je ineens zonder oppas. Lijkt me ook vervelend.

Succes meid!

16. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Wij werken ook allebei onregelmatig in de zorg. Gelukkig hebben we een flexibele gastouder en mijn moeder die af en toe op gaat passen. Ik heb nog 3 weken verlof en dan moet ik weer aan het werk. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Ik zou het als ik jou was overleggen op je stage. Kijken of er mogelijkheden zijn om de diensten op het werk van je vriend af te stemmen. En misschien eens informeren bij een gastouderbureau over de mogelijkheden van flexibele opvang.

17. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ik werk ook onregelmatig en mijn man gaat 's ochtends om 05.15 de deur uit tot 16.30.

Als ik vroeg heb van 07.00 tot 15.30 breng ik F om 06.15 naar mijn moeder of schoonmoeder tot 16.00
    heb ik late dienst van 14.30 tot 23.00 dan komt mijn moeder of schoonmoeder bij ons van 13.30 tot 16.30.
    NAchtdiensten draai ik alleen in het weekend en dan breng ik f op zondagavond weg om 20.00 en haal ik heb maandag middag om 12.00 weer op bij mijn schoonmoeder.

Een aantal collega's van wie de man ook wisselende diensten draait werkt precies andersom als de man. Dus man vroeg collega laat en anders om.

Ik werk 24 uur en heb gemiddeld per week 1 1/2 dag oppas nodig.

18. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Ik werk in de thuiszorg, als zv. Super dat je de IG doet, ik vind het na 15 jaar nog steeds een fijn beroep, alleen in de thuiszorg dan want in de vz of vp ga ik nooit meer !!

Jammer dat je vriend niet kan schuiven, dan maar aan je stage vragen of je je diensten kan aanpassen op die van hem.
    Zelf denk ik dat een gastouder je meer rust brengt. Zoals je al schreef, je schoonmoeder kan er niet veel meer bijhebben.

Succes met je opleiding en zoeken van een goede oplossing voor je kleintje !!

Groetjes Monique

19. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik werk bij justitie, de vroegste dienst begint om half 8, dan is mijn schoonzusje zo geweldig lief om half 7 naar hier te komen. Als Iman dan wakker is brengt ze Iman naar het KDV en gaat dan zelf werken. De laatste dienst duurt tot 23 uur. Mijn schoonzusje haalt haar dan van het KDV en legt haar bij mij thuis in bed, wacht vervolgens totdat ik thuis ben. Mijn schoonzusje is btw gastouder, maar ik zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten (ik ben alleenstaand).
    In de weekenden, om de week werk ik, logeert Iman bij mijn ouders. 1 keer in de ongeveer 2 maanden heb ik 2 nachten nachtdienst, dan logeert ze of bij mijn ouders of bij mijn schoonzusje.

20. tanja8

tanja8 Niet meer actief

wij werken ook allebei onregematig.. het is strak plannen en een lieve moeder, schoonmoeder en gastouder die bereid zijn op te passen. We proberen zo te plannen dat of hij roeg heeft en ik laat of anders om. Zo zien we mekaar wel minder... maar hebben we zo min mogelijk oppas nodig.. hoe we dat straks gaan doen als ze naar school gaat... geen idee. maar das een zorg voor later:D

Deel Deze Pagina