Ik heb op het moment ruzie met mijn wasmachine... Maakt een hoop raar geluid... Dus morgen komt er een monteur langs.. Altijd lastig met geluid... zul je zien dat hij morgen dat geluid niet maakt! Maar ik heb dus aardig wat tijd naar dat ding zitten turen En ben eigelijk dus benieuwd welke wasprogramma's jullie gebruiken? Welke programma gebruik je voor welke spullen?? Er zitten er hier aardig wat op, maar ik gebruik er maar weinig... Hoe lang duren de verschillende programma's bij jullie? Maak je ook gebruik van snelprogramma's van bv een uur? Mocht het morgen blijken dat onze wasmachine snel aan vervanging toe is (even afkloppen).... dan kan ik dit nog eens in mijn achterhoofd houden...
Ik gebruik hier bijna alleen maar de korte progamma's van 35 minuten voor 40 graden en 55 voor 60 graden.. Omdat onze spullen niet heel vies zijn, het vaak te weinig is voor een hele volle was, en het dus wel schoon wordt Alleen hele volle of hele vieze wassen doe ik op het normale progamma, en dan gewoon aangeven wat voor was het is (bonte was e.d.) Ik zet de was altijd op 800 of op 1000 toeren, ipv de aangegeven 1200. En 1 keerin de zoveel tijd maak ik de wasmachine schoon met azijn op 95 graden
ik maak heel veel gebruik van de kortere programma's. Helaas heeft deze wasmachine minder korte programma's dan m'n vorige -wel veel programma's ,maar de kortste duren langer dan bij m'n vorige. Maar veel kleding is hier niet echt vies. Bezweet ja, maar verder? Met de korte programma's gaan de viezigheidjes van m'n dochter er bijna altijd ook wel uit, dus vandaar dat ik liever wat zuiniger was.
Hier heb ik geen verstand van mijn wasmachine.. 40 graden 800 toeren is 1 uur en 40 minuten 40 graden 1200 toeren is 2.uur en 22 minuten 60 graden is ook ongeveer dezelfde.. Te lang vind ik dit.. Ik zal blij zijn als ik wist of ik korter had dan de bovenste 2.. Maar ik heb ook geen gebruikshandleiding meer. En ik vind dat mijn wasmachine niet schoon wast..
in principe kun je alle handleiding online wel vinden via google: handleiding, naam wasmachine, type dat invoeren en je krijgt vaak meerdere sites.
mijn wasmachine (weet niet of ik het merk mag noemen) daar ben ik heel tevreden over. kostte ook niet zo duur, tegen de 300 euro. ik heb een nieuwe gekocht nadat de oude het een half jaartje terug begaf. ik kon hem ook laten maken, maar dit leek me beter. het programma wat ik het meeste gebruik is 40 graden en die duurt precies 1 uur. als de was eens wat viezer is, doe ik wel eens extra water en extra spoelen opties erbij. of dan was ik met wat minder was in de trommel (wil ook wel eens helpen)
Wij hebben een wasmachine van samsung, en ben er zeer tevreden over. Wat erg fijn is, is dat ie water besparend is. Hij weegt de was, en aan de hand daarvan bepaalt hij hoeveel water er nodig is. Ik gebruik voor kleding 30 graden kort programma: 34 minuten Voor handdoeken, theedoeken, vaatdoekjes: 60 graden op een iets langer programma van ruim een uur. Beddengoed op 40 graden kort programma 34 minuten.
De meeste was gaat op 40 graden kort, half uurtje is dat ongeveer. Was met echte vlekken van gras bijv. gaan op 60gr lang, uurtje is dat. Kookwas gebruik ik eigenlijk nooit.
Ah kijk.... Was al benieuwd hoeveel korte programma's er gebruikt worden.. Echt veel toch! Hier is de bonte was meteen ruim 2 uur, of zelfs 2.5... Dus gebruik ik ook regelmatig de stand voor gemengde was van een uur... Maar begon soms te twijfelen of hij dan wel schoon genoeg wast Maar dat zit dus wel goed... Nu hopen dat de monteur kan vinden wat er aan de hand is en de machine nog even mee kan!