Wij verwachten ons eerste kindje in december. Slapen pasgeboren kindjes (in een wiegje) beter onder lakentjes of in een slaapzakje? Of beide? En welke maat slaapzakje moet ik dan kopen? Je hebt winter en zomer versies, logisch dat we voor de winter versie gaan. Maar dan kun je ook nog kiezen met of zonder mouwen? Ik weet het even niet meer? Wie helpt mij?
Ik zou voor dekentjes gaan als de baby net is geboren en als de baby door het bedje heen gaat schuiven overgaan op een slaapzakje. Bij mijn dochter was dit overgins al heel snel dat ze zich afzette met haar beentjes en dus rondjes in het bed maakte waardoor een dekentje eng werd.
Eerst gewoon een dekentje en pas als ie meer beweegt en daardoor een dekentje te gevaarlijk wordt een slaapzakje gebruiken.
Wij hebben lakentjes en slaapzakjes liggen, maar we gaan pas met lakentjes beginnen als ze al wat ouder is. En het voelt alsof onze meid een héél druk kindje is, dus zal dat afzetten wel niet te lang duren We hebben er een paar van 50 liggen en een paar van 70. Allemaal zonder mouwen, in combinatie met een winter pyjama zeker warm genoeg hoor.
Hier ook een decemberkindje en sliep gewoon onder lakentje+dekentje Nu ook nog steeds maar wel met slaapzak ook omdat ie soms naar boven schuift
Mn dochter sliep wel in een slaapzakje toen we thuis kwamen uit ziekenhuis, in kraamweek dus al. Mn zoon slaapt nogsteeds onder dekentje en lakentje. Hij woelt wel iets maar blijft meestal toch nog half onder de dekens. Er zijn slaapzakjes te koop in maat 56/62 bij de hema en maat 60 bij de prenatal/wibra. Het is wel heel belangrijk dat ze goed passen. Zelf vind ik het dit keer niet handig omdat hij vaak in de loop van de avond in slaap valt en ik hem dan nog in slaapzak zou moeten steken.
Mijn kindje word ook in december geboren, ik heb straks slaapzakjes en lakentjes.. Ik ben van plan wel meteen met een slaapzakje te slapen, maar ik laat het vooral aan de baby over en kijk wat hij prettig vind..
Eerst dekentje. Pas toen hij zo ging bewegen, dat hij zichzelf regelmatig bloot woelde, hebben we een slaapzakje gekocht.
Hier een kindje uit maart. Ze lag onder een lakentje + deken (en soms nog een deken als het 16 graden in haar kamer was). Toen ze beweeglijker werd en we haar onder de dekens aantroffen (zo rond 2 maanden) zijn we direct overgegaan naar slaapzakjes. Tot op de dag van vandaag slaapt ze alleen nog maar in slaapzakjes, bij dekentjes zou ik veel te bezorgd zijn. Wij hebben meerdere slaapzakken in huis. Zomerzakjes, met en zonder mouwen. En winterzakjes, ook met en zonder mouwen. Mocht je voor een slaapzakje gaan, let er dan op dat de hoofdopening en de armsgaten niet te ruim zijn. Anders is er een kans dat je kindje in de slaapzak verdwijnt, niet de bedoeling.
Bedankt voor al jullie reacties, Denk dat ik maar een slaapzakje ga aanschaffen naast het beddengoed voor het wiegje en ledikantje. (moet niet gekker worden al die aankopen ) Grotere slaapzakjes zijn zo bijgekocht. Onze frummel is nu al erg beweeglijk en actief dus dat zal na zijn geboorte ook nog wel zijn. Dan ben ik denk ik geruster met een slaapzakje. Wat voor kleertjes doe je onder zo'n slaapzakje zonder mouwen? Een echte pyama voor newborns of zo'n boxpakje of zoiets uit 1 stuk?
Elise ging pas echt woelen toen ze goed kon draaien en beon te tijgeren en ze was daar best laat mee, dus slaapzak vanaf een maand of 10
Is dit niet speciaal voor baby's die erg onrustig zijn enzo? Ik dacht dat je deze alleen mocht gebruiken als ze niet kunnen slapen. Of kun je hem ook 'gewoon' als slaapzakje gebruiken?
Twan sliep de eerste twee maanden alleen onder een lakentje en een dekentje. Daarna in een slaapzakje + lakentje. Dit om hem extra strak te kunnen instoppen, anders slaapt hij niet lekker.
Ik wist niet dat je ze al vanaf het begin mag gebruiken. Was echt een ramp om het joch onder een deken te houden. Hij werd altijd koud wakker en hij is van juni, ga maar na. Zodra het kon heb ik hem in een slaapzak gestopt. Ik denk dat hij een maand was. Hielp mij een hoop in mijn nachtrust.
Wat je in de slaapzak aandoet: Meestal slapen kindjes de eerste maanden in hun gewone kleertjes, zolang ze geen spijkerbroekjes jurkjes en blouse's dragen zeg maar. Want 't is niet fijn ze zo vaak te moeten verkleden en die kleertjes zijn gewoon lekker zacht om in te slapen. Ik vind altijd dat een slaapzak een dekentje vervangt, dus dan is 't gewone kleertjes _+ slaapzakje. Als 't echt heeeeel koud is, een dekentje erover. Wbt puckababy: Is inderdaad een inbakerzak voor onrustige kindjes. Hoef je niet preventief te kopen en een baby wappert van nature met zn handjes. Het helpt ook om ze bij jou te laten slapen of op zn buik, wel zijn dit beide oplossingen waar je zelf achter moet staan; ik slaap liever met mn baby in mn armen als met een ingebakerde baby in zn eigen bedje, dat voelt voor mij zo onnatuurlijk.